Wat zou dit gedrag kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TuttiFrutti_

Wat zou dit gedrag kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 16:19

Hallo allemaal :)

Sinds 1.5 jaar ben ik in het bezit van een kruising Hollandse herder x stafford.
Ik heb hem uit het asiel. Momenteel is hij 2.5 jaar en hebben hem meteen laten castreren toen we hem in huis gehaald hebben.

Hij doet het super allemaal en is een stuk rustiger geworden dan hij was.

Hij is enorm enthousiast naar vooral vreemde mensen. Hij is blijer met een vreemde dan als wij thuiskomen van het werk :')

Als mijn zus op bezoek komt gaat hij sinds een maand ongeveer ontzettend "zielig" doen.
Hij duikt in elkaar met staart tussen de benen en kwispelt een heel klein beetje, oortjes plat op zn kop. Gaat meteen op zijn rug liggen en kruipt langs haar. Echter heeft mijn zus hem nooit wat aangedaan. Nog niet eens haar stem verheft. Hij heeft verder ook geen nare dingen meegemaakt. Ik vraag me echt af waarom hij dit doet.( alleen bij haar)

Heeft iemand hier ervaring mee of ook wel eens meegemaakt??
Ben heel benieuwd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:22

Dit is onderdanig gedrag.

Kan ook zijn dat in het verleden wat gebeurd is of iets waar zij op lijkt, die persoon die dat deed.

Maar veelal lees ik dus zeer onderdanig gedrag.

Laat zij de hond ook uit of doet dingen met de hond? Kan ook zijn dat de hond haar als een soort leider ziet.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 16:24

Mioux schreef:
Dit is onderdanig gedrag.

Kan ook zijn dat in het verleden wat gebeurd is of iets waar zij op lijkt, die persoon die dat deed.

Maar veelal lees ik dus zeer onderdanig gedrag.

Laat zij de hond ook uit of doet dingen met de hond? Kan ook zijn dat de hond haar als een soort leider ziet.

Nee ze gaat nooit met hem wandelen of dergelijks. Maar hij doet dit sinds kort dus dat vind ik zo vreemd.

Mioux

Re: Wat zou dit gedrag kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:25

Je kan navraag doen bij t asiel of die zijn verleden kennen?

Maar dit is vooral onderdanig, niet zozeer teken van mishandeling of iets?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Dat doen de honden van vriendinnen ook vaak bij mij, en nee ik heb ze ook nog nooit iets aangedaan. Naar mijn idee is dat geen angst maar een teken van onderdanigheid, dat ze je als meerdere zien en dat ze toch heel graag vriendjes met je willen worden (of blijven).

Echte angst vanuit een naar verleden heb ik ook bij dieren meegemaakt, dat verloopt imo heel anders dan dit.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 16:29

Mioux schreef:
Je kan navraag doen bij t asiel of die zijn verleden kennen?

Maar dit is vooral onderdanig, niet zozeer teken van mishandeling of iets?

Hmmm okay. Nja hij heeft in het verleden volgens mij wel al eens een tik gehad. Als hij iets perongeluk aanraakt en dan valt kruipt hij in elkaar..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:30

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 16:31

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:36

Niet per ongeluk een keer over hem heen gestruikeld, op de poot gestaan, deur open gedaan en dat de deur tegen de hond kwam efzo?

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:55

annepaardoes schreef:
Niet per ongeluk een keer over hem heen gestruikeld, op de poot gestaan, deur open gedaan en dat de deur tegen de hond kwam efzo?

Noop.... ben er altijd bij.... nooit iets gebeurt.
En al zou het eens gebeurt zijn dat ik het niet weet. Ik ben ook al eens op zn staart gaan staan per ongeluk. Heeft daarna gewoon "normaal" tegen mij gedaan

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 06:54

Hij denkt er blijkbaar anders over dat er nooit iets gebeurd is ;) het hoeft maar een heel klein iets te zijn waar hij erg van geschrokken is bijv.
Je hoeft het niet altijd op te merken maar dit gedrag komt nooit zomaar "opeens"