Dag Kyra, dag meiske...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Dag Kyra, dag meiske...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 11:54

Pfft, ik moet het even van me af schrijven ;(

Als katje van een paar maanden kwam ze in ons leven. Gered van mijn huisgenoot (onder de vlooien, huisgenoot zorgde niet voor haar en dus was die volledige zorg bij mij in de armen gedrukt) ,ondergebracht bij mijn ouders, en daar is ze van een slungelige kitten tot een prachtig katje uitgebloeid. Kyra was mijn vader zijn prinsesje. Nog nooit heeft hij zo'n band opgebouwd met een kat, en dat maakte alles ook extra speciaal. Kyra was niet Kyra, Kyra was kyrtje piertje. Kyra was een rouwdouwer en een levensgenieter. Kyra was ondeugend, en wilde de wereld ontdekken.

Kyra was bij mijn vorige huis een binnenkatje, maar ze wilde meer. Ze wilde buiten achter de vogels aan rennen. Die kans kreeg ze bij mijn ouders thuis. Daar heeft ze in de wintermaanden eerst binnen gezeten en aan het tuigje de buurt ontdekt. Zo heeft ze ook sneeuw mee mogen maken, en er mee kunnen spelen.
Toen het weer beter werd en de zon zich liet zien, kreeg ik foto's doorgestuurd van mijn ouders. Kyra, los...in de achtertuin, en klaar om meer te ontdekken van onze buurt. Samen met Joey, de kat van mijn broer, speelde ze graag buiten. Als ze binnen kwam lopen werd dat altijd duidelijk, madam liet zich dan even goed horen. Vervolgens sprong ze dan op de bank om op het fleecekleed te melken, en daar in slaap te vallen.

Afgelopen week werd ze ziek. Ze was lustelozer, en liep vreemd. Ze is bij mij op het bureau gaan liggen en gaan slapen op donderdag.
Afbeelding
Ze wilde niet meer eten en drinken. We zijn vrijdag naar de DA geweest, die haar een pijnstiller had gegeven en ons zei terug te komen in het weekend als dat nodig was. Vrijdagavond werd ze steeds zieker. Overleg gehad met de dierenarts van de plan van aanpak.
Afbeelding

Zaterdag dus gelijk naar de dierenarts toe. Vochttekort, en haar linkernier was vergroot. 180 CC vocht onder de huid gekregen, een op pep middeltje, en een speciaal bakje vlees. Wat waren we blij later die middag. Na lekker uitrusten onder het kleedje tegen de warme kruik aan, begon ze te eten!

Afbeelding

Afbeelding

Om vervolgens 's avonds weer lekker bij mij naast het bed te gaan slapen

Afbeelding

Afbeelding

Zondag knapte ze niet op, maar werd ze ook niet veel slechter. Toch maar weer vocht laten spuiten, zodat we de maandag (vandaag dus) een correct bloedonderzoek konden doen. Zaterdag was ze daar nog te uitgedroogd voor.

Vanmorgen zaten we om kwart voor 9 in de praktijk. Ik moest om 10 uur beginnen met werken, dus ik kon nog net mee. Ze leek zo vol leven in de auto. Rond kijken, rechtop zitten, en weer wat van d'r laten horen. Bij de dierenarts werd en een klein beetje bloed afgenomen, en door die spanning was ze gelijk alweer zó moe :(:) Haar temperatuur was te laag, 36,5. Eigenlijk wisten we al waar het antwoord heen zou leiden, maar je wil er niet aan toegeven. Vervolgens kwam na 10 minuutjes wachten de dreun...de uitslag. De ureumwaarde kon niet hoger worden gemeten dan 46, en de creatininewaarde mocht maximaal 200 zijn. In haar geval was het 46/1100. Complete nierfalen. We konden kijken of we haar aan het infuus konden leggen op een warmtemat, maar de kans dat hij ons dan vanmiddag moest bellen over dat ze alsnog was overleden was érg groot. We wilden haar lijdensweg niet verlengen, want oh wat heeft ze gestreden. Dapper ding!
We hebben haar een spuitje gegeven, en nu zit ze van boven met ons mee te kijken.

Vaarwel Kyra, dappere strijdster. Je hebt je best gedaan. We hebben het beste uit elkaar gehaald, en mogen terug kijken op een prachtig jaar samen.
Je hebt de leeftijd van twee jaar nog net niet aan mogen raken. Veel te jong ben je uit ons leven gestapt. Meis, bedankt voor je prachtige tijd, je prachtige streken, en je prachtige jij.
Ik mag terug kijken op een prachtig jaar, en wil je daarvoor nogmaals bedanken. Het ga je goed meiske. Wacht daar boven op me met Elmo. Als mijn tijd ooit komt zullen we weer samen zijn Y;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Re: Dag Kyra, dag meiske...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:56

He wat sneu. Sterkte TS, ze had een knap koppie zeg.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:57

Ahw, sterkte!! :(:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:57

Heel veel sterkte! :(:)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:58

Wat een schatje.
Heel veel sterkte met het verlies :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:00

Heel veel sterkte meis!!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:01

Wat een zielig verhaal... Sterkte Y;(

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:10

Sterkte, wat was het een schat van een kat <3 :(:) Y;(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:10

Wat een prachtsnoetje had Kyra <3

Heel veel sterkte :(:)

Hoe oud is ze geworden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:12

Was al bang voor nierfalen inderdaad ;(

Jullie hebben alles voor haar gedaan! Dit is de beste beslissing die jullie voor haar hadden kunnen maken.
Heel erg veel sterkte :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:13

Sterkte! :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 12:13

Dank jullie :o
Amaris, ze heeft de twee jaar nog net niet mogen bereiken :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:14

Tigress schreef:
Dank jullie :o
Amaris, ze heeft de twee jaar nog net niet mogen bereiken :(

-O-
oh dear...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:20

Ach wat jong nog.....wat een lief koppie had Kyra....
Wens je heel veel sterkte met het verlies van jullie lieveling....

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:23

Jee, zo'n jonge, vrolijke, lieve, mooie, levenslustige poes en dan zo'n plots nierfalen -O- . Sterkte |( :(:) .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:30

Wat een scheetje en wat fijn dat ze dit jaar toch mee heeft mogen maken, van een niet verzorgde poes naar een onwijs geliefde poes met eigen achtertuin. Heel veel sterkte met het verlies, veel te jong nog!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:40

Mijn kat is van de week ook overleden aan nierfalen. Alleen waren wij er al bekend mee...

sterkte. Wellicht zijn ze samen aan het ravotten met elkaar daarboven

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:16

Jij ook sterkte Esther :(:)

Dankje voor je woorden fargo. Ze heeft het uiteindelijk getroffen, en ze is echt kat geweest het afgelopen jaar in hart en, toen nog gezonde, nieren <3

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:18

sterkte Ti :(:)

Y;(

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:24

Heel veel sterkte ti :(:), het was echt een hele mooie kat Y;( Y;(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 15:26

Dank jullie :(:)
En ja, mooi was ze zeker <3

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:30

Jeetje, tranen in mijn ogen. Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn hondje, hij is nog geen 1 geworden. Waardes waren ook zo extreem hoog. Hij had de ziekte van Weil, heeft 4 dagen gevochten, is toen ingeslapen. Had ook een topic hier op bokt.

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve meisje <3