de gouden tip voor stoute pup :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jackiejtjj

de gouden tip voor stoute pup :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:41

Alvast bedankt voor het lezen!

Ik heb al een tijdje een 2de hondje in huis
Het is een lasha apso yorkshire. van nu 7 maanden oud.
Ze is hartstikke lief en luistert in zicht goed.
Maar zodra ik even wegloop springt ze op me tafel en drinkt uit me glas drinken en alsik eten op me tafel heb eet ze dat ook op.
Ik krijg het maar niet afgeleerd.
Ook eet ze plastic als er speelgoed onbemand blijft liggen eet ze het echt op en tennisballen eet ze de rand van op.
heb ook al een keer gehad dat ze dat gele van die bal uitpoepte en splinters van tafel of dergelijke.
Als ik wegga gaat ze in de bens maar kan dat niet elke x doen als ik me was of naar de wc of iets ga. ( nu doe k dat wel)
eten en drinken staat er onbeperkt!!
is er iemand met de gouden tip.
Zo kan het echt niet langer ben bang door al het slechte wat ze eet dat het straks misgaat

Sastaic

Re: de gouden tip voor stoute pup :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:45

ik heb zo even geen tips maar ik zou eens stoppen met onbeperkt voeren, 's morgens krijgt ze brokjes en als ze het laat staan haal je het na 10 minuten weer weg, vervolgens doe je dit 's avonds weer.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:47

Sastaic kun je uitleggen waarom ze zou moeten stoppen met onbeperkt voeren?
Alle honden die ik ken die onbeperkt gevoerd worden, zijn een stuk rustiger rond eten.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:48

Ja denk dat ik dat weer ga doen. zo deed ik het eerst maar hoopte dat ze dan met de rest zou gaan stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:49

Als ik hier brok onbeperkt laat staan krijg ik een heule dikke lab.

Mijn lab heeft ook zo gesloopt in zijn puberteit. Is er nu weer af.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:49

Omdat ze zo leren hun voer op te eten en een bepaalde structuur hebben met eten. Een hond is een prooidier van nature en zijn darmen zijn daar ook op ingesteld. daarnaast zal hij zijn voer gaan waarderen wat misschien wel mee zal helpen in haar gedrag.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:51

love_western schreef:
Mijn lab heeft ook zo gesloopt in zijn puberteit. Is er nu weer af.

ik denk inderdaad ook dat het een periode is.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:52

Sastaic schreef:
Omdat ze zo leren hun voer op te eten en een bepaalde structuur hebben met eten. Een hond is een prooidier van nature en zijn darmen zijn daar ook op ingesteld. daarnaast zal hij zijn voer gaan waarderen wat misschien wel mee zal helpen in haar gedrag.

Duidelijk! dankjewel :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:52

Ik zou ook niet onbeperkt voeren, er zijn gewoon 2 (of 3) punten op de dag dat ze genoeg eten krijgen, daar omheen wordt er niet gegeten (tenzij het eigen botjes etc zijn).

Ik zou haar wel steeds in de bench doen (ook als je naar de wc gaat of de was gaat doen) en zorg er sowieso voor dat er sowieso geen eten achter blijft. Als ze een paar weken/maanden niks kan doen onder jouw toezicht weet ze hoe het hoort. Bouw het 'vrij' zijn vervolgens weer op.
Eigenlijk ben je al te ver gegaan, voor haar is het normaal, ze weet dat het kan dus ik hoop voor je dat het er nog uit te halen is.

(edit: pubertijd zit er ook in de buurt, heeft ze het altijd al gedaan?)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:55

ik heb het bakje eten al weggehaald :) dank jullie wel!

En nee het is sinds een maandje.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:59

Grote kans dat ze aan het wisselen is en dus last van haar tandjes heeft. Heeft ze wel genoeg kauwspeeltjes. Zeker rond de wisselperiode deed een flos die een uurtje in de vriezer had gelegen het erg goed. De koude verzacht dan iets.

Verder is het echt een kwestie van er constant bovenop zitten. Iedere keer als ze ergens op knaagt, nee zeggen en haar iets anders geven waar ze wel op mag knagen. Ik heb periodes gehad dat er wel 2 tot 3 flostouwen per week door heen gingen. Maar mijn meubels bleven heel.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:59

Sastaic schreef:

Bedoel je niet roofdier? :)

Wordt de hond voor de rest wel geestelijk uitgedaagd? Is het geen mogelijkheid om het eten in bijvoorbeeld een Kong te doen waardoor de hond al meer moeite moet doen voor het eten, en ook geestelijk vermoeid wordt? Wellicht dat ze er dan ook meer voldoening uit haalt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:04

lizy29 schreef:
Grote kans dat ze aan het wisselen is en dus last van haar tandjes heeft. Heeft ze wel genoeg kauwspeeltjes. Zeker rond de wisselperiode deed een flos die een uurtje in de vriezer had gelegen het erg goed. De koude verzacht dan iets.
.

