Vervelende hond in de buurt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:36

Hallo!

Ik zit een beetje met een probleem. In mijn buurt woont een man met een hele vervelende hond, er zijn al een paar dingen voorgevallen die ik zo neer ga 'typen' en ik zou graag jullie mening hierover horen. In totaal zijn er 3 dingen gebeurt waar ik best wel mee in mijn maag zit.

Allereerst mijn honden, ik heb twee hondjes, allebei een kruising Teckel x Jack Russel. Rooney en Teule, Rooney is de moeder en Teule de dochter.

Nou is er dus ongeveer een jaar geleden een man in onze buurt komen wonen met zijn hondje, geen probleem natuurlijk! Ik vind het zelfs leuk als er nieuwe honden zijn omdat Teule dan eindelijk misschien een maatje heeft om mee te spelen buiten op haar moeder na :=

Naja, ik heb Rooney altijd los lopen en Teule altijd vast omdat Teule heel erg jachtinstinct heeft en Rooney niet. Rooney loopt ook los in de woonwijk omdat ze goed onder apel staat en verder altijd haar eigen gangetje gaat.

Op een zomerdag in juli liep ik met me honden richting het veld want daar kan ik Teule loslaten, toen kwam ik dus die man tegen en ik had ze toen toevallig allebei vast. Teule is de grootste held op sokken en gaat meestal niet op vreemde honden af, dus ik liet Teule als eerste los. Het andere hondje liep ook los en mij is geleerd dat honden aan de lijn agressiever zijn dus daarom liet ik haar los.

Op het moment dat ik Teule losliet heb ik niet op haar lichaamstaal gelet en ze rende recht op het andere hondje af en die greef ze in haar staart. Ik ben erop af gevlogen en heb de honden uit elkaar gehaald. Ik ken het verschil tussen rang bepaling en vechten en dit was vechten. Toen ik ze uit elkaar had gehaald ben ik gaan checken of mijn hond iets had en heb toen aan de betreffende man gevraagd of zijn hond iets had, dit was niet het geval dus ik heb mijn wandeling vervolgd terwijl ik Teule vervloekte.

Ik snap dat dit mijn fout was, echt waar! Ik heb de man ook mijn excuses aangeboden en we zijn allebei verder gelopen.

Nu de tweede keer, ik liep met mijn vader, moeder en mijn kleine nichtje buiten met de hondjes, Rooney gewoon los en Teule liep aan mijn vader voet terwijl ze vast zat aan de kinderwagen. We kwamen de man weer tegen, en dit keer greep zijn hond Rooney in haar rug, mijn vader heeft de andere hond er vanaf geschopt terwijl mijn moeder Rooney pakte. Rooney was heel hard aan het piepen en had dus pijn.
De betreffende man, lijnde zijn hond aan en liep zonder iets te zeggen gewoon weg! We schrokken hier allemaal van en mijn vader is achter de man aangelopen. Toen hij hem eenmaal had gevonden heeft mijn vader gevraagd waar het mis ging in zijn hoofd dat hij niet even kon vragen of het wel goed ging met Rooney en de onbeschoftheid zelve dat hij wegliep. De man lachte een beetje schaapachtig en is toen gewoon naar huis gelopen. Mijn vader was echt in alle staten natuurlijk. Wij allemaal...

En dan nu de laatste keer, dit was gisteren, Ik liep met mijn vriend het laatste rondje met de honden en Rooney liep gewoon weer los. Na een tijdje komen we op de hoek van de straat en Rooney stopt met lopen en gaat met haar staat tussen de benen achter mijn vriend staan. Ik wist al dat er iets niet klopte en aangezien ik Teule aan de lijn had gingen haar nekharen ook omhoog. En jahoor, de betreffende man stond om het hoekje met zijn hond. Hij stond stil terwijl wij passeerden. De hond begon te blaffen en Teule deed een poging tot aanvallen maar omdat ze aangelijnd was heb ik haar bij me gehouden. De man begon schaapachtig naar me te lachen en zei: 'zo jou honden luisteren wel goed!' Ik heb boos terug geroepen dat die van hem dat niet deed. Rooney bleef bij me vriend en we zijn zo naar huis gelopen...

Wat denken jullie hierover? Ik vind dat iedere hond zich prettig moet voelen in de buurt en elke eigenaar ook ontspannen moet kunnen wandelen met zijn/haar hond. Zo ook de man.

En respect als je dit allemaal hebt gelezen!

