Konijn vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Konijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 15:07

Hoi iedereen,

Ik heb drie konijnen en heb al jarenlnag konijnen (en werk in een konijnenopvang in Ede) en heb het er altijd reuze naar mijn zin! ik heb (het was achteraf een foutje) drie konijnen waarvan een alleen zit. We hebben de ren opgedeeld met gaas ertussen. Mn ene mannetje en vrouwtje doen soms een beetje lelijk tegen elkaar. Nu hebben we er een schot tussen gezet zodat het konijn wat alleen zit en de andere twee niet kunnen vechten of elkaar irriteren. Nu doen die twee (het koppel) het opeens heel goed met elkaar en ze zijn heel lief, zou het nou helpen met dat schot of is het waarschijnlijk alleen de eerste dagen zo?

Alvast bedankt!

Ps: het ene voedstretje zit alleen omdat ze anders gaat vechten met het ander voedstertje..

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Konijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:50

Ik zou het zo laten en bij de overige voedster nog een gecastreerd mannetje zetten :).

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Konijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:06

Dat ga ik ook zeker doen als het nu goed blijft gaan hoor! Ik geloof dat ze nu ongeveer 1,80 bij 1,80 hebben en het kleine alleen zittende voedstertje 140 bij 180 heeft. Mn moeder wou het eerst aankijken dat we niet straks TOCh met dat mannetje zitten en hij dan weer 'gek' en boos wordt.

Dankje!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Konijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:19

Ik verwacht bijna wel dat het goed zal gaan! :)
Een voedster met gecastreerd mannetje gaat het beste samen. En zo te horen lijkt het ook alsof de klik er gewoon is, dan zit het vaak wel goed.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Konijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 19:02

Ja ze zitten al sinds begin april samen. Maar de laatste tijd deed het mannetje zo gemeen tegen zijn vrouwtje en bovendien gingen de twee voedsters ruzzie maken..