Wie weet of iemand mij een tip kan geven.
Al enige tijd komt er een rode kat in onze tuin. Op zich helemaal niet erg, heb zelf ook katten al zijn dat binnenkatten, en deed in t verleden ook niks dus niet aan gestoord. Is vaak al weg als je hem 1 keer aankijkt.
Maar sinds kort komt hij in onze tuin via de buren. De andere kant kan hij niet inkomen en ook niet via de deur ivm stenen muur en deur tot bijna de grond. Dan zit hij even langs de schutting en loopt dan richting de konijnen. De konijnen zijn hier niet echt van gediend en beginnen te stampen en heen en weer te hollen.
Dus de laatste tijd jaag ik hem weg als ik hem zie. Mijn konijnen kunnen prima als ze eens in de zomer binnen zijn met onze katten overweg. Storen zich er niet aan en lopen er gewoon langs zonder problemen, onze katten kijken wel maar echt boeiend vinden ze de konijnen ook niet.
Nu denk ik dus dat er eens wat voorgevallen is tussen de konijnen en die kat. De konijnen zijn heel erg tam en normaal heel rustig, maar als die kat in de buurt komt dan is t stampen en rennen en zijn ze totaal het er niet mee eens.
De ren en t hok zien er zo uit:

Het hok is aan de onderkant open, ik heb ervoor een plaat staan ivm de laatste tijd de kou en wind. De ren is met tralies, dus praktisch open, maar er kan niks in of uit.
Weet iemand wat te doen? We wilden eerst al een muur ook aan de andere kant plaatsen,maar omdat de buren hier niks aan mee wilde betalen hebben we gezegd prima, blijft de schutting staan. Dit ook omdat we ook deze al zelf volledig betaald hebben enkele jaren terug.
De kat komt als je hem wegjaagt ook binnen enkele minuten terug en is het weer t zelfde verhaal, van wie die is weet ik niet, wel draagt hij een bandje maar in de buurt ervan kom je niet dan is die al weg.
De konijnen lopen ook wel eens los, en daar ben ik altijd bij, maar wil niet als ik even naar de wc of iets ga dat die kat er weer bij kan komen met alle gevolgen van dien. Niet alleen voor mijn konijnen, maar ook voor die kat. Want 1 van mijn konijnen kan flink uithalen en zit ik dadelijk met een boze eigenaar...