hondenomheining langs stroomdraad?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

hondenomheining langs stroomdraad?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 12:11

Omdat onze Friese Stabij nogal eens van het erf loopt als er een leuke hond voorbij komt hebben we onlangs een hondenomheining van PetSafe aangeschaft. We moeten de hele boel nog aanleggen, maar bekijken eerst even hoe we dat het beste kunnen doen.
Op internet hebben we gelezen dat de draad van de PetSafe niet langs een elektrische kabel gelegd kan worden. Kan het dan wel langs een stroomdraad van de paardenomheining? Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze hond als pup:
Afbeelding

dierenfan

Re: hondenomheining langs stroomdraad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:56

zelf zou ik een draadloze genomen hebben maar daar heb je vast niets meer aan? (kan vast niet meer ruilen? Is veel handiger uiteindelijk zeker als de draad opeens stuk gaat).

Geen idee of het langs stroom e.d. kan verder. Hier ligt die van onze kat wel langs andere stroomkabels af en toe maar dat systeem werkt toch goed. Wel heb ik het grotendeels in pvc buizen gedaan en dan onder de grond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:50

Ik zou voor honden niet op een draadloze vertrouwen. Kan teveel mee misgaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 06:46

Kuggur schreef:
Ik zou voor honden niet op een draadloze vertrouwen. Kan teveel mee misgaan.

Vertel ik ben benieuwd. Ik heb er totaal geen ervaring mee maar had voor mezelf bedacht dat het op een groot terrein vast en zeker veel fijner werkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 07:50

Je zult moeten meten hoever de elektronische puls gaat en houd rekening met met vochtig weer.

Dat is best nog ver...kun je de stroomdraad niet gewoon doortrekken,dat vinden ze ook niet grappig :P
Heb je die hele pet-safe niet nodig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:01

Ik heb ook mijn paardenstroom gewoon door getrokken in onze tuin (en ook over de vijver tegen reigers) en dat werkt prima, maar we hebben wel een hondenstroom op de paardenwei staan :Y) dus geen enorme optater.
Bij de stukken zonder stroom hebben we gewoon grof kippengaas staan.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 10:43

Bedankt voor het meedenken!
Het probleem is dat hij precies weet hoe hij onder de stroomdraad door kan komen zonder een schok te krijgen. De onderste draad van de paarden zit behoorlijk laag, maar met een flinke vaart en koppie naar beneden ontloopt hij de schok. :P We hebben deels een degelijk hekwerk als omheining waar hij niet door kan. Hier willen we de draad van de petsafe doorheen vlechten. Langs dit hek loopt dus ook de schrikdraad van de paarden, vandaar de vraag.
De buren aan beide kanten hebben ook zo'n petsafe-systeem en goede ervaringen, daarom hebben wij daar ook voor gekozen. Sowieso leggen we eerst alles uit boven de grond om te testen of het werkt.
Hopelijk kan hij daarna gewoon buiten spelen zonder dat ik hem 3 keer op een dag moet zoeken. :D