Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:28

Hallo allemaal :wave:

(Ik hoop dat dit hier op mag staan), maar sinds enige tijd loopt er een heel lief poesje bij mijn oude 'buurvrouw' Karin, dit is echter een zwerfkat die graag aandacht wilt. Het poesje zit nu bij haar in de schuur (muizen te vangen) en de paarden gezelschap te houden. Het gaat om een jonge poes.

Helaas kan Karin het dier niet in huis nemen aangezien haar honden. Daarom heb ik aangeboden om het poesje een fijn huis aan te bieden en dat ze niet meer als zwerfkat over de straten loopt. Ze wilt graag aandacht want ze loopt naar de voordeur en miauwt flink.

Nu doet de situatie zich voor dat ik het dier wel kan onderhouden, maar aangezien het een zwerfkat is, ik niet de eerste kosten kan betalen. (Inentingen, sterilisatie etc). Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die hierbij een bijdrage willen en kunnen leveren om dit schatje te laten onderzoeken en een veilige thuishaven te kunnen bieden... Ik ben een echte dierenvriend en hoop daarom op positieve reacties.. Het zou echt heel fijn zijn als we het diertje kunnen helpen en dat ze veilig en warm bij mij mag komen wonen...

Elke cent helpt lieve mensen! Mocht je (op wat voor manier dan ook) ons kunnen en willen helpen, stuur dan alsjeblieft een PB!)

Onze dank is heel groot! Groetjes, Karin, Melanie en nog naamloze poes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: het beestje naar het asiel brengen zie ik niet zitten. Dit aangezien de asiels ook vol zitten met katten en poezen en hierdoor ze vaak ingeslapen worden...
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 22-12-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:30

Dus als ik het goed begrijp wil je deze poes, die het nu ook naar haar zin heeft als zwerver en gezond is, in huis nemen maar wil je dat anderen de begin-kosten betalen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:31

Eerlijk gezegd, als je de begin kosten al niet kan betalen moet je geen kat in huis nemen.
Wat als de kat ziek word etc? Dan kan je dat ook niet betalen neem ik aan ;) of ga je dat dan ook op bokt vragen?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 22-12-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:32

Leuk poesje! Alleen ik vraag met wel af of het niet verstandiger is een ander huisje te zoeken.. Als je de begin kosten niet kan betalen, kan je het dan wel betalen als ze ziek word?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:32

Kan Karin je niet helpen met de eerste kosten?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:33

Een zwerfkat die graag aandacht wilt? Dan denk ik dat het niet een echte zwerver is.

Als jr aan een dier begint behoor je zelf wel wat geld te hebben. Je kan nu mooi hier vragen om een bijdrage, maar wat als hij volgend jaar ziek is? Ga jr dan weer anderen om geld vragen? En de verdere kosten?

Goof

Ts wow. Je vraagt gewoon anderen om jouw nieuwe huisdier te bekostigen...
Ik moet toegeven; het getuigt van lef.

Ik betaal overigens geen cent mee.

Cassidy

De initiele kosten niet kunnen betalen maar wel aan een kat beginnen? De poes hoeft echt niet meteen ingeent en gesteriliseerd te worden. Tijd genoeg om de sparen. En ik ga met degenen mee die zeggen dat als je het niet kunt betalen, je er niet aan moet beginnen.

Anoniem

Is dit een zwerfkatje?
Ze ziet er zo goed uit en lijkt zo op haar gemak, dat ik haar even zou laten controleren op een chip. :j

Edit; Zinfout.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:34

Dit soort topics zijn niet toegestaan.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:34

Ayasha schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil je deze poes in huis nemen maar wil je dat anderen de begin-kosten betalen?

