Wat is dit? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnimalFriend

Wat is dit? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:48

Hallo Bokkers!
Ik heb mijn hond nou al een tijdje. Ik heb dr gekregen met 4 maanden. Toen ze 5 maanden was doken er ineens pukkels op in haar oor. Naturlijk meteen de dierenarts gebeld met twee redenen: die pukkels en ze had ineens een kale plek op haar schouder. Eenmaal bij de dierenarts zei hij dat de pukkels gewoon puberpuisten waren, die gingen vanzelf over. Hij heeft een crèmepje meegegeven dat ik er iedere dag op moest smeren. De kale plek is weggegaan alleen werden de pukkels nog erger. Na een tijdje ben ik maar gestopt met insmeren, ze waren namelijk open gegaan, er kwam bloed uit... Weer naar de dierenarts gegaan. Dezelfde dierenarts heeft er naar gekeken en zei dat dit geen puberpuisten meer waren... Hij wist het niet... :( Het enige wat hij zou kunnen bedenken is dat het een histiosytoom zou kunnen zijn, dat is een goedaardige tumor die veel voor komt bij jonge honden en die vanzelf wegging. Alleen hoorde ze niet te bloeden. We moesten het maar even aanzien.... Na een tijdje werden ze steeds maar groter en groter. Ik had er echt genoeg van en ben weer naar de dierenarts gegaan met het doel te vragen of ze misschien weggehaald konden worden. De dierenarts vond dat een goed idee, dus afspraak gemaakt voor een operatie.
Na een tijdje was het zo ver, ze zou onder het mes gaan. Toen de dierenarts ze weer bekeek voordat hij ze ging weghalen, vond hij ze eigenlijk wel kleiner geworden... Dus hij wou ze toch niet weghalen in de hoop ze uiteindelijk zelf weg zouden gaan.
Nu is mevrouw net loops geweest en wordt ze in maart gesteriliseerd. Ik zit er aan te denken om dan meteen de pukkels weg te laten halen. Hoe het nu gaat met de pukkels wisselt heel erg. De ene dag zijn ze heel erg groot en denk ik dat ze met spoed weggehaald moeten worden en de andere dag zijn ze heel erg klein en denk ik dat ze vanzelf wel weg gaan...
Hier is een foto er van (zet het even in een linkje omdat het bloederig is):
http://i58.tinypic.com/2r62jp0.jpg
Het is hier erg vies, heb het inmiddels wel schoongemaakt.
Weet iemand hier wat dit is of heeft iemand hier ervaring mee?!

betadine

Re: Wat is dit? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:54

Heb je een foto ?
Is er bloed of een afschraapsel genomen ? Het zou ook een allergische reactie kunnen zijn.
Ik zou eens naar een andere DA gaan om uit te zoeken wat het juist is. Zomaar opereren zonder te weten wat het is lijkt mij eigenlijk wel bizar. De huid van honden is net zoals bij paarden en mensen zeer afhankelijk van de darmen.
Mijn JR kreeg als pup allemaal pukkels van een portie science plan sensitive. Ze stond toen al op vlees en heeft er sindien nooit nog last van gehad, maar ik weet dus dat ze wel aan bepaalde voedingsstoffen allergisch is.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:58

Sorry, ik had perongelijk op versturen geklikt. Heb het nu afgemaakt en een foto.
Er is geen bloed en geen afschraapsel genomen.... Het zou idd een alergische reactie kunnen zijn, want ze kreeg bij haar vorige baasje natuurlijk ander eten.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:07

Is het inderdaad niet het beste om even een andere dierenarts te bezoeken?
Klinkt niet of je er met deze dierenarts nog verder mee gaat komen namelijk...

Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:30

Dat is inderdaad een goed idee! Ik zal kijken of dat ergens deze week dat gaat lukken. Van de andere kant weet ik ook niet hoe veel zin dat heeft... De dierenarts waar ik nu zit staat er wel om bekent dat hij echt goed is.
Het probleem is dat ik zo twijfel, ik kan natuurlijk zeggen dat ik ze gewoon weg wil hebben en dat ze hem bij de sterilisatie weg moeten halen, dan zouden ze één weg zijn en twee dan kunnen we ze opsturen voor pathologie. Dus dan zouden we wel weten wat het is. Maar aan de andere kant vind ik het ook waar wat betadine zegt: te opereren zonder te weten wat het is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:38

lijkt mij ook een vorm van hotspot, foute stoffen in lichaam die op een zwakke plek naar buiten komen, in dit geval het oor, daarbij komt dat het de binnenkant van die flap is dus gaat ook wat broeien waardoor het niet snel sluit ook.

allergische reactie op voer is niet uit te sluiten wat geef je voor voer? zeker als je bewust van voer veranderd bent zou ik het eerst die kan op zoeken.