Kat aan de schijt, hele huis verdorven!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Kat aan de schijt, hele huis verdorven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:00

Hoi!
Mijn vriend woont nu sinds een tijdje op zichzelf. Jaaaaaaaaaaren met katten geleefd en nu alleen, dus was heel eenzaam en stil. Hij wilde toch wel een katje. Zo gezegd, zo gedaan en 2 hele leuke katjes via marktplaats opgehaald. Wen broer en zus, 7 maanden oud. Kregen alle spullen voor die katten erbij + een kattenbak met luchtfilter. Volgens de vorige baasjes rook je de kattenbak alleen als ze net geweest waren.
Nu is een van de katten behoorlijk aan de schijt. Hij stinkt enorm, en het hele huis gaat er onwijs van stinken. Kattenbak staat in de gang en de gang is bij hem het midden van de woning, dus echt het hele huis stinkt. Ik heb al gezegd de kattenbak in een andere kamer neer te zetten waar het raam boven de deur naar balkon open kan. Al is het maar voor tijdelijk totdat hij niet meer aan de schijt is.

Nu ben ik zelf opgegroeid met honden, dus ik heb weinig verstand van katten. Het zijn een poes en een kater van 7 maanden. Allebei geholpen en goed opgevoed. Bijten/krabben je niet, wel lekker speels, slopen geen meubels maar gebruiken netjes de krabpalen, kortom, het zijn geweldig leuke katten!
Weet iemand waar het vandaan kan komen dat hij zo enorm aan de schijt is? Zo zie je hem niet gaan, en zo gaat hij rustig 3x in 30 min op de kattenbak om te poepen.. Kan het door de verandering van de huizen en baasjes komen?
Hij krijgt voorlopig nog het voer dat hij voorheen ook kreeg dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb 0,0% verstand van katten, behalve dat ik nu al gek ben op die twee beestjes, en dat ze onwijs kunnen stinken..!

Alvast bedankt!

Heike
Mede-oprichtster

Re: Kat aan de schijt, hele huis verdorven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:01

Misschien de stress van het verhuizen. Geef je hetzelfde voer?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:03

Wat eten ze en van welk merk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:04

Misschien tijd voor een bezoekje aan de da?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:05

Er is in de dierenspeciaalzaak speciaal voer te koop, ziet er niet uit, bevroren rondjes die je laat ontdooien en die zorgen voor rustige darmen, vandaar uit weer voorzichtig opbouwen en zorgen voor goed voer.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:08

Ja staat in de OP. Ze krijgen hetzelfde voer als voorheen omdat we heel veel van de vorige eigenaren mee gekregen hebben. (Oa ook voer). Stress van het verhuizen dacht ik idd ook al aan.

Ze krijgen voer uit de supermarkt. Een witte zak, volgens mij heet dat Perfect. Ik woon niet bij mijn vriend thuis dus ik kan nu ook niet kijken wat ze precies krijgen.
Ik ken het merk in elk geval wel, aangezien ik het zelf op m'n werk ook verkoop.

Joolien, DA vind ik wat vroeg. Ze zijn er net 2 dagen, dus als het door de verhuizing komt ga je voor jan l*l. Zolang hij goed eet en drinkt.. Is het over een paar dagen nog zo zeg ik ook van zoek de DA eens op!

Bigone, ik zou het tegen mijn vriend zeggen! Bedankt! Kan dit gewoon bij de dierenwinkel?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:11

Als ze er pas twee dagen zijn, denk ik ook dat het stress is. Gewoon even afwachten of het snel minder wordt.

Gaf mijn kat altijd gekookte kip met rijst als hij diarree had.
Laatst bijgewerkt door Heike op 29-12-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:11

Ik denk ook stress.
Zou het even aanzien en wat vaker de bak verschonen.

En zorgen dat er een dikke laag korrels in ligt, zodat de kat zijn hoopje goed kan afdekken!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:12

Weet je hoe snel een kitten uitdroogt door diarree? Hup naar de DA ermee!
Dit kan van alles zijn. Ook wormen e.d. Je kunt beter 3x te vaak gaan dan 1x te weinig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:12

Ze zijn 7 maanden...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:16

Het is niet echt diarree. Hij poept gewoon heel veel en het stinkt heel erg. De eerste dag was het diarree. Nu is het wel vast (iet wat dunner maar vast). Hij drinkt en eet goed, is druk, levendig en speels. Rent als een gek zijn zusje achterna om te spelen, en bij uitdroging heb je een suf dier in je huis. Met puppy's ook, die rennen en spelen dan echt niet meer zoals hij nu wel doet.

Van de dikke laag korrels zou ik ook eens tegen hem zeggen! Dat is misschien wel een goede tip. Ook tegen de lucht.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:17

Mijn kittens waren ook aan de diaree toen ze hier een halve dag waren kregen ook zelfde voer.....

dat moest opgelost worden door medicatie 2kuren achter elkaar zelfs die hadden een virus opgelopen.

