Wat voeren jullie je grijze roodstaart en welke extra vitamines geven jullie hem?
Ik hoor het graag! Bedankt!
Groetjes,
Elize
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) pipo schreef:Je zou dus bv smorgens pellets kunnen geven en s'avonds een beetje zaad.. zo is demaag wel aan het werk en heb je geen tekorten. Uiteraard ook dan fruit en groente geven.
pipo schreef:Als je over gaat op pellets hoef je geen supplementen bij te geven. Blijf je zaad geven geef dan een klein beetje en pas weer of dan bv fruit als alles op is. Voor de calcium kan je calcilux geven. (ik strooi dat over het fruit) Maar normaal doe je dat in het water. Ik doe dat dus ook niet dagelijks.
Anders is het goed om hem/haar dan bv smorgens de pellets te geven en pas zaad als hij de pellets helemaal op heeft. Papegaaien zijn slim. Kijk maar eens in het voerbakje onder de schilletjes of onderin de kooi.. daar liggen de zaden die hij niet zo lekker vind. Zo krijgt ie dus veel te eenzijdig voedsel.
Neem jezelf... jij krijgt een bord met worst,groente en kaas, je ben gek op de worst en de kaas dus die eet je het eerst. Jouw mams denkt ahh ze heeft honger en brengt een nieuwe schaal en haalt de oude weg, want dat hoef je niet.. Dan ga je tekorten krijgen. Zo ook met je vogel.
Fruit en groente mag altijd! Geen advokado!!! Noten zou ik niet geven voor erbij maar als traktatie. Geen pinda's in dop want daar zitten veel schimmels in. Maar en hazelnoot of een walnoot,paranoot ect kan wel een keer. Let op deze zijn ook vet!