Ervaring acupunctuur hond met artrose?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Ervaring acupunctuur hond met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:48

Mijn hond heeft flinke artrose. Eerst in beide spronggewrichten, inmiddels ook in de voorpoten.
Ze krijg een supplement om de gewrichten soepel te houden en doet het hier goed op. Ze is blij en fit, stuitert de hele dag rond en is heel stabiel ondanks de ernst van de situatie.
Na flink spelen, een drukke dag, of een diiiieeeepe slaap (eigenlijk altijd dus....) komt ze wel heel stijf uit de mand. Uiteraard heeft ze er last van.

Kort geleden sprak ik een collega die me vertelde over een DA die met acupunctuur werkt en die haar hond met artrose behandeld heeft. Deze hond stikte van de pijn en loopt sindsdien weer pijnvrij en als een kievit. Zij raadde me een behandeling daar zeker aan.

Ik sta hier wel voor open en wil binnenkort bellen of deze DA nog plek heeft voor mijn hond.
Ik ben heel benieuwd of hier mensen zijn met ervaring met een behandeling via acupunctuur en zo ja, hoe dit is bevallen?

Borisje

Re: Ervaring acupunctuur hond met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:58

Ik heb hier zeker goede dingen mee gezien. Niet met mijn hond, wel bij een dierenarts waar ik gelopen heb.

Een daarvan was letterlijk, niet overdreven, een hond die kwam binnen'lopen' met slepende achterpoten, alsof de onderste helft van zijn achterpoten niet meer werkte, beetje zoals gemiddelde showduitser nu (sorry showduitser mensen :P ) , hij heeft een flinke acapunctuur behandeling gehad, en de hond kwam al tegen zijn baas opspringend op 4 poten de praktijk weer uit. Dat is me heel erg bij gebleven. Dit dier kreeg verder ook geen pijnstilling oid, alleen een maandelijkse behandeling.

Nu is pijnstilling wel verstandig om de scherpste randjes eraf te halen, maar acapunctuur KAN zeker erg veel helpen, soms een beetje, soms een wereld van verschil.

Hopelijk heb je hier wat aan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:47

Kan je vraag niet in zn geheel beantwoorden wbt artrose.
De hond van mn moeder heeft een hernia waarbij reguliere pijnstillers niet meer hielpen.
Wij zijn toen naar een andere da gegaan (welke nu mijn huidige da is) voor een behandeling met acupunctuur.
Deze behandeling heeft erg goed geholpen, na enkele weken was hij pijnvrij en na een klein half jaar weer helemaal de oude zonder pijnstillers.
Niet te vergelijken met artrose natuurlijk maar het kan zeker zinvol zijn als bestrijding van pijnklachten is onze ervaring.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:00

Dank voor jullie reacties, klinkt goed!