Verdriet.. Mijn schuld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoyit

Verdriet.. Mijn schuld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 01:41

Hoi Bokkers!

Ik ben heel erg verdrietig ergens om!
En dat zal ik even vertellen.

Er zijn bij ons 2 geiten.
En ze heten Knabbel en Babbel.
De grote heet Knabbel omdat hij van
Knabbelen op hooi houd :j
En de kleinere Babbel want zij altijd gezellig
een babbeltje komt maken bij je en meer van brok houd.
Tot dat ik eergisteren een bakje snoepies voor mijn pony had gehaald.
En perongelijk had laten staan!
En babbel die heeft opgegeten!
En dat was geen probleem had hij de vorige keer ook gedaan.

Tot dat..
Ik gisteren te horen kreeg dat hij dood lag te gaan!
Ik wist meteen waarom en vond het ook meteen heel rot van mezelf.
Toen ik er naar toe ging ( 5 sec lopen vanaf mijn huis letterlijk )
lag hij daar in zijn hokje te kreunen en heel raar te mekkeren.
Ik voelde me zo schuldig!
Want 2 weken daarvoor is een van onze kippen ook al overleden..
En dat zij daar zo lag pijn te lijden omdat ik zo stom was geweest.
Niet dat ik nu reacties krijg van "tja hij at het zelf op had die niet moeten doen"
Maarja een paard eet ook biks door tot hij neervalt.
En ik voelde me echt rot!
En de hele dag zat hij daar te kreunen en mekkeren en te gillen.
Ik vond het zo zielig..
Toen ik later in de avond de paarden nog moest voeren,
Ging een vriend mee omdat ik bang was haar dood aan te treffen.
En wat gebeurt er.. Ligt ze daar.. Ik brak van binnen en buiten.
En ik storte ook meteen in het huilen.
En ik zat maar te zeggen dat het mijn schuld was en niet die van haar.
En ik het rot kind was dat ik de snoepjes had laten liggen.
Ik heb haar altijd met haar vriendinnetje op de camping zien rennen.
En ze kwam altijd gezellig een babbeltje maken.
At stiekem wel is mijn broodje op!
En als ik Ging rijden kwam ze met haar vriendinnetje altijd lekker
Meerennen en mekkeren..
En zien grazen en in het zonnetje liggen.
Ik zag haar elke dag kwam altijd naar me toe dan gaf
Ik haar een handje van biks of muesli.
En ik typ dit ook weer snotterend.
Morgen gaan we haar begraven.
Ik stort morgen wel weer in.
Vooral omdat het mijn schuld is en zij ervan moet lijden.
Dat ik haar nooit meer zal zien rennen op de camping en mekkerend
Achter me aan rent en ik altijd probeer te aaien.
En dat ze soms een ruzie heeft met Knabbel en dan gaan bokken naar elkaar
En prikken met hun horens en het daarna weer goed is.
Ik kan het gewoon niet geloven dat ze weg is gegaan door pijn.
Heel veel pijn, het was haar tijd nog lang niet.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Ik geef zoveel om diertjes. Vooral mijn diertjes.
En kan ook niet als ze dood gaan en al HELEMAAL niet als het mijn schuld is.
Ze ademde heel zachtjes nog maar ze zou de volgende ochtend niet halen.
Maar heel heel stiekem hoop ik dat ze morgen weer de opgeknapte oude is.
En haar lekker weer zie rondrennen. Terwijl ik weet dat het niet kan.
Ik ben zo boos op mezelf en huil al de hele tijd.
Hebben jullie tips om mijn verdriet te verwerken?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

Miiej

Re: Verdriet.. Mijn schuld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:48

Fouten maken is menselijk, neem aan dat je het niet met opzet gedaan hebt. Vraag me alleen af waarom er niet een dierenarts gebeld is?

