Kosten castratie konijn Friesland!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Kosten castratie konijn Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:01

Bunny moet er toch maar aan geloven; castreren die hap!

Zojuist ons eigen DA gebeld waar we met onze katten ook komen (Konijnen nog niet), zij vragen € 57,50,- voor een castratie van een konijn en dat is inclusief narcose. Geen idee of dat goedkoop of juist duur is..... Net ook ff gegoogeld, lang niet iedereen heeft wat op de website staan (Ben 1 kliniek tegen gekomen, die vroegen € 85,-) en gezien ik verder geen ervaring heb met andere DA ben ik er ook wat ''huiverig'' voor om zomaar ergens heen te gaan.

Echter ben ik wel nieuwsgierig naar wat jullie hebben betaald voor een castratie van een konijn en waar je dat hebt laten doen in Friesland, uiteraard dan ook naar de ervaring met deze arts/kliniek! Iemand? :)

Najoveh

Re: Kosten castratie konijn Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:08

Niet in Friesland maar in België. Ik betaal hier altijd 55€ voor castratie. Lijkt me een vrij nette prijs. Je vind ongetwijfeld nog goedkoper, maar ook stukken duurder. Rond de 50 is zo'n beetje gemiddeld denk ik.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:10

In Bakkeveen zit een caviaopvang. Daar castreren ze heel veel, alle cavia's die daar binnen komen moeten eraan geloven. Ze castreren er ook konijnen.
Het voordeel van deze opvang is dat ze er heel veel doen, laatste keer dat ik er was zaten ze geloof ik op 144, en dat waren nog maar alleen de cavia's (konijnen nog niet meegerekend) En daarvan waren ze er maar 1 'verloren'.

Belangrijk is dat je er op let of je dierenarts ervaring heeft. Lang niet alle dierenartsen hebben genoeg ervaring met die kleine dieren, en daardoor gaan er vaker castraties mis.

Oh ja, de kosten in Bakkeveen zijn geloof ik 22,- Absoluut niet duur dus.

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:33

ik heb er zelf geen ervaring mee.. maar met de mensen waar ik het wel mee overlegd heb is het wel een goeie prijs. ze zitten allemaal rond die prijs klasse.. sommige iets duurder sommige iets goedkoper.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:17

Ik werk in een opvang waar er ieder woensdag zo'n 2-3 mannen worden gecastreerd, groot en klein. Zij krijgen 40% korting, maar ik heb zelf ook twee rammen en daar moest ik ook rond de 50 betalen. Hij werd daarna voor 20 euro extra een jaar ingeënt. Helemaal tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:20

ik betaalde geloof ik 45 euro jaren terug in ouderlijk dorp :) , voedsters 90 :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:23

In Noordwolde ( DAC ) betaal je voor castratie 47 euro staat op de website. :)