Bedoeling was dat zij tezamen met 2 andere voedsters in een megahok met ren zou komen te zitten op stal (eigen terrein, geen pensionstal/manege).
Overleg gehad met de zaak waar ik haar gekocht had, was geen probleem, kon samen etc. Zeker? Ja zeker.
In begin ging dit goed, ze werd niet aangevallen etc, andere voedsters waren nieuwsgierig maar niet gemeen.
Na een week merkte ik al verschil, ze werd mager, lusteloos etc. Direct naar dierenarts gereden, naast ondervoed en uitgedroogd had ze ook schurft in haar oortje.
Alles laten behandelen, medicatie, etc. Kooi gekocht, mee naar huis genomen om aan te sterken.
Ze werd weer lief, knuffelig, etc. Ze bleef beetje klein, dus besloten langer thuis te houden.
Nieuwe kooi gekocht (3 etages) en lekker thuis.
Echter.. We zijn nu een klein half jaartje verder.. En ze is uitgegroeid tot een mooi volwassen konijntje.
Maar niet meer knuffelig, (logisch, is een konijn, geen teddybeer) je mag haar enkel in de kooi benaderen,
buiten de kooi is ze bang.
Ik loop nu tegen zoveel dingen op.. Ze was niet bedoeld voor binnen.. Ze zit alleen.. We zijn weinig thuis dus ze loopt minder los dan ik wil (en dat vind ze zelf ook).. Tweede konijn is geen optie ivm ruimte en tijd gebrek.. etc.
Nu terug naar stal durf ik niet. 3 volwassen voedsters bij elkaar.. Ik ben bang dat er oorlog uitbreekt.
En het is nu te koud.
Kortom, het liefst een ander fijn plekje voor haar, waar wél de aandacht, tijd en ruimte is.
Maar hoe vind je dat? Marktplaats staat bomvol..
Ik heb zoveel spijt dat ik haar gekocht heb, en voel me zo schuldig hoe ze erbij zit. Natuurlijk, grote kooi, elke dag wel ff los, goed voer, groenten, etc..
Maar geen maatje.. En alsnog wel 20 uur per dag in een kooi..
Pffff help?
Wat is wijsheid? Asiel kan ik niet over mn hart verkrijgen en loslaten in het wild al helemaal niet..