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 01:51

Ik heb het zeker niet met opzet gedaan nee!
En mijn vader zei dat hij niet meer te redden was en hij een spuitje zou krijgen.
Dus hij heeft het niet gedaan we dachten ook allemaal dat hij alleen buikpijn had en het
Daarna weer over zou zijn maar vind het ook wel dom dat ik zelf niet om advies heb gevraagd bij de Da..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:00

Dat je de bak snoepjes vergeten bent was dom, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Maar dat er geen dierenarts is gebeld en ze daar uren pijn heeft liggen lijden is wel schandalig!!

ik zie dat je pas 12 bent. Meid ik vind het super rot voor je dat het gebeurt is. Omdat jij zo jong bent kan je er niks aan doen dat er geen dierenarts is geweest. Maar je vader moet zich schamen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:10

Ze ademt nog zacht en je hoopt dat ze morgen beter is??????? Bel dan verdorie Nu NU NU NU een dierenarts

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:22

Wat verdrietig maar ik denk dat je dier echt nog een kans maakt. Maar een dokter zou wel verstandig zijn.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:35

Je geit ligt al vanaf gisteren dood te gaan en je ouders halen er niet even een dierenarts bij? Ongelooflijk, wat een onnodig dierenleed...... -:(-
Ik snap dat jij pas 12 bent en daar niets over te zeggen hebt, maar ik vind dit echt afschuwelijk harteloos

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:45

Ik ben het ermee eens dat er een dierenarts gebeld had moeten worden en ook dat jij daar natuurlijk geen invloed op hebt. Maar ook vraag ik me af of je geit zo ziek word van een bakje paardensnoepjes?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 05:00

Voor het eerst in 12 jaar Bokt dat ik een topic gewoon wegklik omdat ik het niet op kan brengen om verder te lezen. Heb de openingspost niet afgelezen maar de reacties wel.

Wat vreselijk zielig. Dat er geen dierenarts bij komt. Wat sneu. :n

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 05:07

Eergisteren had je de brokjes laten staan, dus gister begonnen de symptomen? Dus ze ligt morgen al 3 dagen pijn te lijden? Schandalig dat je ouders er geen dierenarts bij halen, dan ben je het niet waard om dieren te houden :n

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 06:10

och meis, het kan iedereen overkomen, en je bent ook nog is hartstikke jong. Heb echt met je te doen. Niet alleen omdat je een menselijke fout hebt gemaakt die je helaas niet terug kan draaien, maar ook omdat je een ontzettende OEN van een vader hebt!! Die had direct de dierenarts moeten bellen. Hij is de volwassene, en dat is dus zíjn verantwoordelijkheid. Jij had wel de dierenarts kunnen bellen, maar behandeling is niet gratis, en dat kan jij denk ik niet betalen.. Wie weet had de DA haar nog kunnen redden, en zo niet dat in ieder geval uit haar lijden kunnen verlossen. Ik hoop voor je geitje dat ze snel gaat en niet nog langer hoeft te lijden, hoe verdrietig het ook is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:20

Ergens kan ik me niet voorstellen dat een geit van een bakje paardensnoepjes (die ze volgens het internet gewoon mogen hebben) ziek wordt en zelfs zou sterven. Wat voor een bak snoepjes moet dat dan wel niet zijn geweest, dat het dier zich er ziek aan eet? Als een paard 'uitbreekt' en zich volvreet aan biks, ligt hij ook de volgende dag niet met de pootjes omhoog.

Dus of jij 'schuldig' bent aan het ziek zijn van geitlief, dat betwijfel ik serieus, TS.

Wel vind ik het onverantwoord dat de dierenarts niet is gebeld, maar daar heb jij helaas weinig over te zeggen. Knuffel voor je TS, en vergeet niet te praten. Bijvoorbeeld met je ouders. Leg uit dat jij je schuldig voelt door wat er is gebeurd. Wellicht kunnen je ouders uitleggen wat er echt met de geit aan de hand is?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:58

Lieve Ts. Voel je niet schuldig over die paardenkoekjes. Geiten eten vanalles en paardenkoekjes kan echt geen kwaad. Dat de geit ziek werd na de koekjes is gewoon pech.

