Welke kooi voor mijn cavia's???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Welke kooi voor mijn cavia's???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 17:57

Hoii!
Ik wil graag mijn 2 cavia mannetjes een grotere kooi geven. Heb heel martkplaats al afgezocht maar niks gevonden. Wat voor kooi hebben jullie en waar hebben jullie hem gekocht??? Prijs max is €50.
Groetjes!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:04

Er bestaan verschillende binnenkooien met een lengte van 1.20 meter. Dat is op zich een mooie afmeting voor 2 cavia's. Daarnaast is het voor sommige cavia's altijd fijn om dagelijks even buiten de kooi te mogen loslopen.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:08

Yenni

Re: Welke kooi voor mijn cavia's???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:15

Dankje. Ze mogen Idd elke dag los lopen. Ik zou Idd graag een 1.20 of 1.40 kooi willen.
Ik was al aan het denken aan een verdieping kooi, of is dit geen slim idee?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:43

Ik snap jouw topics niet Cas123. In een maand tijd heb je volgens mij al 4 topics over je cavia's gemaakt en dan vooral over de huisvesting, waarin ook genoeg tips zijn gegeven. En nog geen week geleden schreef je dat je een twee verdiepingenkooi hebt voor je cavia's.

Dus waarom dan weer dit topic?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:11

Omdat in die andere kooi een groot gat zat wat ze niet hebben gezegt. Ik vraag dit omdat ik de keuze moeilijk vind. En ik benieuwd was waar andere kun kooien kochten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:17

Grit schreef:
Ik snap jouw topics niet Cas123. In een maand tijd heb je volgens mij al 4 topics over je cavia's gemaakt en dan vooral over de huisvesting, waarin ook genoeg tips zijn gegeven. En nog geen week geleden schreef je dat je een twee verdiepingenkooi hebt voor je cavia's.

Dus waarom dan weer dit topic?

Ik open even niks meer. Ik merk steeds dat als ik iets vraag het alweer teveel topic's zijn. De situatie verandert steeds dus ook mijn keuze. Niet alleen jij zei dit. Het zijn er meerdere. Oke het zijn mss Veek topic's in korte tijd maar de situatie verandert dus ook mijn smaak,keuze en gedachten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:27

Op een gegeven moment zijn alle tips gegeven en in dit topic lees ik ook niks wat je al niet gevraagd of gezegd hebt. Dat heeft dan niks te maken met veranderde situaties.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:28

Waarom wil je perse 2 cavia mannetjes? Ik weet niet of het je eerste keer cavia's is maar anders vind ik het geen verstandige keuze. Vind dat je voor mannetjes meer ervaring nodig hebt omdat deze een grotere kans hebben op ruzie. (hoeft niet, kan..)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:31

Een verdiepingkooi is zeker wel een leuk idee, hoor Cas123, en eventueel ook gemakkelijk zelf te maken van twee normale kooien, heb ik ook gedaan en ze waren er enorm tevreden mee!

Wel zorgen voor een veilige oploopplank, met een dichte zijkant!
Cavia 's zijn niet erg behendig en kunnen qua vallen ook niet veel hebben -O-

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:34

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:43

Grit, een beetje vriendelijker mag ook wel.

Zo'n dubbelen van 2 etages zijn ook gelijk een stuk duurder.
Wil je ze binnen houden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:46

Ik had het gemaakt van twee gebruikte normale, was minder kwijt dan een enkele nieuwe in de winkel ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:52

Saaams schreef:
Waarom wil je perse 2 cavia mannetjes? Ik weet niet of het je eerste keer cavia's is maar anders vind ik het geen verstandige keuze. Vind dat je voor mannetjes meer ervaring nodig hebt omdat deze een grotere kans hebben op ruzie. (hoeft niet, kan..)

Wil hier toch even op inhaken want dit is gewoon niet waar. Voor alle cavia's houden hebben kennis nodig maar voor 2 beren niet anders dan 2 zeugen.
De karakters moeten passen in alle combi's die je maakt

Beren combi's zijn zeker te maken ook bijna volwassen beren mits je goed op de karakters let. Zeker 2 jonge beren vanaf kleins af aan is vrijwel nooit een probleem

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:06

Twee meiden kunnen inderdaad ook lelijk knokken als het niet klikt, hoor #)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:09

Twee beren idd geen probleem mits er geen zeugjes in de buurt zijn

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:24

vrouwke schreef:
Grit, een beetje vriendelijker mag ook wel.
Ik ben vriendelijk genoeg. Dit is het zoveelste topic van TS over hetzelfde onderwerp in een maand tijd. En dan zijn er nog de vragen per PB waarvan ik nu de informatie in twijfel trek. De tweeverdiepingenkooi die haar cavia's al weken zouden hebben, blijkt er niet te zijn. Ik vind dat een 14-jarige daar op gewezen mag worden.