:evaw:

Anoniem

Re: Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:40

Ik zie het probleem niet, de honden kunnen niet overweg dus als jullie beide de honden aanlijnen dan is er geen probleem.
Of wil je nou zeggen dat die man daar niet meer mag lopen? Zou helemaal mooi worden..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:44

Ik vind het maar een warrig verhaal. Jouw hond valt zijn hond aan en nu de zijne de jouwe en de laatste keer zou de jouwe weer aangevallen hebben, maar kon dit niet omdat ze aan de lijn zat..
Uiteraard zijn de honden nu 'boos' op elkaar.

Als iedereen zijn honden aan de leiband houdt als er andere in de buurt zijn, kunnen zulke dingen toch niet gebeuren? De laatste keer bleef de man stilstaan toen jullie passeerden, dat is toch perfect?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:45

De eerste keer heeft jouw hond zijn hond aangevallen.
De tweede keer heeft zijn hond jouw (andere) hond aangevallen.
Nu mogen jullie honden elkaar niet meer, dus zorg je ervoor dat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.

Mijn hond moet ook vaak geen andere honden meer, zeker niet aan de riem. Daar houd je rekening mee en meer is het ook niet. Het gaat om elkaar elkaar passeren, niet om (verplicht) met elkaar oplopen. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden en dan is er niets aan de hand.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:46

Begrijp ik nu goed dat jij een probleem hebt met het feit dat meneer jou complimenteert met het feit dat je honden goed luisteren en dat hij ervoor kiest om stil te staan en te wachten tot jullie voorbij zijn om confrontatie tussen de honden te voorkomen 8)7

Ik zie het probleem dus niet. Jullie honden kunnen niet met elkaar overweg.....is niet anders. Meneer wacht op de hoek (een veelgebruikte techniek om te voorkomen dat confrontaties tussen honden uit de hand lopen) en jij zorgt dat jou honden niet naar zijn hond toe gaan. Lijkt me een prima oplossing voor beiden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:47

Ik snap het probleem ook niet helemaal.
Als ik het zo lees kunnen de honden gewoon niet met elkaar overweg en de eigenaren inmiddels ook niet meer. Volgens mij is er niemand 'schuldig' want zoals ik het lees hebben beide eigenaren en beide honden steekjes laten vallen.

Gewoon je eigen hond aangelijnd houden, zorgen dat die kalm is en die man netjes groeten als je hem tegenkomt. Hopelijk hebben de honden dan ook snel door dat er niets aan de hand is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:48

Heel simpel: er is een aanlijnplicht.

Hou je gewoon aan de regels, steek de straat over als je die man + hondje ziet en er is niets aan de hand.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:52

dees_daan schreef:
Of wil je nou zeggen dat die man daar niet meer mag lopen? Zou helemaal mooi worden..

Oh neehoor! Iedereen moet hier kunnen wandelen dat vind ik ook!

Lizy29: het was de manier waarop.

Ik kom de man niet vaak tegen, ben hem in totaal maar 3 keer tegengekomen in elke keer is er wat gebeurt. Ik vind het jammer want de man is geen onaardige man ofzo, ik denk dat hij niet weet wat hij moet doen in een situatie als deze. Dat vind ik ook helemaal niet erg! Ik vind t een goed idee om er rekening mee te houden en hem te ontlopen. Vind het alleen niet zo prettig dat mijn hond meteen 10 centimeter groter wordt als ze die hond alleen al ruikt :Y) maar daar trainen we mee.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:54

uh jou hond valt als eerste aan en bij de 3e ontmoeting valt ze, weliswaar aan de lijn, weer uit,'Waar Geef je die man nu eigenlijk nu de schuld van?
Jij moet je hond leren dat dit gedrag niet aanvaardbaar is,

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:54

De toon is gezet in deze.
De honden mogen elkaar niet en de baasjes nemen het elk voor hun eigen hond op......
Een zo hond zo baas verhaal lijkt het wel.
Nodig de man eens uit voor een kopje koffie en een gezellige kennismaking.
Kunnen jullie ook eens als volwassen mensen om de tafel om de ruzie tussen jullie honden op een goede manier op te lossen.
Wie weet als de baasjes wat meer tot elkaar komen dat de honden dit voorbeeld zullen volgen???
Vergeet niet dat dieren héél weinig nodig hebben om spanning van de baasjes te voelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:56

Kijk,jou hondje heeft als eerste die andere aangevallen,dat is dat hondje echt niet vergeten.Dus die ziet jou hondje en valt nu als eerste aan,wat me logisch lijkt voor een hond die is gebeten door jou hondje.
Gewoon beide hondjes aan de lijn houden,laat ze pas los op dat veld,maar houd wel de omgeving in de gaten,zodat je je honden kan aanlijnen zodra je die man met zijn hondje ziet.

Mijn hondje is een kreng tegen veel honden,ik laat hem pas los als we in het bos zijn.Ik blijf constant opletten of er geen andere hond aan komt,want dan doe ik mijn hondje heel gauw aan de lijn.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:56

ik snap het probleem ook niet
de honden moeten elkaar niet das duidelijk..
dus je honden aan de riem houden en los laten waar het wel toegestaan is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:57

Toothless schreef:
dees_daan schreef:

Oh neehoor! Iedereen moet hier kunnen wandelen dat vind ik ook!

Lizy29: het was de manier waarop.

Ik kom de man niet vaak tegen, ben hem in totaal maar 3 keer tegengekomen in elke keer is er wat gebeurt. Ik vind het jammer want de man is geen onaardige man ofzo, ik denk dat hij niet weet wat hij moet doen in een situatie als deze. Dat vind ik ook helemaal niet erg! Ik vind t een goed idee om er rekening mee te houden en hem te ontlopen. Vind het alleen niet zo prettig dat mijn hond meteen 10 centimeter groter wordt als ze die hond alleen al ruikt :Y) maar daar trainen we mee.

Dat heb je zelf in de hand.
Nu kun je zeggen dat de man niet weet hoe te reageren, maar jij hebt minstens zoveel steken laten vallen (zo niet meer).
Als je eigen hond kalm is en zich netjes gedraagt, zal de hond van meneer dat na verloop van tijd overnemen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:58

Gillbo schreef:
uh jou hond valt als eerste aan en bij de 3e ontmoeting valt ze, weliswaar aan de lijn, weer uit,'Waar Geef je die man nu eigenlijk nu de schuld van?

Mijn hond heeft dit alleen bij deze betreffende hond, moet ik dan de problemen op gaan zoeken? Volgens mij niet :Y)

Raafsmits: Inderdaad zo hond zo baas, heb je helemaal gelijk ik, ik ben ook rustig gebleven alleen deze twee mogen elkaar dus niet, gewoon lekker uit de buurt blijven dus! Dankjewel voor je reactie! Ga het er zeker over hebben met mijn ouders!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:02

gohya schreef:
Kijk,jou hondje heeft als eerste die andere aangevallen,dat is dat hondje echt niet vergeten.Dus die ziet jou hondje en valt nu als eerste aan,wat me logisch lijkt voor een hond die is gebeten door jou hondje.
Gewoon beide hondjes aan de lijn houden,laat ze pas los op dat veld,maar houd wel de omgeving in de gaten,zodat je je honden kan aanlijnen zodra je die man met zijn hondje ziet.

Mijn hondje is een kreng tegen veel honden,ik laat hem pas los als we in het bos zijn.Ik blijf constant opletten of er geen andere hond aan komt,want dan doe ik mijn hondje heel gauw aan de lijn.

Dit ga ik meenemen als ik weer eens een lange wandeling ga maken! Vind het inderdaad waar wat je zegt, ik ben net zo fout geweest hoor. Ik moet inderdaad beter me omgeving in de gaten houden! Vind ik een goede tip!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:04

Ze vergeten het niet helaas. Hou je honden gewoon aangelijnd waar verplicht, ook al vind jij dat ze goed luisteren. Dat voorkomt nog ergere situaties. Laat ze pas los waar het mag.

Heb zelf een agressieve labrador die ALTIJD vast loopt. Hij valt honden aan die los lopen. Dan worden mensen boos op mijn hond omdat hij bijvoorbeeld hun loslopende (kleinere) hond grijpt. _-:( Ja ik ga daar geen sorry voor zeggen als de andere hond of baas zijn schuld is. Sommige honden piepen ook uit angst; het is niet altijd pijn. Het is ook een afweersysteem. (je moet wat proberen als kleintje he ;) )

Ik weet niet hoe het met jouw honden is, maar zeker de kleinere hondjes bij mij in de buurt beginnen gelijk te blaffen als ze een andere hond zien. Ja dan grijpt mijn labrador ze }:) Misschien is dat ook een reden voor die andere hond om ze te pakken. Het is nooit goed te praten hoor, zo bedoel ik het niet. Maar soms zit het niet in het karakter van het beestje.

Ik loop vaak naar de andere kant van de straat als ik andere honden tegenkom of houd hem altijd kort naast me en ga stil staan zodat hij er niet bij komt. Als iedereen dan zijn hond bij zich houd, kan het vaak niet fout gaan. Ja dat ze blaffen of grommen naar elkaar, daar is het denk ik al te laat voor. Zodra ze eenmaal zo tegen elkaar doen, blijft het zo.

