Konijn niest met veel snot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Sapphire

Konijn niest met veel snot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 17:32

Heeii,
Mijn konijn heb ik al sinds hij weg mag bij zijn moeder. Hij is nu ongeveer 5 a 6 jaar en staan samen met een ander dwergkonijn buiten. Ongeveer zijn hele leven niest hij al. De laatste 2 a 3 jaar met veel snot. Ziet er heel sneu uit als hij niest. Wat is hier aan te doen? Kom er misschien wel laat mee maar de dierenarts zei dat we het moesten afwachten en hebben er verder niets mee gedaan.

flavlip

Re: Konijn niest met veel snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:38

Mijn konijntjes waren ook verkouden (toen het kouder weer werd). Ze hebben beiden antibiotica gekregen, maar de 1 blijft verkouden... Dus nu laat ik het ook even. Mijn konijntje was er eerst echt heel lusteloos van, kwam niet meer naar me toe huppelen en at omdat het moest ipv heel enthousiast. Na 1x een antibioticakuur was hij weer vrolijk, maar was het nog niet over, nog een paar dagen extra, nog niet over... Teveel antibiotica lijkt mij ook weer niet goed, dus (in overleg met de DA) ook niet meer gegeven en aankijken/in de gaten houden. Goed opletten of je konijn actief blijft en goed eet en drinkt. Volgens mij is er verder weinig aan te doen. Misschien dat jouw konijn wel ergens allergisch voor is ofzo? Maarja, of daar wat aan te doen is...

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 17:50

flavlip schreef:
Mijn konijntjes waren ook verkouden (toen het kouder weer werd). Ze hebben beiden antibiotica gekregen, maar de 1 blijft verkouden... Dus nu laat ik het ook even. Mijn konijntje was er eerst echt heel lusteloos van, kwam niet meer naar me toe huppelen en at omdat het moest ipv heel enthousiast. Na 1x een antibioticakuur was hij weer vrolijk, maar was het nog niet over, nog een paar dagen extra, nog niet over... Teveel antibiotica lijkt mij ook weer niet goed, dus (in overleg met de DA) ook niet meer gegeven en aankijken/in de gaten houden. Goed opletten of je konijn actief blijft en goed eet en drinkt. Volgens mij is er verder weinig aan te doen. Misschien dat jouw konijn wel ergens allergisch voor is ofzo? Maarja, of daar wat aan te doen is...

Eten en drinken doet hij wel nog maar niet meer zoveel als eerst. Slaapt ook veel en snachts zijn ze heel actief. (Kunnen door de hele tuin lopen). Ik denk dat hij ergens allergisch van is maar weet nog niet van wat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:36

Even afwachten? 2 a 3 jaar is niet even. ....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:43

Hier heb je wel heel erg lang mee gewacht, denk dat er niet veel meer aan te doen is..
Bisolvon als slijmverdunner is een optie en in een ander topic was de key het stro uit het hok halen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:47

Denk dat het nu chronisch is, als je er meteen bij bent kan een AB kuur je konijn van snot helpen, maar het is een hardnekkige ziekte.. en vooral erg besmettelijk voor andere konijnen dus voorkom dat ie in aanraking komt met gezonde konijnen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:48

Gewoon terug naar de dierenarts?!

Dit is niet normaal!