Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! 
elfje72 schreef:http://www.knaagdierenopvangsnuitje.nl
Ik heb hier zelf ook drie konijnen van (en 5 cavia's). De opvang is van mijn tante.

Faniek schreef:Allereerst mensen bedankt voor de lieve woorden over mijn opvang
Dan de vraag over de kosten.
De kosten die wij terug vragen zijn de kosten voor inenting en castratie voedster en of ram. Nog niks van voer, bodembedekking of welke andere kosten worden hiermee gedekt.
Heel af en toe krijgen we wel is een koppel binnen met een gecastreerde ram of een gecastreerde ram alleen. Voedsters geholpen bijna nooit. Wij kunnen geen rekening met het feit houden dat wij dan die ram niet hoeven castreren, want daar is geen onderscheid in te maken tevens moet geen drijfveer voor iemand zijn om die te nemen, omdat de kosten lager zijn. Geloof me ik leg een heleboel geld in de opvang dus het is ook niet zo dat we er aan verdienen.
Helaas, blijven koppels ook nog is heel lang zitten zoals de twee langst zittende koppels nu 2 jaar en 1 jaar zaten. Laatst genoemde toevallig eergisteren geplaatst. Dus die moeten we ook nogmaals laten inenten.
Helaas, zijn enorm weinig binnen gebrachte konijnen ingeënt of ooit een keer 2 jaar terug of wel redelijk recent, maar zonder boekje en dat kan echt niet.
Ik hoop nu dat je begrijpt dat een opvang een boel geld toe legt en niet in de zeldzame gevallen dat een dier gecastreerd binnen komt, deze opeens "goedkoper" kan herplaatsten. Zonder giften naast de herplaatsingkosten kan ik de opvang zelfs niet draaien.
)
Voor beide nijnen had ze wel wat geschikts zitten. Ondanks dat ze dus lastig te koppelen zijn, waren beide keuzes direct goed! Als ik de halfwilde dame wel kwijt had gewild, wilde ze wel iedereen bellen die ze kende om een plekje te vinden. 
SAKKIA schreef:Toch vind ik het ergens geen fijne post van je. Ik begrijp heel goed dat een opvang geld kost en als je mijn berichten goed had gelezen had je ook gelezen dat de kosten mij niet zo veel uitmaken. Het was gewoon een vraag die bij me op kwam, nieuwsgierigheid meer niet![]()
Ik vind het jammer te lezen dat er al een koppel 2 jaar bij je zit. Het liefste zou ik ze vandaag nog ophalen, maar dat is voor nu echt even te vroeg nog en we hebben nog geen nieuw hok. Kun je mij vertellen wel koppel dit is? Dan ga ik ze in elk geval even aan mijn vriend laten zien