Mijn hond is niet agressief tegen elke hond, maar ik weet het nooit van tevoren bij hem.
Hou je hond gewoon bij je waar het moet. Ik kom niet in losloop gebieden om dat soort situaties te vermijden.

(hoe mijn hond aan de agressie komt kunnen we helaas niet zoveel aan doen. Het is roeien met de riemen die we hebben en hij kan spelen met onze katten :+ )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:09

Toothless schreef:
Gillbo schreef:

Mijn hond heeft dit alleen bij deze betreffende hond, moet ik dan de problemen op gaan zoeken? Volgens mij niet :Y)

Nee je moet je hond leren welk gedrag wel en niet kan. Maakt niet uit of dit bij elke hond is of bij 1 op de 1000, fout gedrag blijft fout gedrag en dat moet je afleren.
En nee je hoeft het daarvoor niet op te zoeken, maar persoonlijk zou ik dat juist wel doen om het mijn hond af te leren. Als je hond niet meer reageert hoef je ook niet bang te zijn deze man tegen te komen (en inmiddels al vaak genoemd; dan zal zijn hond ook niet meer zo heftig op jouw hond reageren).

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:10

Bij die van mij verschilt het echt, ik weet dat Rooney toen echt pijn had omdat ze ook 3 dagen mank heeft gelopen. Maar Teule negeert honden meestal, vooral als ze groter zijn dan zij. Rooney daarin tegen is wat brutaler, die gaat eerst op haar rug liggen en daarna gaat ze keffen :Y) Soms kan ik ze ook wel vervloeken hoor. Met z'n tweeën zijn het echt helden maar apart letten ze veel meer op mij. Ik laat ze daarom ook steeds vaker apart uit.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:12

Citaat:
Nee je moet je hond leren welk gedrag wel en niet kan. Maakt niet uit of dit bij elke hond is of bij 1 op de 1000, fout gedrag blijft fout gedrag en dat moet je afleren.
En nee je hoeft het daarvoor niet op te zoeken, maar persoonlijk zou ik dat juist wel doen om het mijn hond af te leren. Als je hond niet meer reageert hoef je ook niet bang te zijn deze man tegen te komen (en inmiddels al vaak genoemd; dan zal zijn hond ook niet meer zo heftig op jouw hond reageren).

Nou, ik wil geen verdere problemen met de man, dus ik vind het niet zo nodig om problemen op te gaan zoeken. Daar zit deze meneer ook niet op te wachten volgens mij. Zovan 'Hé ik moet mijn hond haar aanvallende gedrag afleren en ze reageert aanvallend op die van jou mag ik je hond even lenen?' Dat zou jij toch ook niet doen?

En inderdaad, als ik rustig erlangs loop zonder naar de hond te kijken misschien dat dat helpt als ik hem weer tegenkom. Maar ik vind het niet nodig om ruzie te gaan zoeken. Straks loopt het wel verkeerd af doordat ik mijn hond corrigeer en zijn hond losloopt en aanvalt... Dat is een risico die ik liever niet neem.

Shirley

Re: Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:22

Als ik die man was, zou ik ook helemaal geen zin meer hebben in een gesprek na zo te zijn aangesproken door je vader :n

Lekker elkaar uit de weg blijven gaan!
Niks uitlokken met of zonder honden...

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:24

Toothless schreef:
Citaat:

Nou, ik wil geen verdere problemen met de man, dus ik vind het niet zo nodig om problemen op te gaan zoeken. Daar zit deze meneer ook niet op te wachten volgens mij. Zovan 'Hé ik moet mijn hond haar aanvallende gedrag afleren en ze reageert aanvallend op die van jou mag ik je hond even lenen?' Dat zou jij toch ook niet doen?

En inderdaad, als ik rustig erlangs loop zonder naar de hond te kijken misschien dat dat helpt als ik hem weer tegenkom. Maar ik vind het niet nodig om ruzie te gaan zoeken. Straks loopt het wel verkeerd af doordat ik mijn hond corrigeer en zijn hond losloopt en aanvalt... Dat is een risico die ik liever niet neem.

Het is inderdaad heel moeilijk als je hem tegenkomt en zijn hond loopt los. Maar dat is een situatie waar je sowieso niets aan kan doen. Hij blijft verantwoordelijk voor zijn hond.
Stel het gebeurt weer dat een hond zich aanvallend gaan gedragen, corrigeer ze daarop. Je moet ergens beginnen. Ik zou zijn hond ook niet willen lenen om ff te oefenen nee :+

Wel sneu voor jou hond. Dan is het inderdaad anders en had ze echt pijn (op wat ik zei dat honden ook wel eens piepen of kermen uit angst). Geen 1 hond is hetzelfde dus het blijft moeilijk in te schatten vanaf hier hoe jou hondjes zijn.

Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja :+

Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert ;) :j
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 27-01-15 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:26

Toothless schreef:
Citaat:

Eeuh nee, je hoeft hem niet aan te spreken, je hond hoeft niet los te lopen, je hoeft zijn hond niet te lenen :?
Als je hem tegenkomt kun je dat ook zien als een leermoment en er gebruik van maken ipv snel om te draaien en ergens anders langs te lopen. (of hem schreeuwend voorbij te gaan)
Wie weet lost het de problemen wel op en kun je elkaar in het vervolg gewoon passeren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:40

Toothless schreef:
Gillbo schreef:

Ik begrijp je niet helemaal.
Jij komt betreffende hond en baas toch tegen op straat? Jou hond valt uit? Dan moet jij dan ingrijpen!
Niet die eigenaar van die andere hond, die mag daar gewoon lopen staan, koprollen, zingen dansen, of weet ik veel wat
Jou hond mag niet uitvallen zonder dat hij aangevallen wordt.
Wel vind ik dat jij je hond aan de lijn moet houden omdat je weet dat hij dit gedrag vertoont en je binnen de bebouwde kom loopt (toch)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:50

Leprycorn schreef:
Toothless schreef:

Het is inderdaad heel moeilijk als je hem tegenkomt en zijn hond loopt los. Maar dat is een situatie waar je sowieso niets aan kan doen. Hij blijft verantwoordelijk voor zijn hond.
Stel het gebeurt weer dat een hond zich aanvallend gaan gedragen, corrigeer ze daarop. Je moet ergens beginnen. Ik zou zijn hond ook niet willen lenen om ff te oefenen nee :+

Wel sneu voor jou hond. Dan is het inderdaad anders en had ze echt pijn (op wat ik zei dat honden ook wel eens piepen of kermen uit angst). Geen 1 hond is hetzelfde dus het blijft moeilijk in te schatten vanaf hier hoe jou hondjes zijn.

Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja :+

Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert ;) :j

Ik corrigeer mijn honden zeker wel, ik ben echt niet iemand die vind dat mijn honden niks fout doen en die van de andere wel haha. Meestal praat ik me honden erdoorheen, bijvoorbeeld: Rooney ziet een grote hond en gaat op de grond liggen. Grote hond ziet Rooney nieteens. Dan praat ik tegen haar van: Doe normaal Roon, niet bijten e.d. Dit helpt vaak al en hoef ik niet eens te corrigeren. Alleen in dit geval niet, dus doorlopen maar in dat geval :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:55

Gillbo schreef:
Ik begrijp je niet helemaal.
Jij komt betreffende hond en baas toch tegen op straat? Jou hond valt uit? Dan moet jij dan ingrijpen!
Niet die eigenaar van die andere hond, die mag daar gewoon lopen staan, koprollen, zingen dansen, of weet ik veel wat
Jou hond mag niet uitvallen zonder dat hij aangevallen wordt.
Wel vind ik dat jij je hond aan de lijn moet houden omdat je weet dat hij dit gedrag vertoont en je binnen de bebouwde kom loopt (toch)
[/quote]

Ik zal het even duidelijk uitleggen: Mijn hond die dit gedrag vertoond loopt altijd aan de lijn behalve waar ze los mag. Daar laat ik haar gewoon los. En als mijn hond zich bedreigd voelt mag ze uitvallen, toen ik de hoek omkwam nam het andere hondje een agressieve houding aan en mijn hond is niet bang om hierop te reageren. De andere dan weer wel want Rooney ging achter mijn vriend lopen. In mijn ogen is dit roedelgedrag omdat Rooney dus angst vertoont speelt Teule daarop in door haar te beschermen. Ik heb haar hierop gecorrigeerd en ben doorgelopen.

Je zegt dat ik het probleem op moet gaan zoeken, nou het spijt me, Rooney heeft al 3 dagen mank gelopen en ik heb liever niet dat ze straks met een verlamming bij de dierenarts ligt. Voorkomen is beter dan genezen en ik voorkom deze situaties liever dan dat ik ze opzoek. Daarom loop ik er van weg.

De eerste keer kende ik het hondje welliswaar niet en de tweede en derde keer was in mijn ogen ook gewoon elkaar per ongeluk tegen komen. Dus als ik het zie aankomen loop ik ook de andere kant op.