En dan ben ik gek genoeg om ter illustratie even bij TS de topics op te zoeken…
Cas123 @ [BB] CaviaKooi. <3
Cas123 @ [BB] Caviakooi leuk inrichten!
Cas123 @ [BB] Is deze kooi goed genoeg voor mijn cavia's???!
Cas123 @ [BB] Nieuw hok voor mijn caafjes.
Cas123 @ [BB] 70cm Hoog Genoeg Voor Mijn Caafjes???
Cas123 @ [BB] Zelf creatief wezen......
[BB] Welke kooi voor mijn cavia's???

Maar ik hoop voor de cavia's van TS dat ze toch een keer de knoop doorhakt aangezien ze nu schijnbaar nog steeds niet de beloofde ruimte hebben gekregen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:43

Ik heb hiervoor ook cavia's gehad. Heb veel gelezen of internet. 2 zeugjes kunnen ook ruzie maken. Verder zei de fokker dat de kans klein is dat ze gaan vechten. Fokker heeft veel ervaring. Het zijn 2 broertjes. Dus ik denk dat het niet zo een probleem is.
Ja ik wil ze graag binnen houden. Grit: ik ga er niet op in. Als jij het teveel vind is dat prima. Andere hebben er geen probleem mee. Ik ga er verder niet op in. Ik ga eens op verschillende site's kijken. Verder allemaal heel erg bedankt!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:45

LadyMadonna schreef:
Twee beren idd geen probleem mits er geen zeugjes in de buurt zijn

Er zijn geen zeugjes in de buurt. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:55

Cas123 schreef:
Grit: ik ga er niet op in. Als jij het teveel vind is dat prima. Andere hebben er geen probleem mee

In je vorige bericht gaf je aan dat ik niet de enige ben die zich eraan stoort.
Cas123 schreef:
Ik open even niks meer. Ik merk steeds dat als ik iets vraag het alweer teveel topic's zijn. Niet alleen jij zei dit. Het zijn er meerdere

Het heeft voor jou en mij inderdaad geen zin meer als ik nog reageer, dus ik zal verder uit jouw topics blijven.
Ik ben blij voor je dat er mensen zijn die jou nog wel serieus nemen, doe er je voordeel mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:05

Ik had mijn cavia's vroeger ook streng gescheiden, zodra de mannetjes de vrouwtjes maar konden ruiken, brak de strijd al los!
Maar twee broertjes zonder dames in de buurt moet toch eigenlijk geen probleem opleveren...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:13

Ik heb ook daar geen last van en met mij veel meer fokkers. Heb momenteel 2 volwassen dekberen naast dames met kleintjes (1 vader van dit nest andere is vader van aankomend nest) zitten ze kunnen als ze willen elkaar zien en snuffelen en alsnog geen ruzie. De beren liggen heerlijk samen te slapen staan samen wel eens de kleintjes te roepen en mee te neuzen erg schattig om te zien.

Nu selecteer ik ook streng op karakter en zitten al onze gefokte beren samen met andere beren

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:18

Fokbeertjes zijn misschien niet zo gefrustreerd als mannetjes die niks mogen?
Of zou dat niet schelen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:58

Ja wie weet maakt dat verschil, ik denk ook dat het een verschil maakt waar ze opgroeien. Zitten ze in de ''puber'' periode richting volwassen gewoon naast zeugen lijken ze dat gewent te zijn en er minder mee bezig te zijn. Beren die hier niet opgefokt zijn zijn soms wat onrustiger maar passen zich ook snel aan :j

Maar heb ook 1 x een beer gehad als herplaatser die nooit zeugen had gezien naar zn moeder die was ruim een jaar, die hield het langer vol maar daar een beer bij gezegd die daar wat kort in was en toen was dat ook snel over

Edit taalfouten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:08

Mijn Engels gekruinde fokbeer dulde überhaupt geen andere mannen ;)