Konijntje valt steeds om!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:12

Dus je hebt aan de telefoon een diagnose gekregen?
Hopelijk de juiste.... Zou het niet dier waardiger zijn om haar een spuitje te geven dan?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:14

Ik weet trouwens niet of ze van een fokker komt, maar ook meteen melden bij de verkoper want het is enorm besmettelijk.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:15

Ehhh ik zou als de wiedeweer een andere dierenarts zoeken, want dit slaat nergens op. Via de telefoon kan een dierenarts echt geen diagnose stellen, dat is belachelijk. De DA gaat er nu vanuit het EC is en het is onzin dat ze dan niet meer te redden is, als ze al EC heeft. Die parasiet, kan onderdrukt worden met panacure. Bij sommige konijnen slaat dat goed aan en kunnen ze nog járen leven. Als je niet de behandeling wilt starten dan zou je haar toch op z'n minst moeten laten inslapen...

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:17

Allereerst sterkte!
Ik vind het knap dat de DA zonder het beestje te hebben gezien, een diagnose kan dtellen. Heeft de DA gezegd welke parasiet het is? Een aantal parasieten kunnen met de juiste behandeling worden bestreden. Mijn konijnen zijn na 1 maand fenbendrops genezen aan E. Cuniculi.
Mag ik vragen bij welke DA je zit? (Mag ook via PB).
Ik vind het ook jammer dat het beestje nu een lijdensweg tegemoet gaat.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:17

We gaan om half 5 naar de kliniek in El. Daar kijken ze nog een goed naar haar. Ik zal zo den filmpje plaatsen want ze huppelt nog heel vrolijk en snel.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:18

spookyskippy schreef:
Allereerst sterkte!
Ik vind het knap dat de DA zonder het beestje te hebben gezien, een diagnose kan dtellen. Heeft de DA gezegd welke parasiet het is? Een aantal parasieten kunnen met de juiste behandeling worden bestreden. Mijn konijnen zijn na 1 maand fenbendrops genezen aan E. Cuniculi.
Mag ik vragen bij welke DA je zit? (Mag ook via PB).
Ik vind het ook jammer dat het beestje nu een lijdensweg tegemoet gaat.

Wij zitten bij de dierenarts in el. Nee hij heeft geen soort parasiet genoemt. Om half 5 gaan we erheen

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:19

Ga je nu toch naar die dierenarts?

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:20

Oke, laat je weten hoe het was?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:21

Ts ik denk dat je er slim aan doet om je konijn een (onnodige) lijdensweg te besparen als het echt niet meer te redden is. Wacht dus niet tot hij vanzelf dood gaat, maar ga er mee naar de DA en laat hem inslapen. Dat is voor je konijn veel fijner dan uit zichzelf dood gaan.

Nu kan het nog uren/dagen duren dat het zich niet lekker voelt en in feite dus een nare dood heeft. Inslapen gaat snel en ze hebben het niet eens in de gaten. Denk dat dat inslapen het eerlijkste is.

edit: Heel goed dat je naar de dierenarts gaat :j
Laatst bijgewerkt door Anoli op 02-01-15 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:22

Wachten tot een ziekdier dood gaat vind ik erg sneu.
Snap dat je moeder de beslissingen maakt omdat ze waarschijnlijk de kosten betaald.Maar een dier onnodig laten lijden is wel erg sneu.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:24

Als het die parasiet is en je kiest er voor om niet te behandelen, bespaar je beestje dan alsjeblieft een hoop ellende en laat m' inslapen..

Ook vind ik eigenlijk dat als je je geen twee konijnen kan veroorloven, je er ook niet éentje moet nemen, maar dat ter zijde.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:25

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 02-01-15 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:25

Het is vooral heel sneu omdat het nog weken kan duren en het konijn op den duur de urine zal laten lopen waardoor het zichzelf niet meer schoon vind. Dat kan zelfs zo ver gaan dat het dan de hele dag de eigen urine gaat zitten oplikken. Dat wil je echt niet :n
Dus: of behandelen, of inslapen.
Sterkte bij de dierenarts vanavond.

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:25

Mijn konijn heeft dat ook gehad, parasiet in haar hersenen, na in de couveuse te hebben gelegen een paar dagen en medicatie mocht ze weer mee naar huis. Daar nog weken onder een warmte lamp gelegen en 2 keer daags medicijnen ingespoten.
Na een maand helemaal opgeknapt en kon ze een maand later weer terug naar haar vriendjes.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:26

En dat bedoel ik dus.... er zijn genoeg konijnen die er bovenop komen met een kuur Panacur.. maar dat moet wel zo snel mogelijk gestart worden. Ik zou als ik jou was op Bunnybunch even kijken naar een goede konijnkundige dierenarts.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:28

Ik ga naar de dierenarts omdat ook ik vind dat de DA niets kan zeggen over de telefoon. We gaan er om half 5 heen met haar. Groetjes

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:31

Fijn dat je naar de dierenarts gaat.
Ik hoop dat ie nog wat voor je konijntje kan doen.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:32


Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:41

Maar zo huppelt ze nog vrolijk rond. Ze zat net in haar kooi en ze kwam omhoog maar normaal (vind ik) dan konijnem weer gewoom omlaag moeten komen. Maar flappie (mijn konijntje) viel gewoon achterover! Als ze huppelt is er eigelijk niks te zien aan haar. Is het dan toch niet wat ik denk dat het is?? ;)

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:49

Ik ben bang van wel, mijn konijn heeft dit ook gehad, maar die at niet meer en met zlefstandig drinken viel hij ook om. Hij maakte telkens koprollen. Na 2 weken medicatie en olvarit alsnog laten inslapen, werd helaas niet beter. Die huppelde tussen de bedrijven door ook nog rond :j

Je kunt er maar beter snel bij zijn, goed dat je alsnog gaat. +:)+ en sterkte met je kleine Flappie :(:)

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:05

Gelukkig dat je toch naar de DA gaat! Wel héél raar als je zo aan de telefoon een diagnose krijgt... Zo zonder het dier gezien te hebben kan het net zo goed iets anders zijn met vergelijkbare symptomen... Daarnaast kan je toch niet gewoon zeggen dat een dier toch doodgaat en dat was dan dat??? Wazig!

MarjoleinvdB
Berichten: 191
Geregistreerd: 29-11-12

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:14

De schade die E. cuniculi aan doet is niet te behandelen maar met medicatie kun je wel voorkomen dat het erger wordt en je konijn pijn heeft. Mijne is er ook nog jaren ouder mee geworden en was verder een heel vrolijk dier, ze rende alleen alles in cirkeltjes. We vreemd hoor, zo aan de telefoon. Ik belde mijn dierenarts op en die zei "meteen langskomen". Als het echter zo erg is dat je konijn dood gaat, je dier niet laten lijden en inslapen.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:17

Hier ook parasiet gehad in herens van konijn. Prik gehad en kuur en ze kijkt nu nog scheef en bij veel stress valt ze om maar ze leeft nog steeds en doet het verder goed, dus ze zijn niet meteen voor dood opgeschreven hoor.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 15:45

De da zei wel echt dat ze niet meer te redden was maar ik moet het nog zien. Bedankt!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 16:36

Ik hou jullie op de hoogte! Ik plaats straks een update :) nu duimen dat het meevalt. Ik heb wel besloten dat als medicijnen niet mochten helpen dat ik haar in laat slapen...:( Groetjes! :)