honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 18:45

hallo,
wij zijn sinds een paar dagen een beetje aan het kijken op internet voor een hondje, en nu zie ik veel hondjes die mij wel aanspreken maar die vanuit het buitenland moeten komen.
heeft iemand hier ervaring mee?
en weet iemand of er stichtingen zijn die niet te vertrouwen zijn, of juist wel?

alvast bedankt

benangelique

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:10

Ons hondje komt uit Roemenië. Werd door stichting yorkies binnen gebracht. Is door hen medisch behandeld (gebit, sterilisatie) en heeft haar entingen gehad. Daarna is ze 2 weken in een gastgezin gekomen om haar gedrag te observeren en haar bij te laten komen.
Super geregeld, hebben nog steeds fijn contact

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:50

ja die kwam ik inderdaad tegen! dankjewel dit helpt :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:53

Mijn ervaringen zijn helaas niet zo positief, hond kwam uit Polen.

Dieren hebben een wereldreis achter de rug, en mogen na twee weken al weg uit het gastgezin. Veel van die honden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste maar echt goede hulp of begeleiding is er niet. Beest wordt vervolgens van hot naar her gesleept..

Verder zijn er in Nederland ook genoeg leuke hondjes die een plekje nodig hebben ;).

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:54

dit is niet aanvallend bedoelt, maar gewoon een vraag...
waarom een buitenlandse hond nemen terwijl hier zoveel hondjes in het asiel zitten??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:59

Mendy1984 schreef:
waarom een buitenlandse hond nemen terwijl hier zoveel hondjes in het asiel zitten??

dit is ook geen aanvallende opmerking....maar vergelijk even de leefomstandigheden in het buitenland en in de nederlandse asiels ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:00

geerke schreef:
dit is ook geen aanvallende opmerking....maar vergelijk even de leefomstandigheden in het buitenland en in de nederlandse asiels ;)

Moeten we daarom massaal honden uit het buitenland gaan halen en die in Nederland laten verpieteren?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:02

Mendy1984 schreef:

nou, het is niet zo dat ik persee een buitenlandse hond wil. maar ik vroeg me gewoon af welke stichtingen betrouwbaar zijn en welke niet. zodat ik een extra optie heb, maar misschien komen we wel een leuk hondje in een asiel tegen hier, dan nemen we die :o

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:04

@Geerke

ja dat snap ik...
maar moeten wij nederlanders alles uit het "buitenland" maar een beter leven geven terwijl we hier al genoeg drama hebben?? (denkend aan al het dierenleed wat ook hier gebeurt, denkend aan die mensen die geen dak meer boven hun hoofd hebben en asielzoekers die hier wel alles krijgen)

sorry ga een beetje offtopic
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 14-01-15 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:05

lilydj schreef:
Mendy1984 schreef:

nou, het is niet zo dat ik persee een buitenlandse hond wil. maar ik vroeg me gewoon af welke stichtingen betrouwbaar zijn en welke niet. zodat ik een extra optie heb, maar misschien komen we wel een leuk hondje in een asiel tegen hier, dan nemen we die :o

dan zou ik eerst in de asiels gaan kijken voor ik me met die stichtingen bezig zou houden ;)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:06

ik heb mijn 2 hondjes uit buitenland en mijn vorige hond kwam er ook weg. Ik heb nog geen lievere honden ontmoet en ik weet dat er nu nog een pup die in Nl bij gastgezin zit voor 150€ nieuw huisje zoekt is x labrador en zwarte reu. ik heb ze via marktplaats en de hond die nog baas zoekt zit in zelfde opvanggezin in Winschoten telefoonnummer in pb en verdere gegevens opvang adres

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:06

Er zitten hier ook veel honden in het asiel te wachten op een goed thuis.
Misschien zit er ook voor jou wel een fijne vriend

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:07

Mendy1984 schreef:
@Geerke

ja dat snap ik...
maar moeten wij nederlanders alles uit het "buitenland" maar een beter leven geven terwijl we hier al genoeg drama hebben?? (denkend aan al het dierenleed wat ook hier gebeurt, denkend aan die mensen die geen dak meer boven hun hoofd hebben en asielzoekers die hier wel alles krijgen)

ja najah, denk er aan de ene kant hetzelfde over als jou, maar als ik de perfecte hond in het buitenland vind en niet in nederland, dan maakt het me niet uit :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:11

