Hondenbrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamzel

Hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 18:54

Hai!

Wij willen ander voer voor onze Border Collie Bing, we willen brokken met meer vlees en minder granen/tarwe. Wij hadden eerder vaak Carocroc, en dan haalden we een zak (van 15 kilo?) voor 35 euro.
Nu mag het wel wat meer zijn dan 35 euro maar niet veel meer. Hij heeft nu bijvoorbeeld een zak Frank's Pro Gold (om te kijken hoe hij daar op reageert) en dat vinden we heel goed voer! Maar dan kost zo'n grote zak wel weer zo'n 50 euro.

Weet iemand dus hondenbrokken met vooral vlees (rijst mag ook) maar met minder granen onder de 40/45 euro (voor een 15 kg zak)?

Alvast bedankt! :D

P.S. Mijn moeder betaalt het voer, vandaar dat de prijs ook wat meer uitmaakt. Als er echt geen goed voer is in de lagere prijzen dan ga ik zelf wel meebetalen.

kohtje

Re: Hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:56

Mijn Border collie's staan op Cavom maar dat is niet iets met extra vlees.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 18:58

kohtje schreef:
Mijn Border collie's staan op Cavom maar dat is niet iets met extra vlees.

Okee! Wat zit er dan in? :D het gaat echt om de granen en tarwe die de brokken "opvullen"

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:59

Ik voer onze vier honden Jarco. Dit is met rijst.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:00

Een goedkope brok met veel vlees vind je niet.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:02

Johanna59 schreef:
Ik voer onze vier honden Jarco. Dit is met rijst.

Oke thanks! Ik ga even googlelen

Wilawander schreef:
Een goedkope brok met veel vlees vind je niet.

Nee daar was ik ook al een beetje bang voor, maar het mag dus ook wel met rijst zijn van mij. Ik hoor graag van mensen ervaringen zodat ik kan kijken wat goed bij mijn eigen hondje past!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:03

Mijn BC kreeg als pup carocroc, dat at die op een gegeven moment niet meer zo enthousiast dus zijn we overgestapt op cavom. Hij werd meteen een stuk voller en at het heel goed! Nu sinds kort vind hij het niet meer zo lekker en laat hij het sochtends staan. We hebben dus besloten om met sochtends carnibest (vers vlees) te geven en savonds cavom :)

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:08

Amiigo schreef:
Mijn BC kreeg als pup carocroc, dat at die op een gegeven moment niet meer zo enthousiast dus zijn we overgestapt op cavom. Hij werd meteen een stuk voller en at het heel goed! Nu sinds kort vind hij het niet meer zo lekker en laat hij het sochtends staan. We hebben dus besloten om met sochtends carnibest (vers vlees) te geven en savonds cavom :)

Ah okee. Nou is mijn Border best stevig aangelegd al, en wordt ook gauw wel wat dikker. (Niet te dik, ik bedoel: hij blijft elke dag uren bewegen, maar dikker dan andere BC's die ik ken) maar wie weet! Het is het proberen waard natuurlijk. Bedankt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:09

Dan kun je cavom beter laten staan denk ik, daar zit volgens mij veel dierlijk vet in.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:10

Farmfood. €42,- voor een zak, geperste brok met hoog vlees gehalte.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:16

Wendy_Komen schreef:
Farmfood. €42,- voor een zak, geperste brok met hoog vlees gehalte.

O echt? Ik dacht dat daar juist veel granen in zaten :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:19

Nee,anders had ik geen niet gevoerd ;-) tot dusver de brok met het meeste vlees wat ik in de winkels kon vinden.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:21

Dogloversgold! De passion smaken zit t meest vlees in maar zijn ook duurder, maar de original is ook prima. Wij voeren nu taste of the wild maar die is ook wat duurder.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:25

TeSzZz schreef:
Dogloversgold! De passion smaken zit t meest vlees in maar zijn ook duurder, maar de original is ook prima. Wij voeren nu taste of the wild maar die is ook wat duurder.

