kat niet helemaal 100?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bruma

kat niet helemaal 100?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:13

Hoi!!
ik heb een zwarte kater alleen als je hem steeds aait vindt die prima maar dan na een tijdje valt die jke aan. En ik kom soms m'n bed niet op omdat hij je echt aanvalt.
Weet iemand hier iets op of heeft iemand ook een keer zo een kat gehad?

Hij heeft ook nog lichamelijk probleem namelijk dat zijn heup meer uit de kom is dan in de kom en zijn knieschijven zijn echt Los ( ze kunnen alle kanten op bewegen)
Laatst bijgewerkt door Bruma op 18-01-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:18

Volgens mij heeft hij er op een moment gewoon genoeg van dat je hem aait. Je moet een keer de lichaamstaal van een kat opzoeken. Als een kat bv met de staart begint te zwaaien, ook maar een klein beetje, dan is dat een teken van frustratie. Ofwel aai je hem verkeerd, op een verkeerde plek, te hard, ...
Het feit dat je niet op je bed mag is omdat hij dat als zijn plekje beschouwt waarschijnlijk. Ik zou het niet pikken en hem er voortaan gewoon niet meer op laten, tenzij hij leert dat jullie ook gewoon samen op het bed kunnen.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:21

Katyatje schreef:
Volgens mij heeft hij er op een moment gewoon genoeg van dat je hem aait. Je moet een keer de lichaamstaal van een kat opzoeken. Als een kat bv met de staart begint te zwaaien, ook maar een klein beetje, dan is dat een teken van frustratie. Ofwel aai je hem verkeerd, op een verkeerde plek, te hard, ...
Het feit dat je niet op je bed mag is omdat hij dat als zijn plekje beschouwt waarschijnlijk. Ik zou het niet pikken en hem er voortaan gewoon niet meer op laten, tenzij hij leert dat jullie ook gewoon samen op het bed kunnen.

Het is echt heel vreemd want hij gaat echt op z'n rug liggen en niet blazen of grommen.
We hebben ook 2x een speelgoedmuis moeten afpakken omdat hij ons end e andere kat aanviel.
Normaal sliep hij altijd bij mij op bed alleen ik heb een hoogslaper dus als hij weer zo een agressieve bui heeft kom ik nergens.
Zijn eigen plekje is op de kledingkast die naast mijn bed staat. Daar staat zijn mandje op.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:18

Als hij op zijn rug gaat liggen aai je hem dan in de buurt van zijn buik? Het is heel verleidelijk om dat te doen, maar meestal is dat eigenlijk niet waar ze om vragen.
Waar aai je hem over het algemeen? Bij mijn kat weet ik dat de kop, schouders en aan de staart de veiligste plekken zijn. Alle andere plekken veroorzaken een zwiepende staart en zijn dus geen favorietje plekjes, al zou ze nooit aanvallen. Ik zou een keer goed proberen letten op de signalen van je kat en proberen stoppen met aaien voor hij uithaalt.

Hij mag natuurlijk niet zomaar aanvallen als jij op je bed wilt kruipen. Ik zou hem dan op een of andere manier wegjagen. Zoals je zegt, hij heeft een plekje voor hem alleen op de kast. Als hij op je bed wil moet hij maar leren delen. ;)

Anoniem

Re: kat niet helemaal 100?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:24

Welkom in de wereld der katten. :Y)

Ik heb een katje gehad dat op mijn borst ging liggen als ik op mijn rug op bed lag en als je ook maar iets bewoog, kreeg je een klein harig vuistje in je oog. :')
Nee hoor, typisch kat.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:29

Haha, ik moet toegeven dat mijn kat op dat vlak ook weinig geduld heeft. Teveel bewegen en ze loopt weg. Maar uithalen (met nagels) zou ik echt not done vinden. Dan hoeft ze niet meer op mij te komen liggen.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:38

Wij hebben ook een kat die aanvalt als je hem te lang of verkeerd aait. Wij weten nu wanneer hij er genoeg van heeft en waar zijn oke plekken zijn. Ik denk dat je daar naar op zoek moet. Over grt aanvallen als je je bed in wil, dat vind ik echt not done. Misschien een plantenspuit meenemen als hij zich zo gedraagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:58

Die van mij haalde ook absoluut niet met nageltjes uit, maar met een harig opgerold vuistje. :D