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:12

lilydj schreef:
Mendy1984 schreef:
@Geerke

ja dat snap ik...

ja najah, denk er aan de ene kant hetzelfde over als jou, maar als ik de perfecte hond in het buitenland vind en niet in nederland, dan maakt het me niet uit :P

:D daar heb je ook wel weer gelijk in

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:13

m'n moeder vangt ze op uit roemenië, als je serieuse info wilt kun je haar pden dr profiel naam is jackyline. ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:13

Ik heb ongeveer 10 jaar een spanjaardje gehad van stichting ACE.
In het begin een drama, leishmania en enorme verlatingsangst.
Maar zo de moeite waard om door te zetten en ze heeft gelukkig oud mogen worden. Ik zou het zo weer over doen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:15

In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.

Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:17

Oh iedere keer de moraal ridders met pak een hond uit een Nederlands asiel -:)

Ja ik heb een goede ervaring met een hond uit het buitenland, de stichting waar hij vandaan kwam minder maar daar kan het hondje niets aan doen.

Helaas hebben wij de hond wel verloren aan een Middellandse zeeziekte, het risico wat je hebt als je honden uit een probleemgebied haalt :)

Neemt niet weg dat er wel een heleboel bijzonder, lieve en bovenal leuke honden zijn vanuit het buitenland die ook een lekker plekje verdienen.

Lees je wel goed in over de stichtingen. Google niet alleen de naam maar ook de telefoonnummers en de namen van medewerkers dan kom je vaak al meer te weten :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:19

Ik heb een spanjaardje van een prima stichting. Meer info evt. via pb.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:21

Wij hebben 2 jaar geleden een hondje uit Griekenland gehaald vanuit stichting Mirtos.
Ik moet zeggen dat het de meest lieve hond is die ik ooit gezien heb :D Hij vind werkelijk alles goed en is vanaf dag 1 al een ontzettende knuffel. Word op straat ook regelmatig aangesproken door mensen omdat ie er zo leuk uitziet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:21

Onze hond komt bij Sphoek vandaan en ik vond dat heel goed geregeld.

In meer algemene zin: wees alert bij stichtingen die hele zielige verhalen posten, je moet een hond kiezen omdat hij bij je past en niet omdat hij zo zielig is. Kijk wat ze zeggen over mogelijke ziektes: leishmania, ehrlichia, en hartworm zijn geloof ik de belangrijkste drie. Dat zijn nare aandoeningen dus je wil een stichting die daar ook eerlijk over is en niet doet of het een kleinigheidje is. En je wil dat ze eveneens eerlijk zijn over raskenmerken. Een stichting die jou vertelt dat galgo's of podenco's heus niet jagen moet je vér bij uit de buurt blijven.

Veel buitenlandse honden zijn hartstikke makkelijk, ze hebben het voordeel dat ze over het algemeen niet zijn verkloot door een baas. Maar onthoud wel dat een hond, eenmaal in huis, ander gedrag kan vertonen dan in het asiel. Als je bepaalde eisen hebt (kindvriendelijk, geen jachtinstinct, niet blafferig) dan is het handig om te zoeken naar honden die al in Nederland zijn bij een opvanggezin. Die hebben dan iets meer zicht op het gedrag van de hond, en dan kan je gewoon rustig kennismaken.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:24

Nikass schreef:
In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.

Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.

niet beledigend bedoelt hoor
ik ken mensen die illegaal naar nederland zijn gekomen en uiteindelijk toch een verblijfsvergunning hebben gekregen
en weet dus ook wat ze ervoor hebben moeten doen (ken dus wel feiten!)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:34

Nikass schreef:

ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil persee een hond die met kinderen en kleine kinderen kan, en geen pitbull, amstaff ofzo.
maar die zijn er jammer genoeg niet zoveel.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:36

Mendy1984 schreef:
Nikass schreef:

niet beledigend bedoelt hoor
ik ken mensen die illegaal naar nederland zijn gekomen en uiteindelijk toch een verblijfsvergunning hebben gekregen
en weet dus ook wat ze ervoor hebben moeten doen (ken dus wel feiten!)

sorry, maar zouden jullie dit niet hier willen doen? heeft niks met dit topic te maken :o