Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gabyfedde schreef:En koop iig niet via Marktplaats. Er wordt veel broodfok verkocht via die site, aparte kleuren (kleurfouten vaak) en andere kenmerken die bij goede fokkers (erkende fokkers bestaan niet, wel fokkers die fokken volgens de eisen van de rasvereniging -helaas nog steeds geen garantie-) ongewenst zijn worden op marktplaats verkocht als speciaal/bijzonder/zeldzaam.
troi schreef:Ik zou simpelweg alle fokkers in de buurt een mail sturen dat mocht er komend jaar zo'n pup geboren worden jij interesse hebt.
Ik weet niet wat normaal is binnen die rasclub maar ik weet dat bij sommige andere rassen in het verleden in elk geval 'foutjes' afgemaakt werden. Deels omdat ze die niet kwijt konden en deels om hun goede naam te beschermen. Als jij nu al aangeeft dat je interesse hebt weten de fokkers in elk geval dat ze zo'n pup kunnen plaatsen en voorkom je misschien andere zaken.
soms zit er gewoon iets anders tussen, wil toch niet zeggen dat de hond dan niet gezond is? Heb hier zelf ook een hondje met de "verkeerde" kleur keurig met papieren en dergelijke en zo gezond als een vis
Kuggur schreef:dierenfan schreef:fokkers die foutjes af maken in de zin van verkeerde kleur of vacht o.i.d. vind ik geen goede fokkers.
Grappig ik vind juist mensen die hun fokproducten selecteren op grond van vacht, kleur en dergelijke oppervlakkige kenmerken slechte fokkers.