Ik baal. Ik baal zo hard....
Jala is hier nu precies 1 maand. Afkomstig uit Spanje, voor de rest is alles onbekend.
Waarschijnlijk zit er dalmatiër x podenco in.
Mijn eerste hond, verliefd op geworden tijdens mijn stage in Spanje.
Ze had mij 'uitgekozen' toen ik daar was.
Na veel nadenken en overwegen heb ik haar vorige maand over laten komen.
Ze doet het super, weet zich prima aan te passen en luistert al beter dan ik eerst had durven hopen.
Maar nu komt het...
Mevrouw heeft zojuist een kip gevangen tijdens de wandeling met m'n broertje.
Kip heeft het niet na kunnen vertellen, broertje over de zeik en ik baal.
Tijdens het wandelen kan ze prima los, dacht ik.
Ze rent in het bos (direct achter het huis) wel alle kanten op, maar als ik roep, staat ze naast me.
Totdat ze dus écht ergens achterna zit.
Vogels jaagt ze op, maar ze blijft mij in de gaten houden.
Alleen pas zat ze achter een konijn aan in het bos, en ben ik me gaan verstoppen, maar ze had 0,0 zicht voor mij.
En nu zit ik dus even met m'n handen in het haar. De cursussen gehoorzaamheid etc. zijn allemaal 2 weken terug begonnen. Komende 3 weken heb ik helaas nog geen tijd om erbij in te stromen.
Dus dan wordt het na die tijd pas... En tot die tijd? Ik durf haar niet meer los te laten, stel dat ze een huiskonijn uit een achtertuin vist en dood bijt...
Heb al even rond zitten zoeken op internet, daar wordt aangeraden een veldlijn aan te schaffen.
Maar daarmee is het probleem nog niet opgelost...
Alle tips zijn welkom, ik weet momenteel echt even niet meer wat het beste is...

. En hij bijt dan misschien niet, maar denk je ook aan die koeien? Een koe is heel gauw van slag en kan een stuk minder melk gaan geven. Als jouw paarden in de wei staan, vind je het dan ook niet erg als je hond even gaat drijven.
Het gebeurd ook praktisch nooit maar heel af en toe (misschien 1 keer in het half jaar)... en tjah ik snap dat het niet best is voor de koeien maar het gebeurd dus zo weinig dat ik mijn hond daar ook niet voor vast ga houden, ook al klinkt dat misschien heel egoïstisch als ik het zo schrijf