Kat heeft hele dikke teek in oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Kat heeft hele dikke teek in oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:13

Help bokkers!

De kat van mijn ouders heeft een hele dikke teek in haar oor zitten, ze dachten dat ze ziek was, omdat ze niet aangehaald wilde worden op haar hoofdje en raar liep. Maar ik keek net in haar oor en zag dat er een hele dikke teek in haar oor zit! Hiernaast zit gok ik nog een klein teek'je.

Ik ben bekent met teken verwijderen, probleem is alleen dat ze kat enorm hard begint te krijsen als je aan haar oor komt en wij het dus niet zien zitten om daar met teken pincet aan te gaan zitten :+

Maar vraag: na hoeveel dagen valt de teek eraf? ze heeft er duidelijk last van, maar ze is vrij schuw dus eruit trekken gaat hem niet worden.

Bedankt!

Palmera

Re: Kat heeft hele dikke teek in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

Dat ding moet er toch uit hoor. Als het thuis niet lukt zou ik het door een DA laten doen.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:19

Je kunt je kat een Seresto vlooienband omdoen, deze werken ook tegen teken en als het goed is, gaan ze dan meteen dood en vallen ze binnen 24 uur af. Deze banden zijn wel prijzig, maar werken 7 tot 8 maanden lang en dan krijgt je kat binnen die tijd in ieder geval geen last meer van beestjes.

Hoe lang het duurt voordat ze eraf vallen zonder zo'n band weet ik niet, maar ik zou zsm iets ondernemen, omdat teken toch wel gevaarlijk kunnen zijn...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:20

Ja, kat in de houd-greep en pak draai naar links en trek beweging , halve seconde en klaar

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:20

Een watje met afwasmiddel pakken en dat op de teek houden. Dan laten ze los en grijpen in het watje vast. Misschien dat het zo lukt?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:23

Als krijsen het enige is.. Kat in een handoek, 1 persoon houd hem vast en de 2de trekt die teek eruit.
Nog geen 2 minuten werk.

xoranlover schreef:
Een watje met afwasmiddel pakken en dat op de teek houden. Dan laten ze los en grijpen in het watje vast. Misschien dat het zo lukt?

NOOIT doen! Dan is de kans dat ze schrikken en speeksel laten lopen veel te groot.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:26

Zachte heelmeesters.....kat stevig vast houden en snel de teek eruit en anders een naar de dierenarts bellen

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:27

Ik snap dat hij eruit moet... Ik zie hier alleen enorm tegen op. Het is jammer dat mijn ouders het niet eerder hebben gemerkt en hem er toen al uit getrokken hebben.

*Gaat moet verzamelen...*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:29

Waarom vind je dit zo'n opgave?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:29

Kat in de houdgreep nemen (desnoods door iemand anders) en dan snel die teek eruit halen met een tekentang of een pincet. Dat doe ik met mijn katten ook altijd en ze vinden het misschien niet grappig (gaan ook vaak brommen) maar ze houden er niks aan over en die teek is eruit.

Maar als het echt niet lukt moet je een DA bellen of die hem weg kan halen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:30

Omdat dit echt geen lieve kat is. Is een boerderij kat en dus niet lief en knuffelig. Ik wil je graag uitnodigen om het te komen proberen maar dat is ook geen optie op dit late uur.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:30

Als het zo'n crime is dan wacht je nog een dagje en is ie vast alweer verdwenen. Maar dan moet je wel die kleine er nog uithalen. Een teek word zeg een kleine cm , dus als hij dat al is gewoon even wachten. Klinkt banketstaaf maar is het minste pijn en stress. Deze pakken namelijk ook niet makkelijk.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:33

Waar woon je TS, misschien kan een bokker je helpen?
Het is inderdaad zaak dat de teek zo snel mogelijk verwijderd word

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:35

Kat in de houdgreep (in handdoek is een goede tip) en eruit trekken. Draaien hoeft niet (dat er linksom gedraaid moet worden is een fabeltje).

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tekenb ... n_een_teek
http://www.lymevereniging.nl/

xoranlover schreef:

Dat is het slechtste advies wat je kunt geven. NOOOOIT doen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:36

Omdat het een boerderij kat is zou ik idd gaan voor de vlooienband met tekenmiddel. De kans op infectie bij de mens die moet verwijderen van een kattenkrauw vind ik dan groter dan de kans op infectie van die teek bij de kat. :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:45

Oke.... Hij is eruit... Jeetje mina! %) Ze begon al met krijsen toen mijn moeder haar oortje vastpakte.
Het leek wel of er een moord gaande was, echt ongelofelijk. Mijn moeder hielt haar ik de houdgreep in 2 handdoeken. Ik heb het gedaan maar als ik eerlijk ben heb ik het niet droog gehouden, ik kan daar helemaal niet tegen als een dier zoveel herrie maakt.

Maar geloof dat ze wel blij is dat hij eruit is... heb de teek kapot gemept met een hamer ... ff de stress kwijt :o

Maar echt.. ik doe dit never de nooit niet weer, volgende keer gaan mijn ouders maar met haar naar de dierenarts

Edit: vlooienband ga ik zeker adviseren aan mijn ouders, willen ze vast wel haha (kat krijgt nu pipetjes in de nek als we dr te pakken krijgen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:59

Vlooienband bij een boerderijkat die overal op en in kan lijkt me nou niet zo'n handig plan....
Waren het er nou twee?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:06

Heb ik niet goed kunnen zien.. als mijn ouders twijfelen nemen ze haar maar mee naar de dierenarts. Ik ben alleen vanavond bij mijn ouders.

Bedankt voor het moed inpraten lieve bokker's! maar ik doe het gewoon nooit meer.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:10

LadyMadonna schreef:
Vlooienband bij een boerderijkat die overal op en in kan lijkt me nou niet zo'n handig plan....
Waren het er nou twee?

Je hebt vlooienbanden (onder andere de Seresto die ik noemde) die breken zodra er te veel druk op komt, zo kan je kat dus nooit zichzelf ophangen oid, dan breekt de band gewoon. Zit een speciaal breekpunt in de band waar hij dunner is dan de rest van de band.

Goed gedaan TS!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:13

Regelmatig zit er een mannetje vast aan de volgezogen teek, deze zijn erg klein en zwart.

Watjes, afwasmiddel, water en draaien......NOOIT doen, dan geeft de teek juist zijn maaginhoud terug en als die besmet is met iets heb je de hoofdprijs. Gewoon pakken en eruit trekken, meer is niet nodig.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:17

Zon vlooien/tekenband klinkt heel goed :D als hij inderdaad maar wel afbreekt als ze vast zit.

Bij de andere kat vind ik het echt geen probleem, die komt ook binnen en kun je desnoods aankleden en op de kop houden zonder dat hij een kik geeft haha.

Ik trek de teken er altijd gewoon rustig uit, is nog nooit mis gegaan bij de andere kat en de paarden :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:18

Dobbelicious schreef:
LadyMadonna schreef:
Waren het er nou twee?

Je hebt vlooienbanden (onder andere de Seresto die ik noemde) die breken zodra er te veel druk op komt, zo kan je kat dus nooit zichzelf ophangen oid, dan breekt de band gewoon. Zit een speciaal breekpunt in de band waar hij dunner is dan de rest van de band.

Goed gedaan TS!!

Dankjewel!! :D ben echt wel een beetje trots op mezelf, tril er nog van zeg pffooee :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:41

Esther43 schreef:
Maar geloof dat ze wel blij is dat hij eruit is... heb de teek kapot gemept met een hamer ... ff de stress kwijt :o

Daarmee verspreid je ziekte's, teken kun je het beste op een stukje plakband plakken en dan het plakband dubbel slaan, luchtdicht verpakken zeg maar. Dan gewoon weggooien.

Maar voor de volgende keer; als hij al zo groot is zal hij ook snel loslaten, dus je had het ook gewoon kunnen afwachten.