met 7 maanden is een hond allang uitgewisselt,die wisselen rond de 16 weken . :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:05

Mijn ervaring is dat het bij kleine hondjes nog wel eens later kan zijn.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:05

Maanon_ schreef:
Sastaic schreef:

Bedoel je niet roofdier? :)

Wordt de hond voor de rest wel geestelijk uitgedaagd? Is het geen mogelijkheid om het eten in bijvoorbeeld een Kong te doen waardoor de hond al meer moeite moet doen voor het eten, en ook geestelijk vermoeid wordt? Wellicht dat ze er dan ook meer voldoening uit haalt.

:') hihi ja die bedoelde ik:P

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:06

Ja dat heb ze. en speelt ze ook leuk mee. maar idd als ze uitgespeeld is moet ik ze weghalen anders eet ze ze op.
en uitdagen ja ik heb dat schruifbord van intratuin. en een rond ding die ze moet draaien zodat er brokjes uitvallen.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:07

kwa wisselen volgens mij is ze idd al klaar niks zit los en ze heb grotere tandjes

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:09

Wat doe je zo al de hele dag met je hond? Heeft die buiten genoeg uitdaging? Bv een hondenclub ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:09

Alleen niet te slopen (en misschien misschien wat grotere) hond-proof speeltjes laten slingeren. Een groot stevig flostouw bijv. Verder geen eten en drinken op tafel laten staan. Wanneer je haar wel betrapt (voor alleen het op de tafel staan al) direct straffen. Als het goed is moet een strenge blik en een ferme 'Nee' het klusje wel klaren. Maarja bij een puberende hond kan het soms lastig zijn :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:12

Heeft de pup teneerst wel het besef dat jij dit ongewenst gedrag vind?

Heeft ze een eigen plek in de kamer een mand of kleed waar ze wel mag kluiven stukmaken van eigen spulletjes

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:14

kohtje schreef:
Wat doe je zo al de hele dag met je hond? Heeft die buiten genoeg uitdaging? Bv een hondenclub ?

woon op een camping. heel veel hondjes om mee te spelen en een renveld. alleen de camping zelf is nu dicht dus nu is er niks om mee te spelen. Behalve me andere hond.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:16

Thesserd schreef:
Alleen niet te slopen (en misschien misschien wat grotere) hond-proof speeltjes laten slingeren. Een groot stevig flostouw bijv. Verder geen eten en drinken op tafel laten staan. Wanneer je haar wel betrapt (voor alleen het op de tafel staan al) direct straffen. Als het goed is moet een strenge blik en een ferme 'Nee' het klusje wel klaren. Maarja bij een puberende hond kan het soms lastig zijn :+

ja dat doet ze dus niet onder zicht als ik het hoor ren ik wel gelijk naar de kamer en heb der wel al paar x betrapt. En idd als ik der dan streng toeroep spring ze er gelijk vanaf en der mandje in

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:17

Seven schreef:
Heeft de pup teneerst wel het besef dat jij dit ongewenst gedrag vind?

Heeft ze een eigen plek in de kamer een mand of kleed waar ze wel mag kluiven stukmaken van eigen spulletjes

Ja ze heb een mand en een bens. en dat stukmaken vind ik niet erg maar ze eet het op

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:21

Dan zou ik iig beginnen met geen eten en drinken onbeheerd op tafel laten staan. Verder zou je iets met een waterpistool kunnen proberen :'), als ze daar een hekel heeft.

Maar lastig. Dat ze in de eerste instantie uberhaupt al op tafel durft te springen is natuurlijk fout. Verder heeft ze natuurlijk keer op keer een flinke beloning gekregen door het te doen, dus ik denk echt dat je er voor moet zorgen dat er geen beloning meer is.
Springt ze trouwens via een stoel oid op tafel? Aluminium folie helpt bij ons erg goed tegen honden die stiekem op stoelen of banken willen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:21

Ik heb een app op mijn telefoon die een sirene laat horen als je de telefoon beweegt.. Dus toen mijn hond ineens 's nachts op de bank kroop terwijl ze wist dat t niet mocht heb ik de telefoon eens erop gelegd, en een half uurtje later ging dat alarm af en stond mevrouw aan de andere kant van de kamer heel verschrikt te kijken :') uurtje later uiteraard nog eens geprobeerd, en daarna bleef ze weer braaf in dr mand :D zoiets kun je ook met voer doen op de tafel.