Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:53

Gedver, ik hoor me toch net een naar verhaal op de radio. In Zwijndrecht in een parkje heeft een man uitgehaald naar een teckel...
Het beestje kwam blaffend op hem af gerend, nou goed, daar kon de vrouw nog een beetje in komen, dat je dan uithaalt. Maar daarna heeft de beste man nog een trap ná gegeven, toen het beestje al stil in het gras lag. Ze zijn gewoon verder gelopen toen.
Echt walgelijk, wie doet nu zoiets? Dan ben je toch niet helemaal lekker?

De eigenares is hard op zoek naar de man zodat ze aangifte kan doen... Het gaat om een lange man van middelbare leeftijd, grijs haar, en in het gezelschap van een vrouw met kort krullend haar. Het is gebeurd in een losloopgebied bij de Nevel (?) Langs het water. Als iemand iets weet kan ie zich melden bij de politie.

Bah, hoop dat ze 'm vinden, hier mag niemand mee weg komen...

Goof

Re: Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:55

Nevel = de Devel ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:55

Tuurlijk moet je je honden bij je houden, maar zoiets is wel heel erg. Is het hondje overleden?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:56

Moet zeggen dat ik het ook bloed irritant vind als een hond blaffend op mij af komt rennen.... Maar dat is nog geen reden en het geeft niemand het recht om uit te halen naar zo'n weerloos dier. Is het dier overleden?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:56

Verhaal zal wel twee kanten hebben..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:59

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:02

Naar mijn weten doet het hondje het momenteel goed op morfine := dus hij zal het hopelijk redden. Was wel even spannend, hij was in shock, bloedingen overal... Maar ze moeten het dus nog zien.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:08

Ga dan ook heerlijk in een losloopgebied lopen als je niet van honden houdt ja.. Dan kan er bij wijze van ook een Deense Dog op je afkomen. Als je zo heftig op een piepklein teckeltje reageert mag je echt ergens anders gaan wandelen hoor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:09

Bah... harteloos

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:15

Wie doet nu zoiets en dan ook gewoon doorlopen. :\

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:30

Hersenloze zielenpoot!!! Meer kan ik er niet van maken! Hoe zielig kan je zijn zeg.. Als volwassen vent uithalen naar zo n klein hondje {:)-:( :(

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:35

Gatverdamme wat een kl#rotzak!
Hoop dat ze hem snel pakken.
Als dit mijn hond zou overkomen weet ik niet of ik mij nog in zou kunnen houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:46

Ten eerste ik praat deze actie absoluut niet goed.
Maar met een normaal goed opgevoede hond was je dit dus niet overkomen. Je honden hebben op een openbare plek niet blaffend op mensen af te rennen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:49

Nou sorry hoor dat vind ik echt een raar bericht kuggur... Tuurlijk is het irritant maar kom op zeg til je schouders op en loop verder. Misschien was dat hondje wel gewoon spelend aan het blaffen weet jij veel

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:54

essiesilly schreef:
Nou sorry hoor dat vind ik echt een raar bericht kuggur... Tuurlijk is het irritant maar kom op zeg til je schouders op en loop verder. Misschien was dat hondje wel gewoon spelend aan het blaffen weet jij veel

Of misschien viel hij de man aan. Weet jij veel, inderdaad.
Met zo'n bericht kun je zeer weinig. Verhaal komt van een kant en meer weet je niet.

Desondanks lijkt het me nooit nodig om een klein hondje echt een gigantische rotschop te geven :n

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:59

Oei dat is dichtbij!
Belachelijk dat deze man is doorgelopen en nog belachelijker dat hij zelfs twee keer heeft getrapt..
Ik ben het er wel mee eens dat een hond niet blaffend richting andere mensen moet lopen. Deze kunnen niet allemaal herkennen of het spelend gedrag is of niet. En ze horen naar mijn mening geen last van honden te hebben, ook al is het een losloopgebied. Maar om dan te gaan trappen :n ?

Hopelijk komt het beestje er snel weer boven op. Wat een schrik voor de eigenaar..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:00

Nogal een eenzijdig bericht inderdaad, beetje voorbarig om conclusies te trekken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:01

Zoals ik mijn bericht begon, ik praat de actie niet goed.
Maar "maar zo klein zijn" is geen rechtvaardiging je hond maar niet op te voeden en vreemde mensen aan te laten blaffen (al was het alleen maar om de betreffende hond tegen dit soort mensen te beschermen).

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:03

Wat een l*l! Ok, misschien niet zo fijn als een hondje keffend op je af rent, maar dan ga je er niet keihard tegenaan trappen. Dierenbeul! Hoop dat ze hem opsporen! Geen idee wat voor straf er dan opstaat... ?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:05

Nee, maar om de hond dan nog een trap na te geven terwijl hij al knock out ligt is ook geen normaal gedrag.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:09

Volgens de eigenaresse als ik het goed begrijp, misschien is het wel enorm aangedikt.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:10

Maar zoals het er staat, trappen als een voetbal zoals men een strafschop geeft??? Dan ben je toch gestoord lijkt mij? En dan krijgt hij zelf een schop van de eigenaresse en daar reageren ze niet op? Enkeltje gesticht lijkt mij. (gebaseerd op wat er nu dus op het ad staat).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:13

Mariett schreef:
Ga dan ook heerlijk in een losloopgebied lopen als je niet van honden houdt ja.. Dan kan er bij wijze van ook een Deense Dog op je afkomen. Als je zo heftig op een piepklein teckeltje reageert mag je echt ergens anders gaan wandelen hoor.

Ehhh, teckels zijn anders vreselijk goede bijters hoor.
Ik heb dankzij kaplaarzen gelukkig geen littekens overgehouden van een vergelijkbaar incident.

Ik snap de eerste afweer reactie als reflex zeker wel wat dat betreft, maar naschoppen is zeker niet goed te praten :n

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:19

Als hier Ipv van teckel Pitt Bull had gestaan waren de Reacties hier anders geweest. Praat de actie niet goed tenminste het naschoppen niet.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:24

Wat zou het verschil zijn tussen teckel of pitbull in dit verhaal?