Hond trilt/hijgt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Hond trilt/hijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 18:50

Hoihoi,

Tussen het leren door ging ik net even naar beneden om te eten, maar onze jongste hond ligt onwijs te trillen en hijgen.. Ook komen er druppeltjes vocht uit zijn neus. Als je hem roept komt hij wel, maar niet zo enthousiast als normaal en loopt dan weer een beetje voorzichtig terug. Mijn vader heeft rond vijf uur voor het laatst een grote wandeling met hem gemaakt en hij dacht dat hij misschien wel iets zou hebben gegeten..

Hij doet een beetje hetzelfde als wanneer er iets is van vuurwerk, maar mijn ouders zitten beneden en er is niets van een knal of iets geweest..

Denken jullie dat het verstandig is om contact op te nemen met een dierenarts? (ik weet niet hoe makkelijk dat gaat op zaterdagavond) Of dat we het even moeten aankijken? Je ziet aan hem dat er iets is, maar het is ook wel een gevoelige hond, hij kan snel een beetje van slag zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

ClaudiaHS

Re: Hond trilt/hijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:54

Eet hij. Drinkt hij. Heeft hij koorts.
Da bellen bij twijfel.
Advies vragen kan altijd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:56

Mijn hondje trilt altijd als hij misselijk is. Even later moet hij dan overgeven. Meestal heeft hij dan gras gegeten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:57

Maar als hij thuis nog steeds ligt te trillen in vertrouwde omgeving waar dus geen knal o.i.d is geweest is dat vreemd.
Is zijn tandvlees roze? Indien dit spierwit heeft hij rattengif op die inwendige bloedingen veroorzaken. Dan als de donder naar de DA en vitamine k injectie laten toedienen.
Overigens zijn er ook andere gifsoorten die geen wit tandvlees geven maar algehele vergiftigings verschijnselen: hijgen, trillen, onvast op de benen staan, omvallen, schuimbekken. Enz. Ook dan met spoed naar de DA.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 18:58

ClaudiaHS schreef:
Eet hij. Drinkt hij. Heeft hij koorts.
Da bellen bij twijfel.
Advies vragen kan altijd

We hebben wat snoepjes aangeboden, die eet hij gewoon op. Ook drinkt hij nog! Koorts weten we niet, we dachten dat we een goede thermometer hadden voor de honden maar die is dus nergens te vinden...

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:02

ik zou toch ff de dierenarts bellen voor advies dat ze nog eten en drinken hoeft niks te zeggen

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:02

femke27 schreef:
Maar als hij thuis nog steeds ligt te trillen in vertrouwde omgeving waar dus geen knal o.i.d is geweest is dat vreemd.
Is zijn tandvlees roze? Indien dit spierwit heeft hij rattengif op die inwendige bloedingen veroorzaken. Dan als de donder naar de DA en vitamine k injectie laten toedienen.
Overigens zijn er ook andere gifsoorten die geen wit tandvlees geven maar algehele vergiftigings verschijnselen: hijgen, trillen, onvast op de benen staan, omvallen, schuimbekken. Enz. Ook dan met spoed naar de DA.

Ja zijn tandvlees is gewoon lichtroze. Hij hijgt inmiddels ook niet echt meer, misschien toch gewoon even ergens van geschrokken of iets dergelijks! We houden hem in de gaten en anders ga ik beneden slapen vannacht!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:05

Je kunt gewoon een mensen thermometer gebruiken.
Dierenarts bellen kan altijd. Kan die beoordelen of hij de hond moet zien ja of nee.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:08

Nessa schreef:
Je kunt gewoon een mensen thermometer gebruiken.
Dierenarts bellen kan altijd. Kan die beoordelen of hij de hond moet zien ja of nee.

Maar we hebben alleen een thermometer voor in je oor, lijkt me niet effectief bij een hond?

Hij doet nu eigenlijk weer helemaal normaal, hij trilt ook niet meer en ligt gewoon te slapen met onze andere hond! We kijken het nog even aan en anders bellen we in ieder geval voor advies!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:27

Nee klopt. Die zijn niet zo goed.
Maar je kunt dus wel bij de drogist een thermometer kopen voor rectaal.

Hou het in de gaten! Bij twijfel gewoon bellen :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:30

Nessa schreef:
Nee klopt. Die zijn niet zo goed.
Maar je kunt dus wel bij de drogist een thermometer kopen voor rectaal.

Hou het in de gaten! Bij twijfel gewoon bellen :)

We moeten inderdaad even een nieuwe halen! Maar dat is lastig op zaterdagavond haha! Hij lijkt weer helemaal normaal!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:31

Ja klopt, haha.
Maar voor de volgende keer. Kun je die alvast kopen. Gewoon de goedkoopste.

Hopelijk nu niks meer aan de hand!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:37

De laatste keer dat onze hond zo begon te trillen heeft hij een soort aan al gekregen, hij had een veel te hoog aantal witte bloedcellen, moest daarna naar een kliniek in Antwerpen om opnieuw te leren lopen etc. Was erg ernstig. Nog steeds niet bekend wat het nou was geweest, ze dachten aan een hersenbloeding of iets giftigs gegeten. Maar ik lees dat je hond alweer iets beter is dus denk en hoop dat het niet zoiets is. Succes!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:41

Nessa schreef:
Ja klopt, haha.
Maar voor de volgende keer. Kun je die alvast kopen. Gewoon de goedkoopste.

Hopelijk nu niks meer aan de hand!

Ja gaan we zeker doen! Ik hoop het ook!