Schijndracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Schijndracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 02:43

Onze teef is gisteren schijndrachtig geworden, dat doet ze normaal nooit. Opzich geen probleem, ware het niet dat ze de slaapplek van onze andere hond als "nest" heeft uitgeroepen: een deken onder de trap in de gang
Als wij weg zijn heeft ze normaal gesproken geen toegang tot de gang, wel tot de rest van het huis. De andere hond slaapt in de gang.
Gisteravond heb ik haar gewoon naar de woonkamer gebracht en de andere hond in de gang. Toen begon ze echter hartverscheurend te huilen.
Voor vannacht heb ik ze dus maar samen in de gang gedaan, maar in principe wil ik dat niet als ik er niet ben (ivm waken). De honden omwisselen (dus haar in de gang en de ander in het woonhuis is geen optie.

Mijn opties denk ik:

1. Deken opruimen zodat "nest" weg is
2. "Nest" verplaatsen door knuffels in de mand te leggen acceptert ze niet, ze brengt ze terug
3. Haar weghalen uit de gang en laten huilen.

Wat is verstandig?

Bhodi

Re: Schijndracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 05:49

Pfoe lastig!
In ieder geval het nest gedrag voorkomen.
Wat betreft dat huilen, misschien even doorzetten en het negeren, mocht t echt erg worden, kun je haar alsnog in de hal laten :)
Verder wens ik je succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 08:50

Vannacht kleine ontwikkeling gehad. Ik hoorde ineens gesnauw op de gang, sdus ben even bij ze gaan kijken. De reu had toen de plek van het "nest" (zijn eigen plek dus" teruggenomen en sumiko stond er naast te snauwen. Toen ik de gangdeur open deed kwam ze langs me heen de kamer en serre in.
In heb toen de dekens inclusief speeltjes opgepakt en weggelegd boven. Daarna heeft ze nog een paar tellen staan piepen en is toen weer op haar eigen plekje in slaap gevallen. Even kijken wat vandaag brengt, ik las al flink afleiden dus de sneeuw komt op het goede moment voor haar, haha.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:28

Ik heb zelf geen teef maar wel veel mensen met intacte teven in mijn omgeving en wat ik eigenlijk altijd hoor wanneer de dames loops geweest zijn is dat men veel met ze onderneemt, veel bewegen, hersenwerk, dat soort dingen, zodat ze het "mutserige" er uit lopen. Flink afleiden dus inderdaad :)

Lekker de sneeuw in klinkt als een plan! Alhoewel, dan hoop ik dat jij betere sneeuw hebt dan ik hier, want hier is het vieze natte drab waar we helemaal niet blij van worden :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 12:15

Hier ligt een dik pak echte sneeuw!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:29

Ze worden na elke loopsheid schijndrachtig, alleen merk je het nu dus jammer genoeg. Flink wat ondernemen en je zou eventueel naar puur schijndracht (geloof ik) kunnen kijken. Ik pakte de knuffels af en de dingen waar ze een nest mee wilde maken en ging flink wandelen/hersenwerken enzovoorts. Maar het is jammer genoeg even uitzingen.

Hopelijk is het snel over!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 12:43

Je hebt gelijk, ik heb het idd niet zo goed uitgedrukt :) we hebben het nu voor het eerst echt aan haar gemerkt. Het hele extreme van gisteren lijkt idd weg nu knuffels en dekens weg zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:50

Was ook meer algemeen bedoeld. ;) Gelukkig maar! Hopen dat het zo doorzet! En eigenlijk willen we foto's van jouw honden in de sneeuw!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 15:49

Ik zal straks eens kijken. Vanochtend sneeuwde het hier nog zo hard dat we een korte wandeling hebben gedaan, maar nu dwarrelt het alleen nog dus eens zien of we nu een paar foto's kunnen maken :D

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:04

Belangrijk is om alles waarmee ze een nest kan maken weg te halen. Ook de knuffels want daar kunnen ze over gaan 'moederen'.
Verder zoals al gezegd is afleiden, afleiden en nog eens afleiden.
Succes ermee want een schijndrachtige teef kan zichzelf heel zielig vinden :D