PenP2014 schreef:Hm. Obsessief likken is meestal een teken van onzekerheid. Maar in jouw geval is het nogal lastig in te schatten. Schijnzwanger lijkt me niet heel waarschijnlijk bij een gest teefje, maar kijk eens of ze ook dikke tepels heeft, gaat nesten. Haar algehele gedrag.
Kan gewoon de verandering voor haar zijn. Dat ze reageert op de nieuwe situatie. Ik zou het niet toelaten dat ze het dag in dag uit doet want ten eerste is het neurotisch gedrag (wat je dus ook niet wilt afstraffen ivm nog meer onzeker worden) en ten tweede kan ze de pup zijn piemel dik likken en dat is ook niet heel fijn.
Dus als ze begint even afleiden met een speeltje of snoepje. Niet afstraffen in ieder geval maar afleiden.
En kijk voor de zekerheid ook je pup zijn piemel na. Of hij geen ontstekingkje heeft zitten.
Dankje, pup heeft geen last van zijn pielie, maar mijn jackie is nu 15, ik weet niet of dat mee speelt, maar we hebben die jackie uit het asiel, dus ik weet niet wat haar achtergrond is, maar ze blaft wel als er iemand bij de deur staat, meestal draait ze dan ook rondjes