Hond: huis en tuin hondproof maken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Hond: huis en tuin hondproof maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 08:57

Hallo bokt!

Wij zitten er over te denken een kleine hond aan te schaffen. Deze zal soms overdag alleen thuis zijn en daarom wil ik dat hij vrij toegang krijgt tot onze tuin. Ik zit te denken aan zo'n automatisch hondenluik dat werkt op chip/zender in halsband. Ik zoek ervaringen in het gebruik en ben heel benieuwd wat jullie betaald hebben. En ook of hij bij jullie in de deur of in een raam zit.

Verder is het dan natuurlijk belangrijk dat hij niet de tuin uit kan. Hoe hebben jullie je tuin hond proof gemaakt en wat waren jullie kwijt?

Kortom: tips en ervaringen heeel erg welkom :D

kohtje

Re: Hond: huis en tuin hondproof maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:03

Wij hadden een gewoon kattenluik.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 09:04

Hmm dat is ook nog wel een goede! Hondje gaat toch niet al te groot worden..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:07

En hoe vaak is die alleen?
Ik zou goed hekwerk neer zetten met evt schuttingen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:15

Ik zou dan met name uitkijken dat hij niet uit je tuin gejat wordt, schijnt nogal in de mode te zijn.
En hoe snel moet je hond dan alleen zijn, aangezien je met opvoeding van een jonge hond wel even zoet bent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:01

Mijn honden zijn permanent buiten. Er stonden al muren van 2 meter dus ontsnappen is onmogelijk. Op de richels waar de kleine eventueel op kan springen, en dan over de muur heen, heb ik allemaal planten neergezet zodat madame geen ruimte heeft om te landen en het dus niet in haar hoofd haalt.
Lijkt me vreselijk als je hond uit je tuin wordt gejat. Daar hoef ik hier niet bang voor te zijn gelukkig. Dat doen ze hier niet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 00:22

Ik heb het nergens over een jonge hond ;)

We hebben schuttingen, maar zijn jullie niet bang dat hij er onderdoor graaft?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:45

Jasmijn159 schreef:
Ik heb het nergens over een jonge hond ;)

We hebben schuttingen, maar zijn jullie niet bang dat hij er onderdoor graaft?

Dat hangt Denk ik van je hond af. Sommigen zetten alles op alles om de wijde wereld te kunnen verkennen.
Bij mij is er nog nooit een poging gedaan tot een tunnel graven. Maar mijn buurvrouw heeft haar handen vol aan haar honden en hun eeuwige ontsnappingen

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:55

Onze tuin was niet hond proof te krijgen. We weten tot op de dag van vandaag niet waar hij elke keer door ontsnapte. Hadden dichtbegroeide conniferen van een metet of 2/3 hoog. Daar achter nog een hek werk van ruim een meter. Hij presteerde het om hier uit te komen.

Wij lieten m overigens niet buiten wanneer er niemand thuis was!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:42

ben je niet bang dat de hond gaat blaffen in de tuin als jullie niet thuis zijn?
Als het diertje hele dagen alleen moet zijn zou ik er 2 aanschaffen.

desi92,ik denk dat daar heel veel honden wel doorheen zouden klimmen,daar zouden mijn honden ook niet achter blijven.

Hier rondom schuttingen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:47

Hier ook schuttingen.

En hier zou er 1 ook dwars door de coniferen gaan ookal is het dicht begroeid.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:51

colunder schreef:
ben je niet bang dat de hond gaat blaffen in de tuin als jullie niet thuis zijn?
Als het diertje hele dagen alleen moet zijn zou ik er 2 aanschaffen.

desi92,ik denk dat daar heel veel honden wel doorheen zouden klimmen,daar zouden mijn honden ook niet achter blijven.

Hier rondom schuttingen.

