Vetbultjes of toch iets anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Vetbultjes of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:45

Hallo,

Bij mijn lieve kat heb ik twee bultjes ontdekt bij haar achterpoten / tepels -O-

Nu vraag ik mij af hoe je vetbultjes of een ander soort bultje kunt onderscheiden ?
Het zijn twee bultjes, ik kan ze tussen mijn vingers pakken en ze zitten 'los '
De kat eet gewoon normaal, ze is ongeveer 10 jaar oud.

Uiteraard als de kat zich anders gaat gedragen, niet eten of als de bultjes gaan groeien ga ik naar een dierenarts. Mijn kat is mij veel waard.

Ik wil graag weten hoe ik er achter kom of het om vetbultjes gaat...

Groetjes Nienke

Afbeelding

Goof

Re: Vetbultjes of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:48

Mijn hond had hetzelfde, ook een bultje onder haar buik/ bij haar tepels.
Ik heb het wel laten checken bij de DA en die gaf aan dat, omdat het vlakbij de melkklieren zit daar, het altijd iets naars kan zijn en dat je er goed aan doet het weg te halen. Ik heb dat toen inderdaad gedaan. Achteraf bleek het gelukkig om een vetbult te gaan en niet om iets naars.
Van wat ik heb begrepen is dat als het los zit en je het vast kunt pakken het inderdaad een vetbult is in de huid, maar ik zou liever het zekere voor het onzekere hebben op zo'n plek.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:49

Ik zou even bellen met de DA. Als het een poes is en met bultjes rondom de tepels, gaan bij mij meteen alarmbellen rinkelen van melkklier kanker. Je kunt beter een keer te vaak gaan dan te lang wachten en dus een keer te weinig gaan... Blijkt het alsnog gewoon simpel een vetbultje te zijn, ben je in elk geval op tijd!

@Goof
Dat was mij ook verteld. Totdat ik een degoe had waarbij ik het bultje ook vast kon pakken in haar zij en kon bewegen, wat toch echt een kanker gezwel was...
Laatst bijgewerkt door Kala op 06-01-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:50

Bedankt beide

Kala, daar ben ik dus ook erg bang voor en misschien heb ik nog niet gebeld omdat ik bang ben voor het antwoord...

Hoe komt de DA er achter dat het idd om iets kwaadaardigs gaat ? Moet hij dan perse opereren of kan het ook op een ander manier...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:50

Weghalen en opsturen voor onderzoek.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:51

WinSel schreef:
Bedankt beide

Kala, daar ben ik dus ook erg bang voor en misschien heb ik nog niet gebeld omdat ik bang ben voor het antwoord...

Hoe komt de DA er achter dat het idd om iets kwaadaardigs gaat ? Moet hij dan perse opereren of kan het ook op een ander manier...

Er wordt vaak eerst een punctie gedaan en dat wordt opgestuurd/op kweek gezet/onder de microscoop gelegd.

Kat van mijn vader had een kankergezwel op zijn poot en daar hebben ze ook eerst een punctie bij gedaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:52

Is je kat geholpen?

Je gaat er zelf echt niet achter komen of het vet bulten zijn. Dus bel morgenvroeg je DA,maak een afspraak en die kan je meer vertellen dan de lui op bokt achter een computer scherm.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:54

Ik vraag hier vooral naar ervaringen :) Ik snap dat niemand achter de pc kan zien wat het is.

Ze is inderdaad geholpen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:58

Als ze geholpen is, dan is de kans op melkklier tumoren minder groot. Maar alsnog, even afspraak maken,

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:58

Okee daar neem je weer wat spanning van me af....
Ik ga inderdaad even contact opnemen met de dierenarts

Ervaringen blijven welkom hoor !