normaal of....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

normaal of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:14

Goedemorgen bokkers

Ik heb sinds kort een hele leuke pup, en mijn wat oudere jackie vind hem ook geweldig, maar de laatste tijd zit mijn jackie de hele tijd nee echt de hele tijd aan zijn pielie te likken :+ ik weet niet of hij daar last van heeft maar het is nogal ongemakkelijk voor mij.

Maar als mijn pup aan haar oor wil likken dan word ze nogal pissig en dan hapt ze hem weg,

Komt dit bij jullie bekend voor? En wat kan ik er eventueel aan doen?

Alvast bedankt

Aidenn

Re: normaal of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:25

Niemand?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:30

Kan zijn dat hij last heeft van een puspiemel. Even je DA bellen die geeft je instructies hoe je dit moet schoonmaken, als het niet zo erg is dat je moet langs komen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:32

Kan inderdaad een voorhuidontsteking zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:33

Al eens goed naar z'n pielemuis gekeken? Misschien is het ontstoken.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:38

Ik denk dat ik het verkeerd heb op het typed, mijn jackie zit de hele tijd aan de pielie van mijn pup te likken, :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:42

:P

Is je jack een reutje of een teefje? Gecastreerd of intact? Sowieso zou ik het niet toelaten maar dat even terzeide.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:45

PenP2014 schreef:
:P

Is je jack een reutje of een teefje? Gecastreerd of intact? Sowieso zou ik het niet toelaten maar dat even terzeide.

Het is een teefje ze is gesteriliseerd, de pup nog niet gecrastreed zijn balletjes zijn nog niet volledig ingedaald

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:52

Hm. Obsessief likken is meestal een teken van onzekerheid. Maar in jouw geval is het nogal lastig in te schatten. Schijnzwanger lijkt me niet heel waarschijnlijk bij een gest teefje, maar kijk eens of ze ook dikke tepels heeft, gaat nesten. Haar algehele gedrag.

Kan gewoon de verandering voor haar zijn. Dat ze reageert op de nieuwe situatie. Ik zou het niet toelaten dat ze het dag in dag uit doet want ten eerste is het neurotisch gedrag (wat je dus ook niet wilt afstraffen ivm nog meer onzeker worden) en ten tweede kan ze de pup zijn piemel dik likken en dat is ook niet heel fijn.

Dus als ze begint even afleiden met een speeltje of snoepje. Niet afstraffen in ieder geval maar afleiden.

En kijk voor de zekerheid ook je pup zijn piemel na. Of hij geen ontstekingkje heeft zitten.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 09:58

PenP2014 schreef:
Hm. Obsessief likken is meestal een teken van onzekerheid. Maar in jouw geval is het nogal lastig in te schatten. Schijnzwanger lijkt me niet heel waarschijnlijk bij een gest teefje, maar kijk eens of ze ook dikke tepels heeft, gaat nesten. Haar algehele gedrag.

Kan gewoon de verandering voor haar zijn. Dat ze reageert op de nieuwe situatie. Ik zou het niet toelaten dat ze het dag in dag uit doet want ten eerste is het neurotisch gedrag (wat je dus ook niet wilt afstraffen ivm nog meer onzeker worden) en ten tweede kan ze de pup zijn piemel dik likken en dat is ook niet heel fijn.

Dus als ze begint even afleiden met een speeltje of snoepje. Niet afstraffen in ieder geval maar afleiden.

En kijk voor de zekerheid ook je pup zijn piemel na. Of hij geen ontstekingkje heeft zitten.

Dankje, pup heeft geen last van zijn pielie, maar mijn jackie is nu 15, ik weet niet of dat mee speelt, maar we hebben die jackie uit het asiel, dus ik weet niet wat haar achtergrond is, maar ze blaft wel als er iemand bij de deur staat, meestal draait ze dan ook rondjes

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:02

Mooie leeftijd +:)+
Jack russels staan er wel om bekend een beetje 'neurotisch' te kunnen zijn :D Dus beetje bovenop zitten. Maar super leuke hondjes. Wat voor een ras is je pup?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:05

PenP2014 schreef:
Mooie leeftijd +:)+
Jack russels staan er wel om bekend een beetje 'neurotisch' te kunnen zijn :D Dus beetje bovenop zitten. Maar super leuke hondjes. Wat voor een ras is je pup?

Ze kan inderdaad nogal een neurotisch balletje of energie zijn, de pup is een Amerikaanse stafford, hij heeft toch meer het gedrag van een schoothond :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:07

Had al even in je profiel gespiekt :) Leuk koppeltje zo!! De grote en de kleine <3

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:08

PenP2014 schreef:
Had al even in je profiel gespiekt :) Leuk koppeltje zo!! De grote en de kleine <3

Dankje ik zal het ze even vertellen :),