Papegaai erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:59

Introduceren gaat het beste in een omgeving die voor beide vogels nieuw is....in dit geval lijkt de woonkamer me dan geen goed idee, daar is een van de twee al thuis en dat is haar territorium. Ik zou het best aandurven om de twee samen tegelijk voor het eerst in de volière te doen. Ze kunnen elkaar goed uit de weg, er is ruimte zat. Ze moeten beiden wel goed kunnen vliegen.

Ik weet niet of je er aan gedacht hebt om in de voliere meerdere voederplekken te maken? Anders kun je daar gesteggel over krijgen

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:06

De volière is niet gelijk te openen of de vogels moeten gewiekt worden.
Ik heb al heel veel gaaien bij elkaar gebracht en was van mening dat "men" te voorzichtig was. Maar toen ik een grijsje erbij kreeg, die dus al enige tijd op deze aardbol rondhobbelde.. ging mijn visie op in rook. Tot haar komst had ik echt alles al bij elkaar gezet. Het ging altijd goed. Maar met deze diva (Tico) werd mijn mening aardig bijgesteld. Het kon niet zonder toezicht. En kan dus echt niet. Ik heb van mijn (nog maar 6 gaaien) 2 gaaien die ik zelf gekocht heb, de andere zin afgestaan. Ik heb een bestand gehad van 12 gaaien. helaas wat overleden en een koppel ara's verkocht. Hou je ook rekening met ziektes?? PBFD, Polyoma en chamidya en kds.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 09:24

Gisteren was dan de grote dag. Lucky is gearriveerd en gistermiddag hebben we ze tegelijk in de volière gezet. Ze vonden elkaar in eerste instantie wat eng maar inmiddels zitten ze heerlijk samen in de takken en op de touwen te relaxen. vooralsnog negeren ze elkaar verder maar ook dat is vermoeden wij een kwestie van tijd. Al met al ging de introductie super en hebben we goede hoop dat het zo blijft gaan/verbeterd.

Foto's van gistermiddag.

Wat ben ben jij voor iets?
Afbeelding

Gezellig samen naar de baasjes kijken


Afbeelding

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:46

Dat is fijn.

jolandapinky

Berichten: 269
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: rhoon

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:18

ziet er super uit!

Anoniem

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:38

Wauw! topplek voor jullie vogels!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:49

Vrolijke vogels; dat maakt mij dan ook weer vrolijk. *\o/*

7ofhearts

Berichten: 2778
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:02

Kijk toch eens aan......wat een heerlijke foto's.
Dat ziet er al super uit en kán inderdaad alleen nog beter worden.

Persoonlijk vind ik het wel iets te vol met touwen en takken......maar mogelijk denken jullie daar ook zo over als de boel schoon gemaakt moet worden.
Zeker als de vogels hun favoriete plekje gevonden hebben kán daar een enorme mestberg ontstaan.
Maar dat is bijzaak, persoonlijk en daar komen jullie zélf wel achter.

Het ziet er gewoon geweldig mooi, gezellig en goed uit.
Voor alle partijen genieten!!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:07

We gaan er straks eens in de zoveel tijd met een tuinslang en een schrobber doorheen. Het water loopt gewoon weg in een put dus dat is geen probleem.

Het hangt nu in het midden vrij vol ja maar daarnaast is genoeg leeg.. En ik heb liever dat ze de speeltjes slopen dan dat ze aan elkaar gaan beginnen ;)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:24

Wat een leuk project! En wat leuk dat jullie via Bokt zo een maatje hebben gevonden :-)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:59

Van te voren wisten we echt niet wat we moesten verwachten van Lucky en Birdy bij elkaar, maar het ging heel goed. Lucky is 10 jaar bij ons geweest, in die tijd heeft ze nooit een andere gaai gezien in levende lijve.
Grappig om te horen dat ze allebei een compleet ander talenpakket machtig zijn, zoiets als een Limburger en een Fries.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:18

Myca schreef:
Grappig om te horen dat ze allebei een compleet ander talenpakket machtig zijn, zoiets als een Limburger en een Fries.


Haha, zolang ze maar allebei papegaais kunnen... :')

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:58

Dat ziet er superrelaxt uit! Fijn dat het tot nu toe goed lijkt te gaan en de inhoud vind ik niet te vol hoor, meeste gaaien zijn meer klimmers dan vliegers en wat weghalen kan altijd nog...af en toe wat verse wilg erin? Al weet ik niet of die groeien bij jullie? Nog een vraag: is het gaas wel papegaaiproef? Het ziet er niet echt stevig uit en wat is het groene spul? Ben je niet bang dat ze eraan gaan knagen?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:38

Het zijn voliere panelen die ook geschikt zouden moeten zijn voor middelgrote papegaaien, we zullen het zien.
Er zijn ook genoeg andere dingen om te slopen.

Wilg hebben we zelf niet zo veel staan want dat vinden de paarden ook lekker, maar kan het wel ergens anders vandaan halen dus dat moet wel goed komen.
Nu zit er hout in dat van onze notenboom komt, daar zaten wat dode takken in.
Verder nog wat kastanje hout, dat hier ook volop te vinden is (net als eiken maar dat gebruiken we uiteraard niet).

Binnenkort krijgen ze ook wat mais dat ze eventueel kunnen slopen en eten en we laten een paar takken van de druivenstruik naar binnen groeien.

Ze hebben gisteravond binnen geslapen, al hadden ze wel wat aanmoediging nodig om ze erin te krijgen.
Vervolgens vanochtend weer om ze eruit te krijgen }:0 lucky was wel te lokken met een trosje druiven maar Birdy zit nog lekker binnen.

7ofhearts

Berichten: 2778
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:58

Het is natuurlijk flink wennen allemaal.
Maar toch al heel mooi dat ze fijn sámen geslapen hebben zónder elkaar het leven zuur te maken.
Dat is zo een winst!!!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:44

Het gaat me meer om wat ze binnen kunnen krijgen als ze aan de tralies knagen, een stukje plastic of metaal kan al heel schadelijke gevolgen hebben. Hier is het zo dat als ze door hebben dat iets stuk kan het ook stuk gaat, ongeacht of ik het gevaarlijk of zonde van m'n spullen vind.
Houd het gewoon in de gaten en controleer de panelen regelmatig op beschadigingen...
Was Birdy de 'nieuwe' aanwinst? Het kan zijn dat ze zich na een lang kooiverblijf wat onveilig voelt buiten in de open ruimte. Het kan helpen in de volière een stukje af te schermen met plankjes en een stok zodat ze zich kan terugtrekken, hier slapen die van mij hoog en droog en uit het zicht (ze zitten altijd los binnen), de een tegen de muur op haar kooi, de andere in een kartonnen doos op de keukenkast

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:12

Hoe gaat het nu met de papegaaien?
Groeien ze een beetje naar elkaar toe?

Pallatin, Lucky was de nieuwe aanwinst.
Lucky heeft bij ons bijna nooit in een kooi gezeten, alleen als ze mee ging op vakantie.
Ze had wel een kooi, maar die was open. Ze kon door het huis vliegen/klimmen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:14

Naar wat ik kan inschatten gaat het goed met ze, het leeft nog wel een beetje langs elkaar heen maar lucky is ook wat activer dan Birdy dus dat zal nog wel komen.

Ik heb wel elke avond even een onderonsje met ze, de ene op de ene schouder en de andere op de andere schouder en dan komen alle avonturen van de hele dag eruit :D

Pallatin, ze kunnen ook het binnenhok in als ze ff rust willen maar tot nu toe zitten ze gewoon op hun "eigen" tak of touw en doen ze hun ding.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:27

Op iedere schouder een papegaai.
The Parrot Whisperer. +:)+

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:27

Maar alleen tegen de avond, gewoon overdag doen ze het niet.. Rare beesten :P

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:28

Ze willen je niet van je werk afhouden denk ik. :D

7ofhearts

Berichten: 2778
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Papegaai erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:27

Of overdag ben je gewoon niet goed genoeg........dan zijn er zoveel dingen véél interessanter dan een beetje suf chillen met de baas.......

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 18:29

RaafSmits schreef:
Of overdag ben je gewoon niet goed genoeg........dan zijn er zoveel dingen véél interessanter dan een beetje suf chillen met de baas.......


Gelukkig was dat ook het doel. Dat ze zichzelf gewoon kunnen vermaken. :j

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:20

palousa_boy schreef:
Naar wat ik kan inschatten gaat het goed met ze, het leeft nog wel een beetje langs elkaar heen maar lucky is ook wat activer dan Birdy dus dat zal nog wel komen.

Ik heb wel elke avond even een onderonsje met ze, de ene op de ene schouder en de andere op de andere schouder en dan komen alle avonturen van de hele dag eruit :D

Pallatin, ze kunnen ook het binnenhok in als ze ff rust willen maar tot nu toe zitten ze gewoon op hun "eigen" tak of touw en doen ze hun ding.

Helemaal prima dan toch? :j

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:29

Ik vind de voliere hartstikke mooi geworden , een geweldig Project weer. Wat leuk dat het goed gaat tussen de beide papagaaien, toppie :j