Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Zou echt overwegen om een origineel meubel te nemen

bedankt voor je uitleg! Suusie22 schreef:Als het aquarium een tijdje droog heeft gestaan, controleer de kitnaden dan goed! door het droogstaan kunnen er scheurtjes in de kit ontstaan. Ik raad zelf altijd aan om een origineel aquariummeubel erbij te nemen, deze zijn gebouwd om het gewicht aan te kunnen.
kiki1976 schreef:Ik zou trouwens ook oppassen met een ouder 2ehands aquarium.
Als deze bij de vorige niet 100% waterpas heeft gestaan en je gaat hem opnieuw ergens neerzetten waar deze niet in dezelfde % staan, dan bestaat er een kans dat deze knapt.
Plus hoe zijn de oudere kitnaden?
Pas hier altijd wel mee op!
kiki1976 schreef:Een aquarium zet zich en moet waterpas staan om ongelijke druk op glas en kitnaden te voorkomen.
Als een aquarium dus daardoor scheef geworden is (om het maar zo te zeggen) kan bij druk verandering dus knappen.
Is dus ook zo met een aquarium die wel recht heeft gestaan en na verplaatsing niet meer 100% waterpas staat.

. Ondanks t originele meubel. En nieuw gekocht dus daar kan t niet aan liggen. Maar ik koop nooit een tweedehands bak meer. Ooit gedaan en ik kwam thuis en dat ding lekte aan alle kanten ! Heb hem gelijk na controle vullen helemaal leeggehaald en weggedaan, vandaar ook dat ik een gehele nieuwe kocht.