smakelijke Hypo allergene brok voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

smakelijke Hypo allergene brok voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 08:21

Hallo allemaal, mijn 2 jarige reu heeft een voedselintollerantie en staat al zijn hele leven op kvv. Hij is in ieder geval gevoelig voor rundvlees. Hij staat nu op de carnibest lam, dit gaat van alle kvv het best maar nog regelmatig staat het vlees hem tegen en af en toe buikklachten ervan. Ik wil hem nu een poosje op hupy allergene brok zetten om te kijken hoe dat voor hem werkt. Wie weet een smakelijke brok die ook goed te verkrijgen is in de grote dierenwinkels.

Meikje

Re: smakelijke Hypo allergene brok voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:01

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:04

Onze hond heeft ook lang op carnibest gelopen maar ook daar ging hij allergisch op reageren! Nu krijgt hij al 2 jaar Canex Fish en dit gaat geweldig!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:23

Bedankt voor jullie reactie!! Ik heb zojuist een zak greenheart anti allergy gekocht en hij heeft net zijn bak schoon leeg gegeten. Is een wonder want hij is niet gek op brok.... nu kijken hoe zijn ontlasting gaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:24

Ik voer mijn zeer gevoelige hond de hypoalergeen versie van greenheart. Ik had hier mijn twijfelsmover gezien het 100procent lam zou zijn maar wel rundvet bevat. Mijn hond is zeer allergisch voor rund. Nadat ik hun een mail gestuurd heb konden ze mij vertellen dat dit geen kwaad kon. Inmiddels 2 maanden dit voer en het gaat super. Ik gebruik ook niet hypoallergeen brok van dit merk en dan ook zonder rund en ook dat gaat erg goed. Deze brok bevat ook nog eens veel vlees. Ik bestel bij witjes verzendhuis. Ik kwam ook nog wolfsblut tegen in mij zoektocht ook heel goed voer en daar is de lam hypoallergeen brok met lamsvet en zeker geen rund. Als het alleen rund is waar hij zo op reageerd dan kan je ook gerustbniet hypo allergeen nemen als er maar geen rund in voor komt. Vaak ook kip vermijden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:25

Paperboy schreef:
Bedankt voor jullie reactie!! Ik heb zojuist een zak greenheart anti allergy gekocht en hij heeft net zijn bak schoon leeg gegeten. Is een wonder want hij is niet gek op brok.... nu kijken hoe zijn ontlasting gaat.

Haha toppie!!!! Hier ete de huskys die echt zeer slechre eters zijn greenheart ook erg goedd.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:41

Dierenfan; leuk om te lezen dat jij goede ervaringen hebt met dit merk. Toen ik las wat er in zat sprak mij dit erg aan voor een brok. De info is heel uitgebreid en duidelijk, niks geheimzinnig wat ik bij veel merken wel tegen kom. Ik ben echt verbaasd dat hij het zo goed at. Hij is geen brok gewend eb vreselijk kieskeurig. Ik hoop dat hij het ook zo gast doen. Ik heb de allergy versie, welke heb jij ?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 15:44

O ja ik zie inderdaad rundvet.....nou we gaan het zien, hopelijk gaat het goed.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:03

Als je een allergische hond hebt moet je oppassen dat je niet te lang alleen hetzelfde voert. Want dan heb je kans dat ze daar weer allergisch voor worden. Waar je nu waarschijnlijk met lam tegenaan loopt.
Waar bijna alle dieren goed op reageren is wild.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 17:49

Mijn reu is een vreselijke moeilijke eter, hij heeft de eerste anderhalf jaar alle smaken aan kvv gegeten maar naar mate hij ouder werd ging hij steeds moeilijker eten. Toen hij de diagnose intolerantie kreeg moest we op 1 diersoort overstappen om uit te sluiten waar hij op reageerde, toen ging hij beter eten. Veel afwisselen werkt bij hem dus helaas heel slecht. Wild eet hij niet graag, we hebben hertenvlees en brok (van Trovet) geprobeerd. Van de blikken van hert ging hij vreselijk aan de diarree, eend en konijn vind hij niet lekker en fazant loopt hij voor weg. Ook vis is hij niet gek van.

Ik moet zeggen hij vind de greenheart brok heerlijk, hij eet het heel goed. Hij verkiest de brok zelfs boven de carnibest. Dus voorlopig alleen op deze brok en kijken hoe het gaat, tot nu toe is de ontlasting prima.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:54

Ik voer mijn overgevoelige Engelse Buldog al een paar jaar Nutro Lam en Rijst en daar doet ze het super op. Daarvoor veel andere merken geprobeerd en dat resulteerde in dagelijks meer malen kots opruimen en vaak diarree...
Sinds de Nutro totaal geen last meer gelukkig