Hallo allemaal,
sinds vanmiddag is mijn hond een beetje futloos, het is een border collie van 13 jaar.
Normaal is ze altijd vrolijk en gaat heel graag mee wandelen, is nog erg fit.
Vanmiddag sjokte ze maar mee naar buiten omdat het moest, en mijn moeder stuurde een berichtje dat mijn hond zo futloos was.
Ik loop stage bij de dierenarts dus ik haal meteen allemaal dingen in mijn hoofd...
maar goed, eens rustig onderzocht en ze ademde iets vlugger dan normaal, niet benauwd of iets dergelijks. Ongeveer 26/28 ademhalingen per minuut. Hartslag normaal. Temperatuur was 39.6, bij 40 graden is het koorts dus wat verhoging. Verder heeft ze geen diarree gehad, normale ontlasting. Niet gebraakt en gewoon gegeten. Geen opgeblazen buik. Geen verwondingen. Slijmvliezen zijn mooi roze. Het enige wat ik dus zie is alsof ze heel moe is en iets sneller ademhaalt.
Ik zat heel erg te twijfelen of ik een spoednummer moest bellen maarja.... het is niet echt spoed, en toch maak ik me druk natuurlijk.
Iemand hier meer verstand over en tips wat ik kan of moet doen?? Misschien over uurtje nog eens temperaturen en wellicht morgen DA bellen?