Bordeaux pup Slechte eter, vers of brok?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xjamilla

Bordeaux pup Slechte eter, vers of brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:37

Hallo!

Wij mogen ons gelukkig prijzen met een super leuke bordeaux pup! Hij is ondertussen alweer bijna 3,5 maand oud. Alleen nogal een kieskeurige eter dus :+

Hij krijgt nu Cavom puppy brok. Wat hij dus Echt niet wil.
Hij kreeg eerst ook vlees. (gemalen een completen voeding)
Maar meneer wou dus alleen nog maar vlees en vertikte het om nog zijn brok te eten. Vervolgens van het vlees af maar helaas wil hij nog steeds niet eten.

Nu waren we dus rond aan het kijken om over te gaan op vers. (lotgering enz.) Maar kan dat wel met een pup? al helemaal overgaan op vers. Of heeft iemand nog tip voor De puppybrok?

kimmie261

Re: Bordeaux pup Slechte eter, vers of brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:56

ja hoor je kan je hond gewoon groot brengen op kvv :)

zodra ik een pup in huis krijg gaan ze meteen over op de kvv :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:03

Jahoor, vers vlees kan gewoon gegeven worden aan pups. Sowieso; iets eten is beter dan niets, zéker voor een pup die alles nog hard nodig heeft om te groeien. Ze gaan inderdaad uiteindelijk vaak wel eten, maar persoonlijk zou ik daar met een pup niet op wachten. Dus als hij vlees wel lekker vind, gewoon vlees geven. Heb ik met mijn hond ook gedaan en die is gewoon gezond groot geworden ;-) Overigens geef ik Smuldier, ivm. gluten allergie hier en Smuldier is gluten vrij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:11

Hier is de jongste ook groot geworden op vers.
Zeker doen als hij dat wel eet.
Blijkbaar weet hij wat goed voor hem is

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:12

xSCWx schreef:
Jahoor, vers vlees kan gewoon gegeven worden aan pups. Sowieso; iets eten is beter dan niets, zéker voor een pup die alles nog hard nodig heeft om te groeien. Ze gaan inderdaad uiteindelijk vaak wel eten, maar persoonlijk zou ik daar met een pup niet op wachten. Dus als hij vlees wel lekker vind, gewoon vlees geven. Heb ik met mijn hond ook gedaan en die is gewoon gezond groot geworden ;-) Overigens geef ik Smuldier, ivm. gluten allergie hier en Smuldier is gluten vrij.

Lotgering is ook glutenvrij.
Ook hier namelijk een hond met gluten allergie

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:27

Hoi hoi,
Wij hebben twee pups van ook 3.5 maand. De fokker gaf ze al vlees (rodi compleet) toen ze bij ons kwamen zijn we na twee weken over gegaan op lotgering puppy pakket. Ze hebben dus nog nooit brokken gehad en het gaat prima met ze.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:03

Ja dat kan heel goed! Ik heb al 2 nesten groot gebracht op vers en dat is me geweldig goed bevallen, voor mij nooit meer anders! De pups aten met 5 weken al kleine karkassen als kwartel, kip, konijn
Met 6 weken aten ze al een jong geitje (heel zacht bot en veel vlees)
Wat een slimme hond heb je trouwens :p

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:11

Net na het openen van dit topic kwam iemand langs met Royal canin puppy brok voor grotere rassen. En hij at het! :)
Meteen naar de winkel en een zak gehaald zodat hij hier een week op vooruit kan.

Ik ga me even verder oriënteren op kvv en als deze zak op is overstappen daarop :) bedankt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:22

Als je perce brok wil voeren begin dan niet met rtal canin waar kankerverwekkende stoffe in zitten.., ik zou gaan voor greenheart zelfs de zeer kieskeurige husky s hier eten dit erg graag!! Bovendien zit in deze brok een veel hoger vleesgehalte (zeker 20 procent) als bij royal canin (misschien 3 procent vleesmeel) wolfsblut kan je ook goed voeren maar moeilijker aan te komen. Acana of orijen kan ook maar zij duurder. Zelf bestel ik greenheart bij www.witjesverzendhuis.nl

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:21

Ik heb het idee dat ze nu alleen heel blij is dat ze iets heeft wat haar pup wel eet,
Want ze gaat zich nog wel verdiepen in kvv

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:43

Onze pup moet verplicht op het gluten vrije dieet van onze andere hond. Want door uit de zelfde drinkbak te drinken kreeg de oudste al last van de puppy-brokken.
Onze honden krijgen ook Smuldier. Lotgering zegt glute vrij te zijn, maar onze hond verteld mij anders. Plus dat een bedrijf hier in de buurt die div merken vers verkoopt en ook zelf maakt is Lotgering niet granen vrij.
Onze pup (Sint Bernard) en 3 jr. oude newfy doen het er goed op.

Onze newfy was ook een slechte eter als pup. Wilde in het nest z'n brokken slecht eten. Na lang zoeken er dus achter gekomen dat hij niet tegen granen kan.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:27

Dierenfan ik hoef niet perse brokken te voeren. Maar wel wat het beste is voor mijn hond en dat hij überhaupt iets binnenkrijgt. Daarom ga ik ook overstappen op kvv.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:29

Japeloup dat is zeker iets om even rekening mee te houden! De ontlasting is verder goed dus neem aan dat dat wel anders zou zijn zou hij er gevoelig voor zijn?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:36

Waarom ben je eigenlijk van het vlees afgestapt en niet van de brokken?

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:42

Vlees kreeg hij 1x per dag en brokken 2x. en dat het vlees wat wij hadden wat 'goed' voor hem was zegma waren relatief kleine stukken. En ja voor het makkelijke is gewoon als je hond brok eet. Dus hop vlees opmaken en maar gewoon brokken voeren. En wij dachten altijd dat brok beter was want daar zit meer in. Niet dus dat heb ik de laatste dagen wel gelezen haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:49

Is een logische gedachten hoor.
Maar waarom ben je begonnen met vlees in combinatie met brok?
Is dat je aangeraden?

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:51

Onze newfy had ook goede ontlasting. Maar had veel last van onregelmatig lopen, wat volgens de DA groeipijn was. Later kreeg hij veel hotspot achtige plekken (5mnd oud). Toen gaan puzzelen met eten, omdat hij ook slechte een eter was.
Zo heb ik een aantal dagen 6-7 verschillende bakken met eten elke voerbeurt voor hem neer gezet. En kijken wat hij at en in welke volgorde. Had div smaken brok, vlees (glutenvrij en niet), biogarde en rijst. Na een paar dagen was het mij al duidelijk, meneer at alleen het gluten vrije vlees. Dus ook als ik 2 x rund neerzette at hij alleen van de glute vrije variant.
Sinds dien geen onregelmatig lopen meer, geen hotspots en loopt minder op de voorhand (mijn verklaring door geen buikpijn meer).
Zo gevoelig is hij dat hij dus dat als onze pup broken at en daarna ging drinken hij al reageert op de restanten in het water.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:56

Japeloup Is een gepuzzel geweest dus haha. van echte symptomen niet echt last. Ik denk dat wij gewoon een kieskeurig/verwende eter hebben haha. Maar ga het zeker in de gaten houden! wie weet.

ponyparadijs Hebben de zelfde merken en voerpatroon van de fokker overgenomen. Vandaar wat we die combi hadden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:08

Je kunt de zak ook nog even bewaren. Zo vergeet ik wel eens te ontdooien of denk ik nog vlees in huis te hebben wanneer dat niet zo is. Ik kook dan gewoon een maaltijd voor de hond met wat ik nog heb (rijst/aardappel, diepvriesgroente, eitje etc.), maar het is natuurlijk makkelijker om dan een bak brokken neer te kunnen zetten.