Wel vind ook ik het sneu dat het dier pijn lijd en er geen dierenarts komt. Maar ook hier kun jij niets aan doen. Sterkte

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:59

TS, wat een nare gebeurtenis..... Ik weet hoe je je voelt. Vorig jaar kreeg ik onverwacht visite terwijl ik eigenlijk de dieren moest voeren. Maar vond het zo leuk dat ik toch even een bakkie koffie heb gezet.
Toen heb ik dus heel gehaast de dieren gevoerd omdat ik daarna mijn zoontje moest ophalen van school.
In de haast heb ik toen een poortje open laten staan waardoor de schapen toegang hadden tot het voer. En ze hebben zich ziek gegeten. Van de vijf schapen zijn er 3 doodgegaan. Twee waren aan het eind van hun dracht en eentje had al twee lammeren. We hebben de DA gebeld en die kwam niet. Ze konden nl niets voor ons doen. In zo'n geval verschilt het zo per schaap of ze het gaan overleven of niet..... Ik was er ook heel erg verdrietig om en voel me er nog schuldig om. Maar ik heb het niet expres gedaan, net als jij. Dit soort fouten gebeuren. Eenmaal en nooit meer. Mij zal het nooit meer overkomen en jou waarschijnlijk ook niet meer.
Sterkte meid, probeer het een plekje te geven en ga maar snel op zoek naar een nieuw vriendje voor de andere geit.
:(:) voor jou.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:35

Ik denk niet dat jou bakje snoepjes de oorzaak is van de dood van de geit. Dus vind dat jij jou niet schuldig hoeft te voelen.

Maar jou ouders heb ik geen woorden voor...... dat is nu echt dierenleed en vind het voor jou heel rot zo'n voorbeeld te krijgen en dit te moeten meemaken.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 10:37

djinnie schreef:
Ergens kan ik me niet voorstellen dat een geit van een bakje paardensnoepjes (die ze volgens het internet gewoon mogen hebben) ziek wordt en zelfs zou sterven. Wat voor een bak snoepjes moet dat dan wel niet zijn geweest, dat het dier zich er ziek aan eet? Als een paard 'uitbreekt' en zich volvreet aan biks, ligt hij ook de volgende dag niet met de pootjes omhoog.

Dus of jij 'schuldig' bent aan het ziek zijn van geitlief, dat betwijfel ik serieus, TS.

Wel vind ik het onverantwoord dat de dierenarts niet is gebeld, maar daar heb jij helaas weinig over te zeggen. Knuffel voor je TS, en vergeet niet te praten. Bijvoorbeeld met je ouders. Leg uit dat jij je schuldig voelt door wat er is gebeurd. Wellicht kunnen je ouders uitleggen wat er echt met de geit aan de hand is?

Ja ik hoor 1 seconde geleden dat hij het niet overleeft heeft.
En al begraven is .
Ik wist al dat ik dit soort reacties zou krijgen.
Maar ik kan zelf geen dierenarts bellen.
Het was echt een vol bakje met paardensnoep en
Als hij dat op eet en dan drinkt zet het toch uit en dan krijgt hij buikpijn..
Het waren echt paardensnoepjes en niet biks of iets.
En hoor ik net dat er ook van iemand een heel stokbrood lag.
En ja als hij die opeet dan blaast hij helemaal al op.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:38

knuffeldier schreef:
Dat je de bak snoepjes vergeten bent was dom, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Maar dat er geen dierenarts is gebeld en ze daar uren pijn heeft liggen lijden is wel schandalig!!

ik zie dat je pas 12 bent. Meid ik vind het super rot voor je dat het gebeurt is. Omdat jij zo jong bent kan je er niks aan doen dat er geen dierenarts is geweest. Maar je vader moet zich schamen.

Dat dus.. Sterkte ts..
Jij kunt er niets aan doen.. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal..