Onze nada van inmiddels 10 is bij de dierenarts geweest. Ze heeft een foto onderzoek op artrose en een bloed onderzoek gehad. Hieruit kwam dus Artrose in de heupen. (minimaal en nog afkloppen geen last van) We hebben dit laten doen na het afvallen in haar flanken. Er is daar op die plek geen bloed afgenomen, dit is in de nek geweest en daar blijft ze wel vanaf... Vlak onder haar kop aan de rechterkant waar ze wel bij zou kunnen.
Nu is dat verder goed gelopen en heeft ze er geen last van. Maar nu sinds zij daar geweest is heeft zij op 1 achterpoot een gedeelte die zij blijft likken. Alle katten zijn nagekeken er zijn geen vlooien of dergelijke.
Zou het kunnen dat Nada een allergische reactie heeft op de handschoenen die de dierenarts gebruikt hebt met het onderzoek? Het is nu een beetje een plakkerige wond door al het likken is zij ook haar haartjes daar kwijt. Nu blijft ze er wel weer van af sinds paar dagen.
De dierenarts had nog nooit gehoord dat een kat allergische reactie kreeg na een onderzoek, maar vraag het me toch af of iemand dit al eens gehad heeft.
De wond is ingesmeerd overigens met een zalf aangeraden door de dierenarts, sindsdien likt ze er niet meer aan.
Had het al erbij gezet, maar ze hebben daar geen bloed afgenomen. Haar vacht was normaal toen ze thuis kwam, erna begon ze met likken. Het bloed is afgenomen in haar nek aan de rechterkant.
Heeft ze dit wel eens vaker gedaan? Misschien stress van het onderzoek? Waardoor ze is gaan likken, plek raakte daardoor geïrriteerd waardoor ze nog meer gaat likken en er zo een wond ontstaat.
Dit heeft ze nog nooit gedaan in alle 10 haar jaren...
De plek is en was zeg maar niet rood. Het was alsof je gewoon een soort schaafwond hebt. Het gaat inmiddels wel wat beter en ze blijft er vanaf. Alleen vind ik het raar en toevallig dat ze alleen 1 been likt (links achter) en daar is ze ook aan onderzocht en foto's aan de hele achterkant. Artrose heeft ze in haar heupen en heiligbotje. Als ik zelf dan denk dan denk ik direct aan misschien allergie van de handschoenen..maar dan had ze het ook aan de andere kant moeten doen.
Dit kan dus best stress geweest zijn? Het is wel een stress katje...Ze heeft in 10 jaar al heel veel tijd doorgebracht bij de dierenarts.
Van stress kunnen ze ook overmatig gaan likken. Dus het kan. Maar misschien is het ook wel een reactie op de pijn in haar heupen en dat dat haar pijnlijkste poot is? Met het maken van foto's moeten de poten in een bepaalde houding gefixeerd worden. Dit zou naderhand pijn kunnen opleveren aangezien ik vermoed dat ze er al pijn aan had. Een contactallergie kan wel, maar het lijkt mij persoonlijk wat onwaarschijnlijk. Tja het blijft natuurlijk gissen. Hopelijk geneest het wondje snel.
Ze hebben ervoor eerst onderzocht of ze pijn had, hier reageerde ze nergens op... Erna hebben ze nog eens gekeken. Ze loopt normaal, we mogen eraan zitten zonder problemen en alles. Het enige waarom we dachten dat er wat was was omdat ze dus afviel in haar flanken.
Ik vermoed dan toch stress... Ze blijft er nu vanaf sinds de zalf erop zit dus hopelijk is het ook snel weer over. Het is gelukkig niet rood geweest of gaan bloeden.
Catnip
Geplaatst: 29-12-14 13:08
Ik denk dat de meest waarschijnlijke optie is dat ze pijn heeft aan de poot waar ze aan likt.
Maar goed, hoe komt het dat ze er nu ineens pijn aan heeft. Misschien heeft ze zich pijn gedaan doordat ze angstig was bij de DA? (Tegenstribbelen, zich pijn gedaan in het reismandje) Of ze is op een bepaald manier opgepakt, of in/uit het mandje gezet, waardoor ze zich pijn gedaan heeft.
Ik neem aan dat de poes onder narcose rontgenfoto's heeft gehad, en dat je daar niet bij was? Helaas zou jouw poes de eerste niet zijn die een blessure oploopt na te hardhandig verplaatst/in de goede positie gelegd te zijn in zulke situaties.
Zeker bij een oudere kat is het lichaam broos, en is zoiets snel gebeurd.
Ik heb zelf nada uit en in het mandje gedaan, de dierenarts word anders volledig opengehaald . Dit door dus alle bezoeken in alle jaren al aan de dierenarts. Ze heeft altijd al wat dingen gehad zeg maar.
De poes is onder narcose geweest ook hier door, dit om de stress tegen te gaan ivm de foto's en het bloedonderzoek. Anders zouden die waardes door stress ook volledig anders zijn.
De narcose zelf die toegediend werd ben ik niet bij geweest. Ik heb haar gebracht, uit mandje gehaald en weggegaan en later opgehaald.
We mochten na de onderzoeken wel gewoon aan haar poten zitten zeg maar. Ze loopt er verder wel gewoon op en springt ook gewoon op bed en op de bank.
Mioux
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-15 16:24
Toch even een update met foto's. Ze leek er even af te blijven weer, alleen lijkt het nu weer te beginnen...
Het is ietswat onduidelijk de foto maar voor t idee, alleen is mijn vraag nu naar mensen met katten/dieren met artrose in de benen en heupen of dit iets is wat er bij vaker voorkomt.
Het is ook maar alleen de linker achter binnen kant van haar been dat ze dit doet/kaal is.
Even in link gezet ivm dat misschien mensen het niet fijn vinden om te zien, al valt het gelukkig nog mee.