Onze hond, Samy, de liefste van allen begint nu toch aardig oud te worden.
We kunnen niet meer lange wandelingen maken zonder dat hij de volgende dag de hele dag in zijn mand blijft liggen. Dus nemen we hem eigenlijk niet meer mee, hoe graag hij ook wil. Hij kan niet goed meer springen maar heeft af en toe nog wel zijn vlieg momentjes en dan gaat hij met onze andere hond grote ronden over het land rennen. Hij mag ook nog graag lekker zwemmen ...
Jammer genoeg begint hij ook aardig doof te worden en de staar komt ook langzaam in zijn ogen
Nu zou ik graag wat tegen zijn stramheid willen doen, hij komt nu ook best wel moeilijk zijn mand uit als hij een poosje heeft gelegen ... Mijn ouders willen eigenlijk niets doen want ze zeggen dat de dierenarts alleen maar medicijnen zou geven wat niet goed voor hem zou zijn (andere bijwerkingen).
Nou zou ik graag willen weten of jullie jullie oudere honden hebben geholpen met de stramheid om hun toch nog lekker te laten genieten van hun oude dag zonder al te veel pijn ?
Ik denk dat ik toch aankomend weekend even bij de dierenarts langs ga, met of zonder Samy, om advies te vragen.
Bedankt voor de eventuele adviezen