Darf vers vlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Darf vers vlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 10:23

Onze 1 jarige hond hebben wij sinds kort op kvv staan en hij zit zoveel mooier in z'n vacht, ontlasting is beter en geen jeuk meer!
We geven hem nu smuldier en af en toe van rodi of farmfood. Alleen lees ik overal dat dit niet echt super goed is?
Nu willen we overstappen naar darf, maar begrijp ik het nu goed dat je dat alleen in hele grote hoeveelheden kan bestellen en het niet in een dierenwinkel verkrijgbaar is?
Wij hebben maar een kleine diepvries en daar past nooit 60 kilo vlees in :+
Bokkers die mij misschien er mee informatie over kunnen geven?

8nnemiek

Re: Darf vers vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:56

Ik heb het een korte tijd gevoerd. Je kan het gewoon in kleine porties bestellen. Ik liet het bezorgen door caroba. Maar mijn hond kreeg er diarree van, ik had het idee dat er ontzettend veel vet in zat.
Later ben ik smuldier gaan voeren, en daar doet ze het al ruim een jaar heel goed op.
Ik heb al vanalles gevoerd, maar het is allemaal zo slecht verkrijgbaar en we hebben ook weinig ruimte in de vriezer en weinig tijd om elke week ver te rijden om voer te halen, dus is het voor ons gewoon het makkelijkst om elke week wat smuldier van de supermarkt samen met de rest van de boodschappen te halen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:26

Darf heb je wel verkooppunten van, daarvoor moet je even op de site kijken. Vet vind ik het weer totaal niet, maar dat kan verandert zijn sinds 8nnemiek het voerde. Via de site van Darf moet je inderdaad veel tegelijk bestellen, bij verkooppunten is het meestal 5 kilo. Het is wel een hele fijne KVV, vind ik.

Dierenwinkels meestal niet nee. Maar er staat op de site wel een verkooppunt in Harlingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:34

Zou goed kunnen hoor, dat ze de samenstelling tegenwoordig hebben veranderd. Ik las destijds meerdere reacties over te veel vet, dus hopelijk hebben ze daar iets mee gedaan :)

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:46

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 11:51

Ik woon inmiddels niet meer op Terschelling haha, maar zie dat er 1 in assen zit. Kan ik daar dan heen bellen en het ophalen?

Anhighwood bedankt voor de site maar Amersfoort is voor mij echt te ver om hondenvoer op te halen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:34

Als je belt zullen zij het je kunnen vertellen idd!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:21

Mijne krijgt in de avond vers vlees van Kivo, en in de ochtend een geperste brok zonder graan en rotzooi. Supermooie vacht, geen oor ontstekingen meer en mooie ontlasting. Kivo is goedkoper als Darf, gewoon even uitproberen waar je hond het goed op doet!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:26

Darf is bij ons te koop bij de biowinkel. Misschien zijn er wel meer die het verkopen, ik vind het zelf erg goed voer. Als ze hier op Darf staan zien ze er beter uit dan met een andere KVV.