Discussie met stiefbroer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Discussie met stiefbroer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:48

Hoii!
Ik heb al bijna 2 jaar een stiefbroer. Nu hebben we een discussie. Hij heeft een hamster en ik 2 cavia's.
Ik heb een 2 verdieping kooi met veel afleiding voor de caafjes.
De hamster van mijn stiefbroer zit echter in een zielig hokje uit de dierenwinkel.....
Ik ben van mening bij cavia's: hoe groter hoe beter!! Cavia's moeten minimaal met zijn 2en. Hoe zit dit bij een hamster????
Ik vind de kooien uit dierenwinkels voor cavia's echt tnTe klein!
Hamster zijn nog actiever dan cavia's dus lijkt me fijn als zo'n beestje ook uitgedaagd word. De hamster heeft er een draai rat aan. Maar mijn stiefmoeder en mijn vader wordt gek van dat geluid. Dus dit ding is er afgehaald. Nu snap ik ook wel dat er een verschil in zit tussen een cavia en een hamster. Maar goed.
Wat vinden jullie????
Groetjes!
Even wat foto's van mijn 2 kerels!

Afbeelding

annepaardoes

Re: Discussie met stiefbroer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:03

Ik vind dat bij alle dieren die in een hok gehouden moeten worden, hoe groter het hok hoe beter. Bij hamsters ligt het aan het ras of ze solitair leven of niet, dus niet elke hamster is gebaat aan een "maatje". De hokken die in dierenwinkels worden verkocht zijn over het algemeen, op een enkeling na, allemaal te klein om een dier 24/7 in te houden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:22

100% mee eens! hij heeft een dweghamster .
deze kooi:

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:27

Dat vind ik te klein voor een dwerghamster.

In de opvang hielden wij altijd de maten 40x60 voor een dwerg aan en voor een Syrische 50x80

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:32

Een syrische hamster of een russische dwerghamster leven solitair. De juiste maten staan in de post hierboven voor een kooi. De kooi die hij heeft is bedoelt om een grote kooi mee uit te breiden. Dus niet geschikt voor alleen als kooi. Een rad is echt wel een must voor een hamster, een dwerg heeft een rad nodig van minimaal 15 cm doorsnee, een syr 27 cm doorsnee. Bij zooplus kun je voor weinig geld geschikte en stille radjes kopen.
Hoe de hamster van je stiefbroer nu zit is eigenlijk dierenmishandeling.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:35

Cas123 schreef:
De hamster heeft er een draai rat aan. Maar mijn stiefmoeder en mijn vader wordt gek van dat geluid. Dus dit ding is er afgehaald.

Nou lekker is dat. De hamster heeft er duidelijk plezier aan, maakt er veel gebruik van, maar omdat het herrie maakt wordt het er maar afgehaald. Lekker egoïstisch.
En wat betreft afmetingen van de kooi: waarom zou je het minimale aan je dier geven? Al is de kooi 60x40, waarom geen kooi van 150x150 geven? Kost jou een klein beetje extra, maar het beestje heeft er 24/7 plezier aan.
Al ben ik sowieso tegen dieren 24/7 in een kooi houden, al is de kooi 5 bij 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:42

Als je een mooi hok wilt, op het hamsterforum hebben ze hele mooie voorbeeld hokken staan die ze van curverbakken gemaakt hebben. Veel meer ruimte en nog lekker betaalbaar ook :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:39

En wat betreft het rad, je kan een stille kopen in de dierenwinkel.