Iemand een idee? Konijn gesteriliseerd maar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neantje

Iemand een idee? Konijn gesteriliseerd maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 13:10

... bouwt wel nestjes.

Bugs is nu 3 1/2 jaar en in 2012 gesteriliseerd. Het is een dame met veel karakter! Ze daagt graag uit en kijkt altijd even waar de grens ligt :o

Maar.. Ondanks de sterilisatie is ze toch regelmatig haren aan het trekken uit haar vacht. Ze heeft dan haar hele mond vol, zo vol dat ze het er zelf niet meer uit kan krijgen! ;(

Heeft iemand hier misschien een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

kaylee

Re: Iemand een idee? Konijn gesteriliseerd maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:14

Ik denk dan dat ze schijnzwanger is. Hebben die van mij ook altijd in de lente. Ik laat het gewoon zitten tot ze er niet meer naar om kijkt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:15

Dit zal best schijnzwanger kunnen zijn.

Mijn konijn heb dit ook nog na dat ze geholpen is zo af en toe. Denk dat dat best kan blijven ondanks dat ze geholpen is.

Vaak is dit na een kleine periode weer weg, zou me er niet te druk om maken zolang ze geen wonden maakt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:19

Even terug gerekend is ze gesteriliseerd op een leeftijd van 6 maanden. Dat zou niet te laat moeten zijn ivm gedrag wat er dan al in zit. Ik heb er zelf nog nooit eerder van gehoord bij een geholpen konijn. Mijn konijn was wel altijd veel bezig met het stro goed te leggen, maar haren plukken deed ze nooit. Zij is op 2 jarige leeftijd geholpen dus al wat later.

Kan het verveling zijn? Zit ze samen met een konijnenvriendje? Hok groot genoeg om haar de ruimte tot beweging te geven?

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:13

Ze heeft een vriendje en genoeg ruimte om lekker gek te doen :)
Ook doen we geregeld denkspelletjes (honden denk spellen).

Opzich maar ik me qua gezondheid niet heel erg zorgen over Bugs maar wel dat ze zelf de haren die ze uit dr vacht trekt niet meer uit dr mond kan krijgen. Doet ze dit savonds als ik naar bed ben. kan ze dus een hele nacht niks eten of drinken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:27

Kijk anders ook eens naar de huid op haar rug en waar ze het doet of er geen schilfers zitten ?