Dit is de eerste hond die er door heen ging. De anderen bleven er netjes achter. We hebben m 1 keer betrapt toen ie t probeerde toen zat hij vast tussen de heg en kon er niet meer uit. Hij deed dus echt wel de moeite om zich er tussen uit te wurmen. Zelfs met extra maatregelen als een later geplaatst hoog hek hield m niet tegen.

we hebben trouwens een laurierheg geen conniferen. Wist niet hoe het heette xd

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:57

Denk aan giftige planten en bloemen waar aan geknabbeld kan worden!

Denk er.ook aan dat een smalle inbreker soms ook door zo'n luik past..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:53

Ik heb een hondenluik. Maar twee hondjes die er écht niet door durven :') Dat kan dus ook nog :D Ik zet nu een krukje onder het luikje, zodat hij open is. De tuin heeft hoge schuttingen en is ingebouwd, dus stelen kunnen ze gelukkig niet. Om ons moestuintje heb ik wel een hekje geplaatst anders waren de groentes steeds op :+

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 02:04

Thanks voor de input so far!

Ja die inbreek kans heb ik ook aan gedacht.. Misschien dan toch een luik dat op chip werkt? Iemand daar ervaring mee?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:44

Waarom wil je de hond buiten laten als er niemand is?

Dat terzijde, zou ik dan of een hondenluik met chipherkenning aanschaffen, of een echt klein hondje (chiuaua size, zegmaar) en een kattenluik nemen. Kattenluik komen inbrekers zeker niet door.
Ik zou wel bang zijn dat iemand m meeneemt, een klein hondje past makkelijk onder je jas :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:02

Honden worden vaak gejat uit tuinen, denk daar wel aan.

Een kattenluik is een prima oplossing, tuin dicht maken kun je gewoon doen met een meter dubbeltjesgaas rondom 20cm ingraven. Wat dat kost ligt aan de grootte van je tuin, prijzen van gaas kun je online wel opzoeken. Of je hond een uitbreker is zul je moeten afwachten, dat is niet te voorspellen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:39

Hij zal af en toe alleen moeten zijn een dag en hij is waar hij nu zit ook gewend om 24/7 in en uit te kunnen lopen. Ik ben bang dat als hij die kans niet meer heeft we dan weer van voor af aan moeten beginnen met zindelijk maken. Hij was een tikje lastig zindelijk te krijgen, maar gaat nu super!

Maar daarom wil ik dus graag dat hij zelf kan beslissen wanneer hij moet plassen enzo, ook een beetje afleiding van buiten rondsnuffelen is natuurlijk leuk voor hem.

Jatten mensen echt honden uit tuinen? Waarom zou iemand dat doen? We hebben gewoon een schutting rondom, dus dan zouden ze wel erg veel moeite moeten doen door eerst eroverheen te klimmen. Allemaal voor een hondje.. Doen mensen dat echt?

Dat gaas is een goede! Goedkoop en simpel :D

Edit: heeft iemand ervaring met zo'n chipluik? Hij is best een schijterd en wil niet veel geld uitgeven als hij er straks niet doorheen wilt :\

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 02:09

Ja mensen doen dat echt, maar vaak gaat het om rashonden of honden van een bepaald type, ik weet niet watvoor hondje jij op het oog hebt?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 03:19

Een kruising.. Maar is er niet echt aan af te zien dat ie niet 'volbloed' is :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:46

Dat maakt dan weer niet uit, als het 'echt' genoeg lijkt is het jatgevoelig, maar ligt ook aan het ras hoor, sommige zijn erg gewild.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:51

Niet alleen het jatten is een groot probleem, ook zijn er genoeg gekken die je hond vergiftigen als jij er niet bent. Als een geïrriteerde buur zich kapot ergert aan jouw hondje, om wat voor reden ook, is dat wel erg makkelijk als je hondje in de tuin loopt en jij er niet bent...... You never know, ik zou het niet durven.. Tenzij je een overdekte soort kennel/ren kan maken ofzo..

Ik zeg niet dat het overal gebeurd, maar je hoort die wilde verhalen tegenwoordig overal... :=

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:38

Goede contacten met beide buren en t is geen blaffer dus ik ga voorlopig maar even uit van het goede in de mens :)

Niemand ervaring met een chipluik?