Tips voor mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Tips voor mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:57

Hallo allemaal,

sinds vanmiddag is mijn hond een beetje futloos, het is een border collie van 13 jaar.
Normaal is ze altijd vrolijk en gaat heel graag mee wandelen, is nog erg fit.
Vanmiddag sjokte ze maar mee naar buiten omdat het moest, en mijn moeder stuurde een berichtje dat mijn hond zo futloos was.
Ik loop stage bij de dierenarts dus ik haal meteen allemaal dingen in mijn hoofd...
maar goed, eens rustig onderzocht en ze ademde iets vlugger dan normaal, niet benauwd of iets dergelijks. Ongeveer 26/28 ademhalingen per minuut. Hartslag normaal. Temperatuur was 39.6, bij 40 graden is het koorts dus wat verhoging. Verder heeft ze geen diarree gehad, normale ontlasting. Niet gebraakt en gewoon gegeten. Geen opgeblazen buik. Geen verwondingen. Slijmvliezen zijn mooi roze. Het enige wat ik dus zie is alsof ze heel moe is en iets sneller ademhaalt.

Ik zat heel erg te twijfelen of ik een spoednummer moest bellen maarja.... het is niet echt spoed, en toch maak ik me druk natuurlijk.

Iemand hier meer verstand over en tips wat ik kan of moet doen?? Misschien over uurtje nog eens temperaturen en wellicht morgen DA bellen?

kimmie261

Re: Tips voor mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:08

ik hoop dat je inmiddels al bij een DA geweest bent,39.6 ís koorts ,als mijn oude hond zo'n temp heeft dan bel ik zeker een spoedarts...maar goed we zijn een dag verder dus hopelijk zijn jullie wel naar een da geweest,of afspraak gemaakt...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:43

Hoe gaat het inmiddels met de hond? Al bij de dierenarts geweest? Is je hond gesteriliseerd?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 22:14

Vanmorgen nog eens gemeten had ze ineens weer 38.3....
Ja mijn hond is gesteriliseerd. Hmm bij ons op de praktijk is het vanaf 40 graden spoed
daarom twijfelde ik ook. Gelukkig gaat het nu stuk beter, komt zelf haar mand uit en oogt veel fitter..

hopelijk blijft dit zo! bedankt voor jullie reacties :)