Die had ik ook gezien, en het lijkt mij ook een goede voor mijn hond! 45 euro was die toch?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:25

Mijn Border Collie eet Nutro's Choice Lam & Rijst, in deze brok zit relatief veel vlees. Ik voerde dit al aan mijn over gevoelige Engelse Bulldog en allebei doen ze het daar super op. Ik voer niet zoveel, ze zijn energiek, stinken niet en hebben een super mooie, zachte, glanzende vacht.

Bij de normale dierenwinkel (Jumper, toch al niet de duurste dacht ik) betaalde ik 58 euro voor 12 kg.
Nu bestel ik ze online bij http://www.brekz.nl daar kosten twee zakken 81,95 en worden gratis thuis bezorgd.
1 zak is ook voordeliger maar dan komen er wel verzendkosten bij.
Met twee honden doe ik iets meer dan een maand met een zak, ik bestel nieuw als ik nog voor ongeveer een week voer heb en zit nooit zonder.

Misschien is het een idee om de brokken waar jouw hond het goed op doet online te bestellen en zo de korting mee te pakken en de voor jouw hond vertrouwde brok te blijven voeren.

Farmfood zitten gluten houdende granen in, tarwe, daar kan mijn bulldog niet tegen. Mijn hondenschool juf is er wel erg tevreden over.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 20-01-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:26

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... alyse.html

Wat ik ook belangrijk vond, geen kunstmatige geur kleur en smaakstoffen. En geen conserveringsmiddelen.

De hierboven genoemde merken (dog lovers gold, taste of the wild) zijn ook goed. Enkel duurder en moeilijker te krijgen. Vandaar toen mijn keuze voor farmfood. (Manlief wil geen kvv meer, anders had ik dat nog liever dan brok gehad.)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:27

Ik weet niet of je de hoeveelheid brokken die je voert weegt, maar in principe ben je met Franks Pro Gold Adult (FPG) goedkoper uit dan met Carocroc Original (CCO) als je kijkt naar de advieshoeveelheden. Wegen raad ik overigens altijd aan, zeker tussen het wisselen van broksoorten. Hoe vol een voerbeker moet wisselt per brok namelijk.

FPG voor 20kg hond: 180g brok, 45€/15kg = 3€/kg. 0.18*3 = 0.54€/dag
CCO voor 20kg hond: 280g brok, 33€/15kg = 2.2€/kg. 0.28*2.2 = 0.62€/dag

Prijzen komen hier vandaan:
CCO: http://www.brekz.nl/carocroc/carocroc-2 ... -plus.html
FPG: http://www.discushospers.nl/epages/0901 ... s/fpgadult

Ik lees dat je hond gemakkelijk te dik wordt, dan is wegen nog belangrijker (i.c.m. niet meer voeren dan wat er als advies aangegeven wordt op de zak).

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:30

Ja klopt. En het is erg goed verkrijgbaar imo, gratis bezorging via de website. Ik heb 1 keer gehad dat ze vanwege vakantie geloof ik niet bezorgden maar er zaten ook 3 verkooppunten in de buurt dus dat was goed op te lossen.

Als je brokken gaat vergelijken, kijk niet alleen naar de prijs van een zak maar ook hoeveel je er ongeveer van moet voeren, zodat je de prijs per dag kan berekenen. Van goede brokken met veel vlees hoef je vaak minder te voeren, dus het hoeft in gebruik helemaal niet duurder te zijn dan een brok die op het eerste gezicht goedkoop lijkt maar waar je dubbel zoveel van moet voeren.

Misschien heb je hier nog iets aan
http://www.voerwijzer.com/hondenbrokken ... &sort=desc

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:34

Onze berner sennen krijgt Cavom, bij Jumper €32, nog wat voor 20kg (hij eet die 20kg in een maand op)
Jack russel krijgt Jarco 15 kg rond de €45,-

Beide goed voer met veel vlees, Jarco ongeveer 26%

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:35

Je schrijft dikker dan de meeste BC's die jij kent. Verwar je dikker niet met forser?

Mijn BC, nu 10 maanden, is ook zwaarder gebouwd dan de meeste BC's die ik tegen kom. Dat heeft ermee te maken dat ze uit een showlijn komt, die zijn over het algemeen wat zwaarder dan de gemiddelde hond uit een werklijn.
Bovendien heeft een showlijn BC een langere/dikkere vacht dan de gemiddelde werkhond. Als mijn BC nat is blijft er toch maar een heel dun hondje over.
Ze is niet te dik en beweegt passend bij haar leeftijd, we letten op dat ze zich niet overbelast.

Even uitgerekend, mijn honden krijgen allebei 200 gram Nutro per dag verdeeld over 2 porties. 70 cent per hond per dag.
Border beweegt 100x meer dan de Engelse Bulldog (die is inmiddels hoog bejaard) en toch zijn ze allebei niet dik. Bull neemt het allemaal niet meer zo goed op denk ik, maar ivm allergieën kan ik niet over op senior voer.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 20-01-15 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:36

Ik voer Dog Lovers Gold Passion.
Dit is heel goed voor en graanvrij.
De dierenwinkel op de stationsstraat in Heerde verkoopt die.
(ik zie dat jij in Zwolle woont, dan is dat niet zo ver)

Dit is de ingrediëntenlijst:

Samenstelling: 56% Gevogelte. Verse Kip (21%), Kippenmeel (21%), Zoete Aardappelen (14.6%), Aardappelen (14.4%), Kalkoenmeel (9.5%), Gedroogde Eieren (4.1%), Doperwten (4%), Kippenvet (4%), Lijnzaad (1.6%), Biergist (1.6%), Zalmolie (1.6%),Mineralen (0.8%), Vitaminen (0.5%), Appel (0.05%), Wortel (0.05%), Pepermunt (0.04%), DL-Methionine. Prebiotica: Mannanoligosaccharides (0.04%), Fructooligosaccharides (0.04%), Natuurlijk antioxidant (0.04%) (geconserveerd met Rozemarijn and gemengde Tocopherol),Yucca Schidigera Extract (0.02%), Probiotica:Enterococcus Faecium (0.02%).

Sporenelementen: Zinkchelaat van aminozuurhydraat 356 mg/kg, IJzersulfaat
monohydraat 321 mg/kg, Zinksulfaat monohydraat 296 mg/kg, Mangaansulfaat
monohydraat 117 mg/kg, Koperchelaat van aminozuurhydraat 53 mg/kg, Kopersulfaat
van pentahydraat 42 mg/kg, IJzerchelaat van aminozuurhydraat 21 mg/kg,
Calciumiodate watervrij 1.64 mg/kg, Sodiumselenite 0.53 mg/kg.
Darmflorastabilisatoren: Enterococcus Faecium Cerenelle 68
(SF68: NCIMB 10415) 200.000 cfu/kg
Geen onnatuurlijke conserveermiddelen of kleurstoffen toegevoegd
Voor houdbaarheidsdatum, charge en registratienummer: zie codes op verpakking.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-01-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:37

Farmfood is idd ook wel redelijk.

Mijn drie honden voer ik Acana, dat is in prijs even schrikken maar ik voer dus bijna een maand met honden van 25, 30 en 43 kg, ik voer enorm weinig en mijn honden glimmen, zijn zeer goed op gewicht ( zelfs beetje zwaar nog :+ ) en omgerekend voer ik dus met de large breed ( 18 kg) per hond per dag 83 cent .... daar kan geen voer tegenop denk ik. Plus goede, vaste ontlasting etc..
Ze krijgen zo 2 keer per week eens runderhart of hondenburgers of ander vlees etc.
De normale burbank van Acana kost bij zooplus ( voordeligste daar) 13 kg : 54,90
een border zal ook 2 x handje brokjes per dag eten zo, net als mijn dalmatier ( tussen 20 en 25 kg), dus 200 gram per dag ongeveer, dat 5 dagen voeren met een kilo brok x 13 = 50 dagen voeren dus 1,5 maand
54,90 :50 is nog geen 50 cent per dag ( als ik goed gerekend heb).
Dat is toch erg goedkoop?
Mensen denken dat 'duur voer' ook echt duur voeren is maar door de hoogwaardige voeding heb je veel en veel minder nodig :-), ik voer dus ook niet wat op de zakken staat hoor maar, net als de paarden, op het oog ;-).
Ik heb dan ook nog 2 high level energy honden, een dalmatier en een kruising ierse setter x schotse collie van 9 maanden;-), die ravotten spelen en rennen heel de dag hier op erf ...

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 19:40

Mizora schreef:
Ik weet niet of je de hoeveelheid brokken die je voert weegt, maar in principe ben je met Franks Pro Gold Adult (FPG) goedkoper uit dan met Carocroc Original (CCO) als je kijkt naar de advieshoeveelheden. Wegen raad ik overigens altijd aan, zeker tussen het wisselen van broksoorten. Hoe vol een voerbeker moet wisselt per brok namelijk.

FPG voor 20kg hond: 180g brok, 45€/15kg = 3€/kg. 0.18*3 = 0.54€/dag
CCO voor 20kg hond: 280g brok, 33€/15kg = 2.2€/kg. 0.28*2.2 = 0.62€/dag

Prijzen komen hier vandaan:
CCO: http://www.brekz.nl/carocroc/carocroc-2 ... -plus.html
FPG: http://www.discushospers.nl/epages/0901 ... s/fpgadult

Ik lees dat je hond gemakkelijk te dik wordt, dan is wegen nog belangrijker (i.c.m. niet meer voeren dan wat er als advies aangegeven wordt op de zak).

Ja dat klopt ook, hij moest met Carocroc altijd de maatbeker vol hebben, bij die van FPG moet hij minder. Ik dacht dat het vooral kwam door de volume van de brok, omdat die van Carocroc groter zij en dus meer tussen ruimte heeft, maar dat heb ik dus mis!

Heel erg bedankt, dit ga ik melden thuis

@tiwi1969, mijn BC is inderdaad forser, komt wel uit de werk/sportlijn (vader werkt&sport, moeder sport). Ik vergelijk hem ook nooit met de teefjes, en kijk ook naar de dikte van de poten om te vergelijken. Maar hij komt wel sneller aan, dat weet ik wel. Hij is ook niet dik, maar bij de dierenarts schommelt zijn gewicht wel eens.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:45

13/0.2 = 65 dagen met 1 zak.
55€(per zak) / 65 = 0.85€/dag bij Acana

Ik geloof niet dat rekenen je sterkste kant is liekensancho.

Overigens is duur voer al snel voordeliger op het moment dat het 1 dierenartsbezoek per jaar scheelt. Een bezoek van 36.50€ (dus consult voornamelijk) is 0.10€ voer per dag. Bijvoorbeeld een keer anaalklieren uitknijpen omdat hij deze niet goed leegperst doordat hij te veel en daardoor te zachte ontlasting heeft. Ook is een hond op mindere voeding vaak gevoeliger voor een lage weerstand en dus voor eerdere ziekte.

Hier is Acana trouwens nog goedkoper (51€/zak). http://www.food4pets.be/detail/87882-ac ... 21-11-2015

Edit: je moet niet naar de poten kijken, maar naar de taille en hoe je de ribben kan voelen. Dat zijn richtlijnen of een hond te zwaar begint te worden. De poten hebben niets met de conditiescore (of hij goed, te zwaar of te licht is) te maken.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:15

Onze hond krijgt Specific brokken (verkrijgbaar bij de dierenrts) ivm zijn allergie, maar die heb je ook 'gewoon' voor honden die niet allergisch zijn. Ik ben alleen bang dat dit ver boven het budget is (ik geloof €60 voor 8 of €95 voor 15 kilo).

Hiervoor kreeg hij Profine. Is ook met meer vlees en minder/geen granen. Om het je nog moeilijker te maken (ja, het aanbod is enorm!) kan je daar misschien ook nog naar kijken? Dat lag rond de €50 of €60 voor een grote zak :j