Ik loop al 2 jaar met het idee om een halve marathon te lopen samen met Max, onze 4-jarige Mechelse Herder. Helaas kreeg ik 2 jaar geleden enorme last van mijn nek en toen we daar eindelijk de oplossing voor gevonden hadden scheurde ik mijn voorste kruisband en mediale meniscus op skivakantie. Hiervoor ben ik in september geopereerd en over 3 weken mag ik terug beginnen met lopen. Het kriebelt steeds harder en Max gaat ook heel blij zijn als hij weer mag meelopen

Mijn mama heeft enkele jaren geleden met een vriendin de halve marathon in Kasterlee gelopen en deze zou ik ook willen lopen. Maar nu staat er het volgende in het reglement: 'Het zich laten begeleiden, onverschillig met welk doel en door wie dan ook, is op het parcours niet toegestaan.'
Ik vermoed dus dat de hond, aan mij bevestigd met een heupgordel, niet mee mag doen... Hiervoor kan ik eventueel wel een mail sturen maar dat doe ik dan later als ik zeker ben dat ik mee kan doen. En ik ben bereid om helemaal achteraan te beginnen om geen andere mensen te storen, het gaat niet om het winnen bij ons

Nu bestaan er natuurlijk ook Cani Cross wedstrijden, maar die gaan maar tot 8 km en dan is het echt de bedoeling dat de hond voorop loopt en je voortrekt, wat Max niet doet en ik ook niet echt fijn vind. En daarbij zou Max veel te afgeleid zijn door alle andere honden waardoor we niet meer fijn kunnen lopen.
Dus wie weet er een halve marathon waarbij de hond mee mag doen en die in de zomer of het najaar valt zodat we nog kunnen trainen?
Groetjes Katrijn
. En in de uitslag staat soms een aparte categorie dan later die van man met hond.
Maar nu heb ik weer hoop om een marathon te vinden waar Max lekker mee kan! Loopt de hond bij jullie aan de leiband?
onze kleine rat kunnen we juist het beste heropvoeden door de hardloopwedstrijden. Ze is daar zo verzot op dat ze zich door alle hardlopers laat aanraken omdat ze haar VRIEND zijn omdat ze hardlopen.