Het hele huis stonk en je kan er niets aan doen die geur krijg je dus niet weg, enkel goed na ieder wc bezoekje er gelijk uitscheppen, en goed in de gaten houden of er verder geen ongelukjes gebeuren onder de bank bijvoorbeeld.

Da bellen voor info kan trouwens nooit kwaad en kost niets!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:19

hebben jullie trouwens de eigenaar al gebeld of hij het eerder ook al had? Straks heb je zieke kittens meegekregen?

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:21

Isaboy schreef:
Mijn kittens waren ook aan de diaree toen ze hier een halve dag waren kregen ook zelfde voer.....

dat moest opgelost worden door medicatie 2kuren achter elkaar zelfs die hadden een virus opgelopen.

Het hele huis stonk en je kan er niets aan doen die geur krijg je dus niet weg, enkel goed na ieder wc bezoekje er gelijk uitscheppen, en goed in de gaten houden of er verder geen ongelukjes gebeuren onder de bank bijvoorbeeld.

Da bellen voor info kan trouwens nooit kwaad en kost niets!

Succes

Dat bedoel ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:24

Heike schreef:
Als ze er pas twee dagen zijn, denk ik ook dat het stress is. Gewoon even afwachten of het snel minder wordt.

Gaf mijn kat altijd gekookte kip met rijst als hij diarree had.

Het is geen diarree, maar ook niet echt vaste poep.
Geef je dan wel alles gekookt en gebakken etc? Dan valt dat natuurlijk te proberen

Jolien, nee dat niet. Maar bij ons blijft de lucht echt hangen en toen we daar binnen kwamen rook je helemaal niets. Maar hij kan natuurlijk even mailen of bellen! :j

Wel 2 pastoortjes mee gekregen waarin staat dat ze kern gezond zijn.

Ik zou vragen of hij kan kijken of hij een DA kan bellen, om te vragen om advies. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:25

Nou zijn pastoortjes niet altijd te vertrouwen, hoor ;)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:27

Kip doe je koken evenals de rijst goed aflaten koelen! en geven kregen die van mij ook.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:31

Haha ik bedoel paspoortjes!

Kip koken? Hoelang laat je dit koken als ik vragen mag? (Nog nooit van kip koken gehoord namelijk haha)
En na hoe lang moet je hier dan verschil in merken met zijn poep?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:33

eens ontwormen.
door stress kunnen wormen een opstoot krijgen en daardoor kan de slappere stoelgang komen.

anders eens dagje laten vasten en daarna beetje bij beetje terug opbouwen(wel laten drinken natuurlijk),zoiets kan ook wonderen doen.

een kat van 7m gaat heus niet uitdrogen in enkele dagen door wat plattere mest hoor,ze zijn geen 8 weken meer....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:35

Als diarree langer aanhoudt dan 3 dagen, is het de moeite waard om naar de DA te gaan. Maar ze kunnen best aan de stressrace zijn. Goed wat natvoer bijvoeren, al is het maar tijdelijk. Natuurlijk kunnen ze een klein virusje oplopen. Stress verlaagd de weerstand. Maar de regel die ik heb geleerd, langer dan 3 dagen aan de dunne is een bezoek aan de DA waard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:36

Zou niks veranderen in het voer, dat is de oorzaak niet.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:39

Kip heb ik altijd gekookt op gevoel zoals je voor je zelf ook de kip zou koken zo ook voor de katten, zelfde met de rijst

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:47

We hebben wel ontwormings spullen (pilletjes volgens mij toch?) mee gekregen. Alleen denk ik niet dat het verstandig is om alles te gaan proberen nu. Ik heb mijn vriend nu gewezen op de kip met rijst, en zou hem ook wijzen op het ontwormen. Want dat vind ik toch ook wel een hele goede.

Ik maak me niet zo'n zorgen om uitdroging. Zolang hij goed eet, drinkt, speelt en levendig is, denk ik dat dat nog niet zo aan de orde is. Het is vooral de extreme lucht, en tuurlijk vind ik de gezondheid van de kat 100% belangrijker dan de lucht. Maar ik zie nog geen reden om ons daar grote zorgen over te maken. Dus het ontwormen en de kip met rijst is het eerste wat we gaan doen. En eens vragen hoe het bij zijn vorige baasjes ging. En een belletje DA kan ook geen kwaad.

Kan iemand mij nog vertellen hoe lang je de kip dan moet koken? Want daar heb ik nog nooit van gehoord. Wij bakken kip altijd dus ik zou niet weten hoe lang kip moet koken?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:51

Kip kook je tot het gaar is. Rauw is het roze, gaar is het wit. Een filetje kun je best 10 minuten koken. Dan haal je het er uit, snij je het even doormidden en kijk je op het dikste deel of het ook gaar is (helemaal wit dus) en dat laat je afkoelen, in stukken scheuren en serveren met wat rijst en wat (afgekoeld) kookwater. Tenminste, zo doe ik het wel eens voor mijn hond, maar voor katten zal het wel hetzelfde gaan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:54

Oké top bedankt! Dan weet ik in elk geval dat het goed gaat!