Ik heb het dier ook op FB gezet, naar dat ik op de ''bordeaux dog facebook pagina'' een soort gelijke situatie heb gezien/gelezen, en dat er veel mensen hulp probeerde te verlenen. Niet alleen financieel, maar bijvoorbeeld ook door spullen die zij zelf niet meer nodig hebben, op te sturen. :)

Ik wil idd het beestje in huis nemen, maar heb (nu) niet financieel de mogelijkheid om de (verwachte) hoge kosten te betalen. Het dier onderhouden kan ik wel, en de maandelijkse/jaarlijkse rituelen ook, maar doordat dit een zwerfkat is verwacht ik dat er hogere kosten aan verbonden zijn (meerdere inentingen, sterrilisatie etc.) Ik verwacht helemaal niks van mensen, maar wie niet waagt wie niet wint. :)

Het zou fijn zijn als er mensen zijn die kúnnen en wíllen helpen. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:34

Uhm...als je de eerste kosten al niet kan betalen, hoe moet dat dan als het beestje straks iets krijgt en naar de dierenarts moet?

Eerlijk gezegd zou ik een ander baasje voor het beestje zoeken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:35

Ik heb getemd, sowieso zijn inzamelactie's niet toegestaan :).
Daarbij zal het einde zoek zijn als iedereen dit soort topics zal gaan openen en is het niet te controleren of het dier echt geholpen word of dat het geld aan andere zaken word besteed.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 22-12-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Dierenbescherming bellen en vragen of er een castratie actie is voor zwerfkatten. Dan is dat nl gratis.

En verder :
Citaat:
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.

jiperdepip

vreemde vraag in mijn ogen ...........

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:36

Mag ik vragen waar je woont?
Aangezien deze veel op onze adoptie kat lijkt.

Mag per pb.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:36

SindyKaya schreef:
Eerlijk gezegd, als je de begin kosten al niet kan betalen moet je geen kat in huis nemen.
Wat als de kat ziek word etc? Dan kan je dat ook niet betalen neem ik aan ;) of ga je dat dan ook op bokt vragen?

Zoals al aangegeven, ik kan het dier wel onderhouden (dus ook bij ziekte) maar door dat dit een zwerfkat is (die er idd overigens goed uit LIJKT te zien) zullen de verwachte kosten hoger liggen als normaal.

Maar gelieve negatieve reacties uit te laten. Het is geen verplichting, dus als je er verkeerd of anders over denkt hoef ik dat niet te weten, daar gaat het nu niet om. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:37

tamary schreef:
Dierenbescherming bellen en vragen of er een castratie actie is voor zwerfkatten. Dan is dat nl gratis.

En verder :
Citaat:
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.

Oke, bedankt voor de tip!
Oke, dan zal ik het topic zelf ook nog temmen. Hiervan was ik niet op de hoogte, bedankt. :)

Anoniem

Re: Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:38

Ik hoop toch dat je haar even wil laten controlen op een chip, misschien zitten haar baasjes wel in spanning op haar te wachten. :)

Tallie1979

Wat een leuk dier! Maar ik zou eerst op een chip laten controleren voor je iets gaat ondernemen. Wie weet is het dier verdwaald.

Zertab

En een zwerfkat is over het algemeen schuw...dus misschien hoort het beestje wel ergens thuis?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:39

Het dier loopt al enige tijd hier rond, de verwachting is dat ze wel echt een zwerver is. Chippen gaat gebeuren. :)

LynnDenise

Re: Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:40

Verwachting? Nee, je gaat kijken of hij ergens thuis hoort...

R.X.

Heel graag zou ik antwoord willen, aangezien deze kat veel op de onze lijkt.

ElineS

Een zwerfkat die aanhankelijk is? Misschien even asiel bellen of er iemand geweest is voor zo'n type kat.. Papiertjes ophangen bij de dierenarts. Amevidi even bellen en dier laten registreren daar als 'gevonden'.

Misschien heeft hij wel een baas.

Daar zou ik toch wel mijn best voor gaan doen om die te vinden. Je kan er niet zo vanuit gaan dat het een zwerfkat is.

Zou haar verder nu gewoon lekker laten waar ze is o het asiel bellen om zwerfpoes op te halen.

Als je zelf begin kosten niet kan betalen moet je geen kat in huis nemen. Stel dat die ziek word, pootje breekt etc. Dan ben je al snel meer dan 100/200 euro kwijt. Dat kan je blijkbaar niet betalen.. En dus moet je geen dier hebben.

EDIT: Misschien zijn de baasjes de kat al ENIGE TIJD kwijt. Weet jij veel.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 22-12-14 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt