Wat een onzin zeg,.
Ben ik de enige die hamsters heeft en dit belachelijk vind ?
Lijst : http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/dier ... -2014.html
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jessdaniels schreef:Deze lijst is er niet doorheen
Ze zijn wel bezig met het opstellen van een nieuwe lijst. Maar zo erg vind ik het niet, hamsters worden gewoon zo veel slecht gehouden in plastic bakken en kleine kindjes die er in knijpen enzo..
Hippe_Hannes schreef:Ik heb geen verstand van hamsters. Wat is het verschil tussen een Siberische hamster en een goudhamster? Waarom wordt de ene wel toegestaan, en de andere niet?
liedje89 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het geen onzin omdat ik nog nooit iemand ontmoet heb die een hamster had in een andere rol dan een soort kinderspeelgoed, sneu voor het kleine groepje dat wel zijn best doet om een hamster correct te houden maar imo is het welzijn van de meerderheid wel belangrijker.
Maar die lijst is ook nog onder constructie dus kan inderdaad best dat hamsters inmiddels wel onderzocht zijn en er toch nog weer wat versoepeling in komt.
Celiien schreef:Goed lezen voordat je een topic opent

Sababber schreef:Aangepaste voorwaarden zouden voor geen enkel dier slecht zijn.
Dat hamsters als kinderspeelgoed worden gehouden is echt niet meer zo vaak het geval. Veel mensen lezen zich van te voren in. En bij een hobbyfokker hoef je echt niet aan te komen met slechte omstandigheden voor het diertje. Als ze maatregelen zouden nemen om kleine kooien in Nederland te verbieden en die achterlijke loopballen. Dan zou dat al een hele verbetering zijn.
palousa_boy schreef:Maar er zijn ook bepaalde hondenrassen die wegens agressie beter niet gehouden kan woorden zegmaar. (Ja ik weet dat alles van omstandigheden afhangt etc etc)
Dolfijnen mag je schijnbaar gewoon als huisdier hebben, net als zeepaardjes, oerangoetangs en gorilla's.. Die staan immers ook niet op de verboden lijst.