Gezocht gedragstherapeut honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Gezocht gedragstherapeut honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:14

Ik ben op zoek naar een gedragstherapeut voor onze oudste hond, een springer spaniël van nu 3 jaar oud.

Korte beschrijving, toen wij hem kochten bleek hij (achteraf) uit Slowakije te komen als broodfok puppy. Ik denk dat dit de aanleiding is voor al de problemen.

Hij heeft oa last van:
- verlatingsangst
- is ontzettend zenuwachtig
- blaft veel, naar de bel, als iemand voorbij het huis loopt, naar andere honden
- als er vreemden binnen zijn stopt hij NIET met blaffen
- word er zenuwachtig als iemand of andere hond weg gaat
- word extra zenuwachtig als hij met de auto mee moet
- is echt overal bang voor

Ik ben op zoek naar een goede gedragstherapeut die hierbij kan helpen. We zitten inmiddels met de handen in het haar en weten niet meer wat te doen ;(

Bij voorkeur iemand die aan huis komt en die voor een langere tijd, aangezien hij op ander terrein toch wat ander gedrag laat zien. Ik heb al veel gezocht via Google en ook met een aantal contact op genomen maar die konden niet bieden wat we precies zoeken.

Liefst omgeving Eindhoven of Tilburg, maar wat verder weg zou eventueel ook geen probleem zijn :)

MyWishMax

Re: Gezocht gedragstherapeut honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:58

Dat moet toch makkelijk te vinden zijn zou je zeggen? Onze gedragstherapeut is volgens mij gestopt (en zit redelijk ver weg) maar die is hier meerdere keren een lange tijd geweest. Daarnaast ook nog op ander terrein geoefend, maar het meeste toch hier thuis en in de omgeving. Ik kan wel even navragen of zij iemand weet?

Hoewel ik ook al een aantal keer gehoord heb dat GT's willen dat de eigenaren en honden naar hen toekomen, ook bij problemen in huis? Apart.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:59

Monique bladder! Dikke vette aanrader als je iemand wil met écht verstand van zaken
En wellicht kan je hem ondersteunen met homeopatische middelen om zijn angst onder controle te krijgen (bijv bach bloesems die echt goed werken als je de juiste hebt)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 12:42

MyWishMax schreef:
Dat moet toch makkelijk te vinden zijn zou je zeggen? Onze gedragstherapeut is volgens mij gestopt (en zit redelijk ver weg) maar die is hier meerdere keren een lange tijd geweest. Daarnaast ook nog op ander terrein geoefend, maar het meeste toch hier thuis en in de omgeving. Ik kan wel even navragen of zij iemand weet?

Hoewel ik ook al een aantal keer gehoord heb dat GT's willen dat de eigenaren en honden naar hen toekomen, ook bij problemen in huis? Apart.

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar valt me toch tegen. Als je dat zou willen doen, heel fijn! :)

Als we er naar toe moeten, is op zich ook geen probleem. Maar heb toch liever dat ze aan huis komen (in ieder geval voor een intake/consult). Ik denk dat je dan pas echt een goed en passende "diagnose" kan stellen.

Ik merk dat hij zich heel anders gedraagt op ander terrein. Als we bijv. gaan wandelen op de hei, is er weinig aan de hand. Dan kan 'ie prima met andere honden spelen, hij is wel heel terughoudend en heel voorzichtig, maar hij zal dan niet snel blaffen naar andere honden terwijl hij dat hier in de wijk wel doet.

essiesilly schreef:
Monique bladder! Dikke vette aanrader als je iemand wil met écht verstand van zaken
En wellicht kan je hem ondersteunen met homeopatische middelen om zijn angst onder controle te krijgen (bijv bach bloesems die echt goed werken als je de juiste hebt)

Bedankt, ga ze even opzoeken! :) Bach bloesems ben ik bekend mee, zal eens opzoeken of dat voor honden kan werken.