Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Knert schreef:Is de kat nr. 1 als jullie thuis zijn? Of kan de hond dat denken? Dan de hond op eerste plaats zetten en het tijd geven. Kat veel hondvrije plekken geven. Kan een rangorde probleem zijn die jullie zelf creeeren (onbewust).
cissie schreef:Omdat hij dit niet doet als we erbij zijn heb ik de indruk dat wij de hiërarchie onbewust beïnvloeden.
En dat willen we juist niet.
Knert schreef:Persoonlijk denk ik dat juist de hond wel van mening is dat hij wat moet verdedigen, zijn plek wordt van buitenaf toch verstoord.
Evenveel aandacht is gedeelde 1e plek he?
En die plek eist hij weer op als hij alleen is. Elke dag maar weer. Je zou kunnen proberen de hond een maandje overduidelijk op nr. 1 te zetten. Alles eerst de hond, daarna de kat.
De kat kan zijn schade wel inhalen als de hond er niet is. Kat krijgt dan ook meer rust.
Knert schreef:Persoonlijk denk ik dat juist de hond wel van mening is dat hij wat moet verdedigen, zijn plek wordt van buitenaf toch verstoord.
En die plek eist hij weer op als hij alleen is. Elke dag maar weer. Je zou kunnen proberen de hond een maandje overduidelijk op nr. 1 te zetten. Alles eerst de hond, daarna de kat.
De kat kan zijn schade wel inhalen als de hond er niet is. Kat krijgt dan ook meer rust.
cissie schreef:Knert schreef:Persoonlijk denk ik dat juist de hond wel van mening is dat hij wat moet verdedigen, zijn plek wordt van buitenaf toch verstoord.
En die plek eist hij weer op als hij alleen is. Elke dag maar weer. Je zou kunnen proberen de hond een maandje overduidelijk op nr. 1 te zetten. Alles eerst de hond, daarna de kat.o
Een gedeelde 1e plek..... Daar zeg je idd iets.
Die bestaat toch niet in de dierenwereld dacht ik?
Dat blijft een strijd om de eerste plek.
Ik wilde ze juist allebei niks tekort doen en ervoor zorgen dat ze allebei net zoveel aandacht krijgen.
Blijkbaar werkt dit niet, eigenlijk ook wel logisch misschien.
Bedankt voor de tip!
__Elizabeth schreef:Persoonlijk zou ik het laten gaan. Rangorde bepalen kun jij niets aan doen.
Heb je ze ook al eens gezien wanneer ze lange tijd alleen bij elkaar zijn. Vergis je niet dat het ook zou kunnen dat jij denkt dat ze niet weten dat je er niet bent maar ze weten het wel zeker. Als een dier voelt dat iemand kijkt gaan ze weer beginnen met dat rangorde gedoe. 'Kijk eens baasje ik ben hier de baas'
Je geeft zelf aan dat je kat weg kan van de hond. Zolang ze elkaar niets kunnen doen zou ik het dus laten zo.
__Elizabeth schreef:Persoonlijk zou ik het laten gaan. Rangorde bepalen kun jij niets aan doen.
Heb je ze ook al eens gezien wanneer ze lange tijd alleen bij elkaar zijn. Vergis je niet dat het ook zou kunnen dat jij denkt dat ze niet weten dat je er niet bent maar ze weten het wel zeker. Als een dier voelt dat iemand kijkt gaan ze weer beginnen met dat rangorde gedoe. 'Kijk eens baasje ik ben hier de baas'
Je geeft zelf aan dat je kat weg kan van de hond. Zolang ze elkaar niets kunnen doen zou ik het dus laten zo.
als hij écht vond dat ie de baas zou moeten zijn had ie ook dit gedrag laten zien in jullie buurt.Amandavd schreef:Ik moet hierbij echt eens zijn met essiesilly, zeker omdat het een kat en een hond betreft, twee verschillende soorten dieren die anders reageren en communiceren.