wooly malamute

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

wooly malamute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 11:48

Een goede kennis van mij is op zoek naar een wooly malamute pup. Nu weten wij dat wooly s (langharen) eigenlijk fokfouten zijn maar toh af en toe wel voor komen in een nest. Weet iemand van jullie toevallig een goede betrouwbare fokker die dit jaar een nest alaskan malamute puppen verwacht waar mogelijk wooly pups bij kunnen zitten? Liefst een fokker uit nederland belgie of duitsland

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:47

Haha, ik las "woolly mammoth".... _O-

LhinnOlijf

Re: wooly malamute

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:56

Ik vermoed dat je bij gerenommeerde fokkers weinig kans hebt. Maar schrijf anders een aantal fokkers aan en de rasvereniging. Ik denk dat je via die weg meer kans maakt dan hier vragen ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:02

En koop iig niet via Marktplaats. Er wordt veel broodfok verkocht via die site, aparte kleuren (kleurfouten vaak) en andere kenmerken die bij goede fokkers (erkende fokkers bestaan niet, wel fokkers die fokken volgens de eisen van de rasvereniging -helaas nog steeds geen garantie-) ongewenst zijn worden op marktplaats verkocht als speciaal/bijzonder/zeldzaam.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:14

Ik zou simpelweg alle fokkers in de buurt een mail sturen dat mocht er komend jaar zo'n pup geboren worden jij interesse hebt.
Ik weet niet wat normaal is binnen die rasclub maar ik weet dat bij sommige andere rassen in het verleden in elk geval 'foutjes' afgemaakt werden. Deels omdat ze die niet kwijt konden en deels om hun goede naam te beschermen. Als jij nu al aangeeft dat je interesse hebt weten de fokkers in elk geval dat ze zo'n pup kunnen plaatsen en voorkom je misschien andere zaken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 16:20

gabyfedde schreef:
En koop iig niet via Marktplaats. Er wordt veel broodfok verkocht via die site, aparte kleuren (kleurfouten vaak) en andere kenmerken die bij goede fokkers (erkende fokkers bestaan niet, wel fokkers die fokken volgens de eisen van de rasvereniging -helaas nog steeds geen garantie-) ongewenst zijn worden op marktplaats verkocht als speciaal/bijzonder/zeldzaam.

Dank je voor de adviezen maar daarom schreef ik al goede fokker. Zeker niet zomaar via MP (hoewel daar soms ook eel eens een goede tussen zit) en al zeker niet via broodfok. Vele jaren werken in een asiel dan weet je wel hoe of wat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 16:24

troi schreef:
Ik zou simpelweg alle fokkers in de buurt een mail sturen dat mocht er komend jaar zo'n pup geboren worden jij interesse hebt.
Ik weet niet wat normaal is binnen die rasclub maar ik weet dat bij sommige andere rassen in het verleden in elk geval 'foutjes' afgemaakt werden. Deels omdat ze die niet kwijt konden en deels om hun goede naam te beschermen. Als jij nu al aangeeft dat je interesse hebt weten de fokkers in elk geval dat ze zo'n pup kunnen plaatsen en voorkom je misschien andere zaken.

fokkers die foutjes af maken in de zin van verkeerde kleur of vacht o.i.d. vind ik geen goede fokkers. Denk ook niet dat die ze opeens wel laten opgroeien omdat er mogelijk interesse is (er moet namelijk ook nog een klik zijn) Informeren bij de vereniging gaan we zeker doen!! Goede tip!!!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:35

dierenfan schreef:
fokkers die foutjes af maken in de zin van verkeerde kleur of vacht o.i.d. vind ik geen goede fokkers.

Grappig ik vind juist mensen die hun fokproducten selecteren op grond van vacht, kleur en dergelijke oppervlakkige kenmerken slechte fokkers.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:28

Op kleur en vacht kun je toch niet echt fokken :o soms zit er gewoon iets anders tussen, wil toch niet zeggen dat de hond dan niet gezond is? Heb hier zelf ook een hondje met de "verkeerde" kleur keurig met papieren en dergelijke en zo gezond als een vis :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 20:48

Kuggur schreef:
dierenfan schreef:
fokkers die foutjes af maken in de zin van verkeerde kleur of vacht o.i.d. vind ik geen goede fokkers.

Grappig ik vind juist mensen die hun fokproducten selecteren op grond van vacht, kleur en dergelijke oppervlakkige kenmerken slechte fokkers.

Volgens mij lees je het niet goed. Afmaken is euthanaseren he. Verder heb ik het nergens over.
Uiterlijk maakt mij niet uit als de gezondheid maar in orde is

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:48

dierenfan schreef:
Volgens mij lees je het niet goed.

je hebt gelijk, ik had je zin inderdaad niet goed gelezen, mijn excuses.
We zijn het dus redelijk met elkaar eens.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 06:40

Kuggur schreef:
dierenfan schreef:
Volgens mij lees je het niet goed.

je hebt gelijk, ik had je zin inderdaad niet goed gelezen, mijn excuses.
We zijn het dus redelijk met elkaar eens.

Inderdaad :P