Papegaai erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:37

op dit moment zijn we druk bezig met de voliere. Volgend weekend moet hij af zijn want dan komt er een vriendinnetje voor haar. Hopelijk klikt het en kunnen ze samen genieten van de voliere.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:43

Kunnen twee poppen wel bij elkaar? Ik weet namelijk dat het bij dwergpapegaaien niet kan, althans, vaak niet.

Super actie trouwens!

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:47

Nee hij is helaas nog niet af maar het begint wel op te schieten.
Tussendoor nog druk gehad met allerlei feesten en het is gewoon veel te warm geweest om überhaupt in de zo'n te werken.
Maar nu de meeste feesten weer voorbij zijn en het ook geen 38 graden meer is buiten zijn we weer druk bezig.

Gisteren heb ik de bovenste waterbak "afgemaakt", hier moet alleen nog wat grind in om de boel af te werken, en moet nog kijken of het water aan de goede kant naar beneden gaat ;)
Afbeelding

Vandaag het grootste deel van het dak vastgelegd, op 1 paneel na waar nog wat takken door naar binnen moeten ;) die komt er morgen op denk ik.

De vloer gaan we zandkleurig verven zodat het niet meer zo erg beton is.

Het binnenhok moeten we nog aan gaan beginnen maar dat is niet vreselijk ingewikkeld hoop ik.

Als de twee niet samen gaan dan moeten we op zoek naar een andere.
Maar ik lees ook nog weleens dat het met 3 dan waarschijnlijk weer beter gaat, maar we zullen het zien. Het zou groot genoeg zijn voor 3 papegaaien.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 15:12

Geryon schreef:
Kunnen twee poppen wel bij elkaar? Ik weet namelijk dat het bij dwergpapegaaien niet kan, althans, vaak niet.

Super actie trouwens!


Er is maar weinig geschreven over het koppelen van amazones helaas. Het is dus gewoon een kwestie van proberen. Ze gaan wel tegelijkertijd de voliere in zodat het een nieuw territorium is voor beiden.

En mocht het niet gaan mag ze altijd weer terug naar de huidige eigenaren.

jolandapinky

Berichten: 269
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: rhoon

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:12

het ziet er al mooi uit hoor! hopelijk gaat het koppelen goed, wel fijn dat ze weer terug kan als het niet gaat, succes!

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 00:02

Afbeelding
Inmiddels ook aan het verwarmde binnenhokje begonnen.

soesita

Berichten: 5182
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:17

Jullie zitten ook niet stil! +:)+

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:24

lizy29 schreef:
Geryon schreef:
Kunnen twee poppen wel bij elkaar? Ik weet namelijk dat het bij dwergpapegaaien niet kan, althans, vaak niet.

Super actie trouwens!


Er is maar weinig geschreven over het koppelen van amazones helaas. Het is dus gewoon een kwestie van proberen. Ze gaan wel tegelijkertijd de voliere in zodat het een nieuw territorium is voor beiden.

En mocht het niet gaan mag ze altijd weer terug naar de huidige eigenaren.



Jullie lijken het allemaal prima voor elkaar te hebben.
Ook dat de papegaaien terug kunnen naar de oude eigenaar mocht het geen match zijn.
Wat ik weet is dat amazones gewoon een prettig karakter hebben over het algemeen.
Ben zo benieuwd hoe het er uit gaat zien als het verblijf helemaal klaar is......én bewoond!!

pipo

Berichten: 8227
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:05

Ik zou ze niet samen in de ruimte zetten. Ik zou ze eerst naast elkaar zetten en samen onder toeziend oog van jullie los doen om te zien hoe ze reageren. Als dat goed gaat dan kan je ze samen zetten. Als het niet goed gaat ben je namelijk al snel te laat en kunnen de verwondingen ernstig zijn. Denk aan afgebeten poot ed.
Het nachthok is namelijk strakjes best aan de kleine kant. Genoeg om 2 papegaaien te huisvesten snachts, mits ze elkaar aardig vinden. Maar daar is geen uitwijk mogelijkheid.
In ieder geval succes, ik hoop dat de dames het strakjes kunnen vinden met elkaar.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:57

RaafSmits schreef:
Wat ik weet is dat amazones gewoon een prettig karakter hebben over het algemeen.


Ghahaa, tot je er dingen mee moet gaan doen die ze echt niet willen lol XD Doe dan maar een grijze roodstaart, die bijten ook een stuk minder hard dan een Amazone :')

Maar erg leuk om de vorderingen te volgen!

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:42

Hoppit schreef:
RaafSmits schreef:
Wat ik weet is dat amazones gewoon een prettig karakter hebben over het algemeen.


Ghahaa, tot je er dingen mee moet gaan doen die ze echt niet willen lol XD Doe dan maar een grijze roodstaart, die bijten ook een stuk minder hard dan een Amazone :')

:D :D :D :D
Ik zou er toch geen gif op willen in nemen!!
Heb zelf twee roodstaarten en een amazone gehad maar mevrouw roodstaart heeft me toch meerdere malen willen trakteren op een "neus piercing " :j

Ach, alles met zo een snavel kan je een keer laten "dansen", maar ik denk dat het nu wachten is op de bokkers met parkietachtigen en hún gesnavelde vriendjes en vriendinnetjes....... :j

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:14

Inmiddels is de voorkant van het binnenhok ook dicht *\o/* Afbeelding
Nu alleen de boel aan de binnenkant nog afkitten.

