Ik heb net mijn konijntje in laten slapenbij de dierenarts. Nu wou ik haar toch nog even in het zonnetje zetten. Ze had Encephalitiozoön cuniculi. Dat zag de DA meteen.
ze is nu naar de konijnen hemel. Ze was pas 9 weken.
Dankjewel! Ja het was een bijzonder dametje. Ze was er eentje van een 3ling. Je van voren kijken want ze zagem er allemaal het zelfde uit. Aan de kleur van het snorretje kon je zien welke wie was. De ouders zijn allebei kortharig en de baby's allemaal langharig in de zelfde kleur.
Ik had je andere topic al gezien. Alsnog heel veel sterkte! Ze was nog veel te jong
_Dracarys
Geplaatst: 02-01-15 18:53
Aah nee heel veel sterkte !! Rot begin van het jaar zeg !! Je heb wel echt een fantastische dierenarts ! De protozoa van de ziekte kun je niet met het blote oog zien namelijk en alleen aantonen met behulp van een microscoop of elektronen microscoop. Misschien dat ze het aan de symptomen kon zien en toen daarnaar onderzoek deed.
Heel veel sterkte!Zo'n jong dropje.... E.cuniculli is echt rot!Ik ben er een paar konijnen aan verloren na lang vechten,één da die het niet zag (andere wel meteen)...steeds maar schommelen...