Wij hebben thuis al twee katten. Dit zijn twee gecastreerde Heilige Birmaan katers van 9 jaar oud. Heerlijke rustige, maar toch aanwezige en aanhankelijke katten.
Zij mogen binnen in huis overal (behalve in de badkamer, wc, slaapkamers) en kunnen ook in de vrij grote tuin en via de tuin kunnen ze naar de buren en verder.
Nu leek het mijn moeder een leuk idee om er een kitten bij te nemen. Zij dacht aan een Main Coon kitten. En dan zou ze misschien weer een catery willen beginnen over een tijdje, zoals vroeger met de Heilige Birmanen.
Mij lijkt dat ook heel erg leuk! Een lieve, leuke kitten erbij waar we later dan waarschijnlijk een leuk gezelschap aan overhouden
En nog een vriendinnetje voor onze katten. Ze zijn namelijk altijd met z'n drieën geweest, maar ongeveer een jaar terug is de oudste (een poes) overleden. Echter wilt mijn vader er eigenlijk geen dier meer bij. Hij zegt ook steeds dat als deze katten dood zijn er geen andere dieren meer komen. Ik vind dit een beetje gierig overkomen omdat mijn moeder katten heel leuk vind en ik ben een enorme dierenvriend dus elke hond of kat is welkom! (helaas is mijn moeder bang voor honden dus die komt er niet)
Nu heeft mijn vader dus gezegd dat onze twee katers misschien wel in de stress schieten als er een kitten bij komt en dat ze misschien door het hele huis gaan poepen uit protest of dat ze zich niet meer laten zien of veranderen qua gedrag. Of dat ze misschien de kitten niet accepteren.
Dit zegt hij alleen maar om mijn moeder en mij van gedachten te veranderen. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, want het kán gebeuren. Maar ik heb niet het gevoel dat die kans zo groot is.... Of zie ik dat verkeerd? Er zijn zoveel mensen die er een kitten 'bij nemen'..
Alleen nu sprak ik net met mijn moeder en zij zegt nu dus dat er toch voorlopig geen kitten bij komt. Omdat ze toch bang is geworden dat onze katers straks inderdaad overal gaan poepen o.i.d. En dat wilt ze niet. Mijn vader heeft haar dus gewoon bang gemaakt met zijn doem-scenario's.
Ik vind het een beetje overdreven.... Of ligt dat aan mij? En is het risico zo heel groot?
Ik hoor graag hoe jullie erover denken..

wij hebben een asielkat en er een kitten bijgenomen, Dat vind onze asielkat het stomste idee ever
Ze ontwijken elkaar en de asielkat wil niet meer in de kamer komen