Hond eet gras, gebrek aan voedingsstoffen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Hond eet gras, gebrek aan voedingsstoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:03

Als eerst ik weet dat honden gras kunnen eten wanneer ze willen braken, dat is hier niet het geval. Hij braakt er niet van en eet het al sinds dat hij bij mij is.

Mijn hondje van ongeveer een jaar (zwervertje) heeft vanaf het begin dat ik hem had wel gras gegeten (overigens geen grasvelden, maar de sprietjes die je op parkeerplaatsen etc ziet) hij kreeg toen brokken. Hij heeft dit een tijd lang niet gedaan, en de laatste tijd wil hij het weer allemaal op eten. Kan dit een gebrek zijn aan bepaalde vitaminen/mineralen/voedingsstoffen?

Hij krijgt vers vlees van Naturis, wat compleet zou moeten zijn. Maar misschien mis hij toch groente/fruit? Iemand die hier ervaring en tips in heeft?

MyWishMax

Re: Hond eet gras, gebrek aan voedingsstoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:04

Het kan beter gaan met wat groente, maar dat hoeft niet. Sommige honden vinden het gewoon lekker. Hier eten ze beide gras, maar dan vooral in het voorjaar. Dat braken ze ook niet en het maakt geen verschil wat voor voeding ze krijgen en of ze wel of geen groente krijgen. Gewoon lekker blijkbaar?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:35

Mijn honden eten graag voordroog hooi. Maak me er niet druk om, goed voor ze,wat plantaardige vezels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:39

Die van mij graast altijd. Ze is ook nog eens wit met zwarte vlekken dus ze misstaat niet eens zo grazend in een grasveld.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:16

Die van mij at ook gras toen ze rauw vlees kreeg. Bij (goede) brokken deed ze het nog zelden.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 05:24

De hond van mijn moeder eet ook gras. En dan het liefst de jonge sprietjes. Dit doet ze al van pup af aan en ze in nu 12. Ze krijgt brokken en vindt het gras gewoon lekker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:11

mijn honden aten erg veel gras toen ik rauw vlees voerde. Nu ik tegenwoordig veel brok (greenheart) voer heb ik het idee dat het zo goed als weg is. Alleen als ze zich niet fijn voelen gaan ze toch aan het gras beginnen.

Zodra het voorjaar er aan komt weet ik zeer zeker dat ze weer gras gaan eten. Dat vinden ze nu eenmaal ontzettend lekker!! Ik laat het ook doen. Soms geeft het problemen met poepen als er slierten gras uit komen maar regelmatig verteerd het gewoon (ligt aan de hoeveelheid). Ze zullen het zelf wel weten ;)