Ook hangt de verwarming er inAfbeelding

En zijn we begonnen met het inrichten van de voliere zelf
Afbeelding

En door dit gat kunnen ze straks naar binnen.
Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:57

Een woord....
wauw

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:37

Zal ik me dan ook maar eens melden?

Wij gaan dit weekend onze amazone naar Frankrijk brengen en ik vind het ontzettend spannend.
Onze Lucky is geen echte 'herplaatser' want ze hoeft helemaal niet weg.
Alleen, toen ik dit topic onder ogen kreeg dacht ik wel hoe geweldig het zou kunnen zijn als het klikt.

Van Lucky weten we eigenlijk niet of het een mannetje of een vrouwtje is, maar omdat ze zo gek is op mijn man hebben we er een 'zij' van gemaakt.
Lucky is tam en kan praten, een heel lief dier. Je hoeft niet bang te zijn voor neuspiercings.

Ik heb alleen het idee dat ze wat eenzaam is bij ons en dit project ziet er zo mooi uit dat we haar een kans gunnen in dit Franse paradijsje.
En als het niet klikt... Dan komt ze gewoon weer terug bij ons.

Afbeelding Afbeelding

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:47

Myca schreef:
Zal ik me dan ook maar eens melden?

Wij gaan dit weekend onze amazone naar Frankrijk brengen en ik vind het ontzettend spannend.
Onze Lucky is geen echte 'herplaatser' want ze hoeft helemaal niet weg.
Alleen, toen ik dit topic onder ogen kreeg dacht ik wel hoe geweldig het zou kunnen zijn als het klikt.

Van Lucky weten we eigenlijk niet of het een mannetje of een vrouwtje is, maar omdat ze zo gek is op mijn man hebben we er een 'zij' van gemaakt.
Lucky is tam en kan praten, een heel lief dier. Je hoeft niet bang te zijn voor neuspiercings.

Ik heb alleen het idee dat ze wat eenzaam is bij ons en dit project ziet er zo mooi uit dat we haar een kans gunnen in dit Franse paradijsje.
En als het niet klikt... Dan komt ze gewoon weer terug bij ons.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]



Wat een leuk beest!!!
Ik hoop dat het echt een match zal zijn, daar in Frankrijk.
Zo te zien krijg ze het daar ook écht goed en kan ze écht leven als een god in Frankrijk!!
Heel veel succes.....ook bij het afscheid.......want ook al doe je het met een goed gevoel, het zal toch altijd dubbel zijn.
Gelukkig kan je je lieveling wél gewoon volgen straks.......dat is dan wel weer fijn.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:06

Ik hoop ook echt dat het gaat klikken tussen onze amazones.

Het ziet er allemaal prachtig uit en een maatje waarmee het klikt is waar we zeker op hopen.
Alleen papegaaien zijn ontzettend eigenwijs, wij kunnen het niet voor ze invullen dus dat zullen we moeten gaan zien.

Het afscheid zal niet leuk zijn, ik hoor haar al helemaal roepen: " Hallo, kusje! Koppiekrauw. Kom maar."
En aan de andere kant. Wie gunt zijn papegaai nou niet zo'n kans?

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:38

Myca schreef:
Ik hoop ook echt dat het gaat klikken tussen onze amazones.

Het ziet er allemaal prachtig uit en een maatje waarmee het klikt is waar we zeker op hopen.
Alleen papegaaien zijn ontzettend eigenwijs, wij kunnen het niet voor ze invullen dus dat zullen we moeten gaan zien.

Het afscheid zal niet leuk zijn, ik hoor haar al helemaal roepen: " Hallo, kusje! Koppiekrauw. Kom maar."
En aan de andere kant. Wie gunt zijn papegaai nou niet zo'n kans?


En als het klikt, en ze inderdaad hier achterblijft zijn jullie natuurlijk altijd welkom :j

We vinden het echt super dat jullie Lucky (en ons) dit gunnen.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:51

We gunnen het jullie zeker hoor!

Achter de Bokt-schermen hebben we elkaar ontmoet en daar hadden we een goed gevoel over.

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:52

Maar jullie kennen mij nog niet }:)

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:01

Nee daar heb je gelijk in.
Nu maar duimen dat je meevalt! :D

soesita

Berichten: 5182
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:37

Wat een leuke papegaai! <3
Ik duim hard dat ze elkaar zien zitten. Dan hebben jullie ineens ook een best excuus om naar Frankrijk op vakantie te gaan. *D

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:08

Wij zullen ook zeker last van 'stille momenten' krijgen als Lucky er niet meer is.
Ze hoeft absoluut niet bij ons weg, maar deze 'once in a lifetime' kans gunnen we haar.

We gaan van het positieve scenario uit en mocht dat niet zo zijn dan blijft gewoon bij ons.

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:13

Wat omzetten gaaf!! Die krijgt daar een prachtig leven!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:01

Inrichting is al super mooi!

pipo

Berichten: 8227
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:23

Ik zou de dames alleen wel buiten het hok kennis laten maken. bv in de woonkamer of desnoods in een slaapkamer of de douche. Als ze gaan hakke is het fijn als e gelijk in de buurt bent.