Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bmamavan2 schreef:Ik ken de hondenspeeltuin niet, zal zo eens googelen.
Is er bij jou in de buurt geen afgezet hondenterrein waar je hem eens mee naar toe kan nemen?
En ja het risico bestaat dat jouw herder jouw lab (of andersom)gaat beschermen als deze lastig gevallen wordt. Kwestie van het zelf in de gaten houden en zonodig op tijd ingrijpen. Een kleine correctie mag m.i. maar ze hoeven elkaar niet naar de strot te gaan vliegen.
Houdt er rekening mee dat sommige honden een soort van jaloezie gaan vertonen als hun maatje opeens met een andere hond gaat spelen en dan wil gaan afblokken.
Ik zie het bij mijn xlab terug als er een opvangpuppy bij is, dan wordt hij beschermend en mag een andere hond niet zo maar in de buurt komen.
Als hij met zijn beste vriendinnetje speelt wordt hij jaloers als zij met een andere hond gaat spelen.
Als zij in "nood" is (of hij denkt dat) dan komt hij tussenbeide, dan gaat hij echt lopen afblokken.
Ik kies wel altijd zorgvuldig uit met welke hond mijn hond mag spelen aangezien hij zelf nogal lomp is en ik ook weet dat bepaalde "karakters/energieniveau's" niet goed klikken.
Bmamavan2 schreef:Leuk dat jullie in ieder geval plezier hebben gehad.
En jammer dat de omstandigheden niet ideaal waren om je herder los te laten. Maar hij zal zich best geamuseerd hebben zo.
Gewoon veel blijven doen.